Sletning af filer
Fra : Henry Vest

Dato : 06-05-09 19:27

Jeg har to biblioteker, bibA og bibB. Jeg vil gerne slette alle de filer der
er i bibB, men ikke i bibA. Hvordan gør jeg det?

For at uddybe lidt: Lad os sige at de to biblioteker ser sådan ud:

bibA: fil1, fil2, fil3
bibB: fil1, fil2, fil3, fil4, fil5

Så skal fil4 og fil5 slettes.

På forhånd tak.

--
Henry Vest

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-05-09 19:51

Henry Vest skrev:

> Jeg har to biblioteker, bibA og bibB. Jeg vil gerne slette alle
> de filer der er i bibB, men ikke i bibA. Hvordan gør jeg det?

Én måde kunne være:

<utestet>

#v+

find bibB -maxdepth 1 -type f -printf '%f\n' \
| while read file
do
if [ ! -f "bibA/${file}" ]; then
rm -v "bibB/${file}"
fi
done

#v-

</utestet>

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Frank Damgaard

Dato : 06-05-09 22:55

Henry Vest skrev:
> [...]
> er i bibB, men ikke i bibA. Hvordan gør jeg det?
>
> For at uddybe lidt: Lad os sige at de to biblioteker ser sådan ud:

Er der noget du skal gøre mange gange fra script eller
kun få gange?

For ellers kan gode gamle "mc" sammenligne 2 mapper og markere
forskelle.....

Fra : Henry Vest

Dato : 07-05-09 06:47

Frank Damgaard wrote:

> Er der noget du skal gøre mange gange fra script eller
> kun få gange?

I princippet kun én gang. Men man ved jo aldrig hvad man kan få brug for i
fremtiden.

> For ellers kan gode gamle "mc" sammenligne 2 mapper og markere
> forskelle.....

Prøvede det lige - smart! Men faktisk har jeg brug for, at det også skal
gælde i underbiblioteker, ved ikke lige om mc kan klare det. Her er det
måske lettere at modificere Klaus Seistrups skript lidt. Jeg har ikke tid
til at finde ud af det lige nu, da jeg er bortrejst nogle dage, men kigger
på det næste uge.

Tak for svarene.

--
Henry Vest

Fra : Peter Mogensen

Dato : 07-05-09 08:42

Henry Vest wrote:
> [...]
> er i bibB, men ikke i bibA. Hvordan gør jeg det?
>
> For at uddybe lidt: Lad os sige at de to biblioteker ser sådan ud:

Lyder som et job for rsync

.... et værktøj, der er godt at sætte sig ind i under alle om stændigheder.

man rsync

rsync -r --delete bibA/ bibB/

/Peter