Ubuntu 9.04 jaunty: installere på usb-pind~
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-05-09 14:16

Hej.

Jeg har tidligere installeret Ubuntu 8.10 intrepid på en usb-pind ved at
boot'e fra en desktop live-cd og vælge menupunktet der kopierer til
usb-pind. Det virkede fint.

Nu har jeg prøvet det samme fra en Ubuntu 9.04 jaunty cd, og det
fungerer ikke...

Jeg får, som før, lov til at vælge hvor meget plads jeg vil afsætte og
den kopierer uden at komme med fejl, men når jeg så booter fra
usb-pinden lander jeg ved en (initramfs) prompt.

Hvis jeg kigger på usb-pindens indhold og sammenligner med en "gammel"
intrepid usb-pind, så er der ingen casper-rw fil på den nye.

Er der nogen der har fået lav-en-usb-pind menupunktet i Ubuntu 9.04
jaunty til at fungere?

(Jeg valgte at brænde i386-udgaven, tanken var at usb-pinden så kan køre
på så mange maskiner så muligt).

Mvh.

Adam

--
"riverrun, past Eve and Adam's, from swerve of shore Adam Sjøgren
to bend of bay, brings us by a commodius vicus of asjo@koldfront.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-05-09 14:44

Adam Sjøgren skrev:

> (Jeg valgte at brænde i386-udgaven, tanken var at usb-pinden så kan køre
> på så mange maskiner så muligt).

Uden at have prøvet, så har Ubuntu deres Netbook remix der er beregnet
til det du gerne vil (så vidt jeg kan forstå). Måske var det noget at
forsøge?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-05-09 14:46

On Sat, 02 May 2009 15:43:58 +0200, Thorbjørn wrote:

> Uden at have prøvet, så har Ubuntu deres Netbook remix der er beregnet
> til det du gerne vil (så vidt jeg kan forstå). Måske var det noget at
> forsøge?

Jeg troede - naïvt? - at den var til at køre på netbooks? Det er det
indtryk denne side giver mig:

* http://www.ubuntu.com/getubuntu/download-netbook

?

Mvh.

--
"The unavoidable price of reliability is simplicity" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 02-05-09 16:36

On Sat, 02 May 2009 15:15:52 +0200, Adam wrote:

> (Jeg valgte at brænde i386-udgaven, tanken var at usb-pinden så kan køre
> på så mange maskiner så muligt).

Nu prøvede jeg også lige med amd64-udgaven - samme resultat, jeg ender i
busybox med en (initramfs) prompt...

Mvh.

--
"It's also now officially a GNU project, so it's not Adam Sjøgren
going anywhere any time soon." asjo@koldfront.dk