Bluetooth USB dims til min Linux
Fra : Morten Guldager

Dato : 14-05-09 18:13

'Aloha!

Jeg savner et bluetooth interface på min linux maskine. Den
har masser af ledige USB porte, så sådan en lille ~100 kroners
bluetooth-USB dongle virker jo fristende.

Nogen der har erfaringer de vil dele?

Jeg kører ubuntu og synes jeg burde være vokset fra at skulle
håndbygge mine kerner. Jeg gider vist ikke rigtig bøvl længere.

/Morten

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 14-05-09 18:42

Morten Guldager wrote:

> Nogen der har erfaringer de vil dele?
Jeg har en "billionton" Bluetooth USB dims fra T.Hansen til 149,-. Jeg
har ikke så mange erfaringer, andet at det virker fint. Der findes så
vidt jeg ved kun ganske få producenter af Bluetooth chips, så drivere og
SW plejer at virke ganske fint. Du skal nok have installerer Bluetooth
og Bluez pakkerne.

-Steen Lund Hansen, Aalborg

Fra : Kasper Lund

Dato : 15-05-09 05:23

Morten Guldager wrote:

> Nogen der har erfaringer de vil dele?

Jeg har før brugt en helt tilfældig billig dongle. Jeg mener den hed
"ONE", men det virkede upåklageligt.

> Jeg gider vist ikke rigtig bøvl længere.

Nu ved jeg ikke hvad du vil bruge den til, men hvis du vil undgå bøvl så
skulle du prøve at bruge blueman istedet for gnomes default bluetooth
manager. Jeg har så sent som i går skrevet lidt om det her:
http://www.nordal-lund.dk/?p=41
Håber du kan bruge det til noget.

/Kasper

Fra : Morten Guldager

Dato : 16-05-09 04:55

2009-05-15 Kasper Lund wrote

> Jeg har før brugt en helt tilfældig billig dongle. Jeg mener den hed
> "ONE", men det virkede upåklageligt.

Herligt, jeg må se hvad de har i elgiganten når den åbner.

> Nu ved jeg ikke hvad du vil bruge den til, men hvis du vil undgå bøvl så
> skulle du prøve at bruge blueman istedet for gnomes default bluetooth
> manager.

Well, i første omgang er det til at hente et par billeder ud af min
datters nye kamera-mobil. Total akut situation!

> Jeg har så sent som i går skrevet lidt om det her:
> http://www.nordal-lund.dk/?p=41
> Håber du kan bruge det til noget.

Bestemt. takker!

/Morten

Fra : Bo Simonsen

Dato : 16-05-09 11:05

Morten Guldager <spamtrap@mogul.dk> wrote:

> Jeg savner et bluetooth interface på min linux maskine. Den
> har masser af ledige USB porte, så sådan en lille ~100 kroners
> bluetooth-USB dongle virker jo fristende.
>
> Nogen der har erfaringer de vil dele?

Det plejer somregel at være plug-and-play. Når donglen er sat i,
kommer der et bluetooth icon i din systray, som du så kan blandt
andet se indholdet af devices med.

Bo