Proceslinien - dem med Spark-menuen uret o~
Fra : kompostmail@gmail.co~

Dato : 19-05-09 04:59

Hej Gruppe...
Jeg har nyeste Kubuntu 9.09 installeret (for 3. gang).

Når jeg bruger systemet, kommer jeg med "lethed" til at ændre
proceslinien.
Det problem havde jeg ikke i tidligere Kubuntu udgaver.

Mit problem er, at det er ikke bare at sætte uret ind igen, eller hvad
jeg får lavet om på.
Uret har det med at blive centret, eller andre dele.

De programmer som jeg har åbne findes ikke på proceslinien.

Systemet fungere korrekt.
Er det bare mig, som ikke rigtig kan finde ud af at redigere korrekt i
proceslinien...?

Findes der et sted, hvor man kan "reetablere" standard...?

Hilsen Carsten.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-05-09 17:58

kompostmail@gmail.com skrev:

> Når jeg bruger systemet, kommer jeg med "lethed" til at ændre
> proceslinien.

Har du låst elementerne?

> Mit problem er, at det er ikke bare at sætte uret ind igen, eller hvad
> jeg får lavet om på.
> Uret har det med at blive centret, eller andre dele.

Elementer indsættes enten der, hvor du slipper dem, eller
hvis du indsætter via Tilføj til panel-vinduet, så indsættes
de der, hvor du højreklikkede for at åbne vinduet.

> De programmer som jeg har åbne findes ikke på proceslinien.

Så skal du tilføje elementet Vinduesliste.

> Findes der et sted, hvor man kan "reetablere" standard...?

Desværre ikke.

Tjek denne guide:
http://kimludvigsen.dk/linux/paneler.php

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Forklaringer på svære ord og vendinger:

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-05-09 21:24

On Tue, 19 May 2009 18:57:39 +0200, Kim wrote:

> Har du låst elementerne?

Hvordan gør man det i KDE?

> Tjek denne guide:
> http://kimludvigsen.dk/linux/paneler.p hp

Den er til Ubuntu, ikke Kubuntu, som spørgeren bruger...

Måske http://docs.kde.org/development/en/kdebase-runtime/faq/panel.html
kan hjælpe.

Mvh.

Adam

P.S. Jeg har indsat et mellemrum i URL'en.

--
"If you don't run, you rust." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : kompostmail@gmail.co~

Dato : 22-05-09 06:58

On 19 Maj, 23:33, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:
> Adam Sjøgren skrev:

Hej alle besvare

Jeg har løst problemet med møje og besvær Tak for jeres hjælp.

Jeg synes at ændringen i "proces-linien" er svære at gennemskue.
Bl.a. hvis jeg kun vælger at have uret, så centralisere det det, og
bliver større.

Men jeg har fået "proces-linien" som jeg vil have den, hvorefter jeg
har "låst" den.

Med venlig hilsen
Carsten