Foder - igen igen :-)
Fra : Mjav

Dato : 05-05-09 07:57

Jeg sørger nyt TØRFODER ( ikke barf ) til min ene hund.

Hun er mellemstørrelse hund
Langhåret
Hun kan sagtens tåle at tage lidt på.
Størrelsen på pillerne må hellere være små end store ( lige nu er det alm.
størrelse, men hun spiser f.eks ikke godbidder der er for store. Hendes
tænder fejler elllers ikke noget )
Hendes pels mangler helt sikkert et eller andet....tør og kedelig

Nogen der har nogen ideer til hvad det nye foder kunne være ?
I øjeblikket får hun Kingsmoor og de andre hunde trives på det, men hun
mangler et eller andet.
Jeg kunne måske også bare tilføre foderet noget olie, men hun lader i det
hele taget til hun godt kunne trænge til et foderskift.

Nogen ideer??

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-05-09 10:45

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg kunne måske også bare tilføre foderet noget olie, men hun lader i det
> hele taget til hun godt kunne trænge til et foderskift.

Det eneste tørfoder jeg har kunne se en posetiv effekt af, var da jeg gik
fra et foder til Royal Kanin. Min hunds pels blev meget flottere, og den
holdt op med at fælde helt vildt.

Jeg kan ikke huske hvad vi skiftede fra, men har prøvet meget forskelligt
(bl.a. Hills, Olivers + noget økoligisk)

Hvis mine hunde skulle bestemme, ville de vælge Råfoder (som jeg efter en
pause, er stærkt på vej til at vende tilbage til)

Bjarne K.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-05-09 18:05

On Tue, 5 May 2009 08:56:53 +0200, "Mjav" <lochnees@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg kunne måske også bare tilføre foderet noget olie, men hun lader i det
>hele taget til hun godt kunne trænge til et foderskift.

Her i huset fodres med Hills Adult til large breed. Det har vist sig
at andre hunde af samme race har fået løst pelsproblemer ved at skifte
til dette foder. Vi har Old English Sheepdog. Bidderne er dog pænt
store.
Men prøv et andet foder der opfylder hundens krav mht. indhold af
protein mv. og se om kostforandring er nok.

Fra : battlefields

Dato : 05-05-09 18:57

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> store.
> Men prøv et andet foder der opfylder hundens krav mht. indhold af
> protein mv. og se om kostforandring er nok.

Hej
Det er nok også et godt foder til pelse. Svogerens Bearded Collie er også
fodret op på Hills og hun mangler bestemt ikke pels.
Hilsen Vibeke, hvis 3 Labradors dog får Gilpa, og i øvrigt har fået ros af
tilfældige forbipasserende, der spurgte om vi havde poleret vore hunde )

Fra : Pwh

Dato : 05-05-09 20:19

Mjav, skrev:
> Jeg sørger nyt TØRFODER ( ikke barf ) til min ene hund.

Synd for din hund og dig

> Jeg kunne måske også bare tilføre foderet noget olie, men hun lader i
> det hele taget til hun godt kunne trænge til et foderskift.

Generelt er tørfoder i underkanten mht olie,
af den simple årsag at det er det første der "harsker"
Så fodrer med 100% tørkost er det altid af det gode at tilsætte
ca 1 lille spk olie pr 10kg hund til foderet, gjorde jeg selv i sin tid.

/Jens

Fra : nielsen

Dato : 08-05-09 06:38

On 5 Maj, 08:56, "Mjav" <lochn...@worldonline.dk> wrote:
> [...]
> Jeg kunne måske også bare tilføre foderet noget olie, men hun lader i det
> hele taget til hun godt kunne trænge til et foderskift.

Jeg skifter lidt med foderet. Prøver at finde det billigste af de
dyre
Da jeg på et tidspunkt brugte "Franks Pro" fik jeg faktisk en
bemærkning om at hundens pels var flot, - men om det var fordi han
lige var ovre fældningen, tør jeg ikke sige. Fransk Pro er i dejlige
små piller, - og rigtig dejlig fedtede af have i lommen... !

Fra : Mjav

Dato : 08-05-09 14:10

"nielsen" <Bikenomore@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Franks Pro - det har jeg godt nok aldrig hørt om før.
Hvor købte du det henne ??

Fra : nielsen

Dato : 09-05-09 16:05

Jeg købte det første gang hos http://www.hirtshals-hundepension.dk/index.html