Hund søger nyt hjem
Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-05-09 21:41

En af vores hvalpekøbere skal af med deres hund på godt 1 år. Det er en tæve
blanding mellem hovawart og australian shepherd. Den er godheden selv men
vil gerne stikke af fra haven.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-09 08:47

Benny Mortensen skrev:

> En af vores hvalpekøbere skal af med deres hund på godt 1 år. Det er
> en tæve blanding mellem hovawart og australian shepherd. Den er
> godheden selv men vil gerne stikke af fra haven.

Smid et par billeder, så er folk solgt; dét var vi i hert fald (som du
husker )
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-05-09 17:38

> Benny Mortensen skrev:
>

> Smid et par billeder, så er folk solgt; dét var vi i hert fald (som du
> husker )
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Hej Hans

Ja se det ligger lidt svært, da hun er ikke kommet endnu....

Hun kommer formodentligt engang i løbet af i morgen....

Men hun kan ses på Dyregalleriet....

Navnet er Caya, sådan tror jeg det staves.....

Så jeg håber da det lykkes at finde et godt nyt hjem til hende....

Men jeg må se af at få bragt orden på hjemmesiden....

Så kan hun jo få en plads der....

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-05-09 22:20

Benny Mortensen skrev:

> Men jeg må se af at få bragt orden på hjemmesiden....
>
> Så kan hun jo få en plads der....

Okay
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-05-09 05:05

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> En af vores hvalpekøbere skal af med deres hund på godt 1 år. Det er en
tæve
> blanding mellem hovawart og australian shepherd. Den er godheden selv men
> vil gerne stikke af fra haven.

Sådan lige for at man kan kaste et lille blik på tøsen...

Så er hun her....

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=39267

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-05-09 08:16

Benny Mortensen skrev:

> Sådan lige for at man kan kaste et lille blik på tøsen...
>
> Så er hun her....

Hun er nuser

Skam vi ikke ka hjælpe dig!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : ager

Dato : 07-05-09 08:49

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> tæve
>>

> Sådan lige for at man kan kaste et lille blik på tøsen...

Sød ser hun bestemt ud!, meget køn faktisk!
håber i finder et nyt hjem til hende!

--
Mvh. Marie
www.agers.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-05-09 16:57

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Sød ser hun bestemt ud!, meget køn faktisk!
> håber i finder et nyt hjem til hende!

Jamen det håber vi da også.....

Det er lidt det samme som med Blackie....

Og vi syntes hun er alt for køn og ung til at få nålen.....

Så hun skal da have en chance mere....

Om det er som med Blackie.... Alt for lidt motion, kan jeg jo ikke rigtigt
sige, før hun kommer herhjem, hvilket hun gør i morgen klokken 16:00.... Men
sidst jeg så hende, virkede hun nu meget rolig, Men hun var næsten altid i
snor, så det bliver helt spændende, når vi skal prøve at lufte hende
trådløst.... Det håber jeg, kan fjerne lysten til at smutte ud... Men OK,
her skal hun jo bryde ind i indhegningerne, og ikke ud, så det er nok knap
så spændende.... ))

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 07-05-09 22:41

On Thu, 7 May 2009 17:57:21 +0200, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote:

>"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

>men

>Jamen det håber vi da også.....
>
>Det er lidt det samme som med Blackie....
>
>Og vi syntes hun er alt for køn og ung til at få nålen.....

Hvorfor vil de af med hende?
Har godt set at hun stikker af fra haven, men det kan da vel ikke være
grunden...? Jeg mener, det er jo bare et spørgsmål om at hegne
ordentligt ind.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-05-09 20:53

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Hej Leyna

Det er den årsag vi har fået opgivet.... Så jeg kan ikke gøre andet, end at
give den videre...

Vi har nu haft hende i ca 6 timer, og har luftet hende trådløst 2 gange...
Uden nævneværdige problemer...

Der har selvfølgelig været lidt spas hundene imellem, hvor det er tydeligt,
at hun ikke har været vant til, at færdes i en mindre flok, da hun omgående
smider sig, når de andre kommer brølende.... Men ellers går det helt fint,
hun færdes fint her indendørs, til trods for, at der incl hende, er 4 voksne
hunde, 1 voksen kat, 3 stk 1 md gamle kattekillinger, samt en fritgående
papegøje..... Hun var ret hurtig til at finde ud af, at man kan godt krybe
under el-hegnet.... Hun fandt også ud af, at der var vand i grøften.... Det
førte til den næste opdagelse.... Nemlig at jordforbindelsen var adskillige
gange bedre, når man er våd.... Og det er absolut ingen god ide, at være
våd, når man skal under en tråd, med sådan Ca 10.000 Volt på.... Men en
skønne dag, må hun vel lære det. ))

Diverse basale kommandoer, kunne helt sikkert godt have været lært lidt
bedre, eller også er hun vant til at få dem serveret anderledes....
Hun var lige et hurtigt smut inde på fårenes side af hegnet, dog uden at
jagte får... Men kunne dog ikke modstå fristelsen til lige at undersøge,
hvor hurtigt høns kunne løbe, men det var hurtigt ovre.... Katten gik hun
lige hen til, og killingerne lige så....

Så alt i alt.... Jeg fatter heller ikke, de ville af med hende.... Hun er da
et dejligt kræ, som man helt sikkert hurtigt kunne få formet sådan, som man
gerne ville have hende.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 09-05-09 09:50

Benny Mortensen, skrev:
> [...]
> undersøge, hvor hurtigt høns kunne løbe, men det var hurtigt ovre....
> Katten gik hun lige hen til, og killingerne lige så....

Der er herligt ude på landet for en hund

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-05-09 14:56

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Der er herligt ude på landet for en hund
>
> /Jens

Tja, jeg tror nu også hun nyder det....

Specielt det, at her er der jo næsten altid nogen hjemme...

Men det sker stadig, man glemmer at el-hegn skal man ikke stifte alt for
nære forbindelser til...

Indtil videre, kun 2 stød i dag

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 09-05-09 15:39

Benny Mortensen, skrev:

> Men det sker stadig, man glemmer at el-hegn skal man ikke stifte alt
> for nære forbindelser til...
>
> Indtil videre, kun 2 stød i dag

Måske bare lidt tungt opfattende

/Jens (hvis hunde er både tunge og opfattende)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-05-09 09:57

> Måske bare lidt tungt opfattende
>
> /Jens (hvis hunde er både tunge og opfattende)

Hej Jens

Tja man ved jo aldrig.... Nu er hun da ved at lære, at hønsene skal
have lov til at gå i fred...

Ja og i går kom hun tilbage, selv om der kom en hest....

Jeg ved ikke, om hun ikke er vant til at få ros, når hun gjorde noget
godt.... Men hun kan nu godt lide når hun får det...

Men hun nyder i hvert fald, at hun nu kan få opmærksomhed, når hun har lyst
til det....

Og det går fint nu, med at falde ind i flokken.... Og både den voksne kat,
og killingerne er helt trygge ved hende...

Så alt i alt... Hun er bare nuser.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-05-09 10:26

In news:4a07e849$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> typed:
> [...]
>
> Og det går fint nu, med at falde ind i flokken.... Og både den voksne
> kat, og killingerne er helt trygge ved hende...

De mennesker hun har været hos har sikkert ikke den ringeste forstand på
hunde, så det er bestemt ikke hendes fejl at hun ikke lige har gjort hvad de
ønskede.

Hun er nok heller ikke blevet stimuleret ordentligt vil jeg gætte på, og
fremfor alt så er ros jo det allerbedste man give sin hund. Da det jo skal
gentages mange gange, vil jeg tro at de mennesker har opgivet alt for
hurtigt. Hun er sikkert også bedre tjent med at komme til et hjem, hvor hun
bliver værdsat som den dejlige hund hun helt sikkert er. Jeg ønsker alt det
bedste for den smukke vovse, for hun ser jo aldeles dejlig ud på billederne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats