Kernel Source
Fra : John

Dato : 12-05-09 20:14

Jeg skal bruge en eller anden pakke der hedder "Kenel Source" til min
ubuntu, den medfølgende installer siger det ikke er indstaleret, hvor
finder jeg det? Eller hvad hedder det i Synaptic?

John

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-05-09 20:22

John wrote:

> Jeg skal bruge en eller anden pakke der hedder "Kenel Source" til min
> ubuntu, den medfølgende installer siger det ikke er indstaleret, hvor
> finder jeg det? Eller hvad hedder det i Synaptic?

Kunne det være linux-kernel-headers pakken, hvis du skal compile kernel
moduler?

Ellers.. skriv hvad du ønsker at gøre

--
Jesper Lund

Fra : John

Dato : 12-05-09 20:28

Den Tue, 12 May 2009 19:21:34 +0000 skrev Jesper Lund:

> Kunne det være linux-kernel-headers pakken, hvis du skal compile kernel
> moduler?
>
> Ellers.. skriv hvad du ønsker at gøre

Jeg skal simpelthen indstalere en lyddriver til et nyt MotherBoard (Asus
P5Ql), den følger med Boardet på en CDer, men kommer med meddelsen om at
"Kernel Source" ikke er til stede.

john

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 12-05-09 21:55

John wrote:
> Jeg skal bruge en eller anden pakke der hedder "Kenel Source" til min
> ubuntu, den medfølgende installer siger det ikke er indstaleret, hvor
> finder jeg det? Eller hvad hedder det i Synaptic?

sudo apt-get install linux-source

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : John

Dato : 14-05-09 17:09

Den Tue, 12 May 2009 20:55:15 +0000 skrev Jørgen Heesche:

> sudo apt-get install linux-source

Takker, nu er denne source indstalleret, men mit script siger det ikke er.
Er det mon meningen jeg selv skal redigere uname

#!/bin/bash
#This shell script will help you to install the alsa driver
PATH=/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin:/usr/local/bin:/usr/local/sbin/bin
export PATH

KERNEL_VER=`uname -r`
DRIVER_VER=1.0.17rc3
LIB_VER=1.0.16
UTILS_VER=1.0.16

Fra : Kent Friis

Dato : 14-05-09 17:22

Den 14 May 2009 16:08:50 GMT skrev John:

> [...]
> #This shell script will help you to install the alsa driver
> PATH=/bin:/sbin:/usr/bin:/usr/sbin:/usr/local/bin:/usr/local/sbin/bin

De versions-numre ligner en ældre version af ALSA. Det er ikke bare en
driver, det er hele ALSA-pakken, selvom du får svært ved at finde en
Linux frigivet de sidste 4-5 år der ikke har ALSA som standard.

Jeg vil tro der er tale om en driver til Linux-2.2 eller deromkring.
Sikkert derfor den bliver ved med at sige den ikke kan finde source'n.
Den leder simpelthen efter sourcen til en Linux-2.2.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : John V.

Dato : 20-05-09 16:12

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sikkert derfor den bliver ved med at sige den ikke kan finde source'n.
> Den leder simpelthen efter sourcen til en Linux-2.2.

KERNEL_VER=`uname -r` , betyder det ikke at den skal finde den aktuelle
version?
Pakken/Driveren medfølger sammen med bundkortet.

John