Søg og erstat i mange filer
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-05-09 13:54

Jeg vil gerne lave søg og erstat på en række filer, uden der pilles
ved datoen på de filer, som ikke indeholder den tekst der søges efter.
Jeg er absolut ikke en haj til det, men har fundet et par eksempler på
nettet - hvor datoen dog bliver ændret (for alle filer, også dem der
ikke indeholder søgestrengen).

Hvordan klarer jeg det?

Det handler reelt om at få fjernet en iframe fra en masse filer på en
webserver.

Fra : Ian

Dato : 03-05-09 21:57

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> writes:

> [...]
> Jeg er absolut ikke en haj til det, men har fundet et par eksempler på
> nettet - hvor datoen dog bliver ændret (for alle filer, også dem der

Jeg går ud fra, eksemplerne bruger sed?

Så kan du tilføje grep, for at undgå de filer der ikke skal ændres i:

$ grep -lR søgestreng sti_til_filerne |
while read f; do sed -i ..... $f; done

eller noget i den retning.
Kør grep-linjen alene, for at se om den fanger de rigtige.

mvh Ian