MS Windows
briani 27239
lukker ned i utide
Fra : Jo

Dato : 21-05-09 11:40

Windows Vista lukke ned i utide

Og når jeg tænder igen for min computer starter den op igen på normal vis.

Er det computeren eller er det fra TDC, eller kan der være en virus.

Kan jeg gå ind et sted og reparere filer.?

På forhånd tak

Jo

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-05-09 12:05

"Jo" skrev i en meddelelse
> Windows Vista lukke ned i utide
> Er det computeren eller er det fra TDC, eller kan der være en virus.

Helt klart JA

Pludselige genstarter kan være rigtigt mange ting:

Varme (for dårlig køling f.x. hvis blæseren er stoppet af støv)

Ram-fejl

Disk-fejl

Fejl i Windows

Fejl i installerede programmer

og flere andre muligheder.....

Jeg kender ikke så meget til Vista, da jeg ikke kunne lide den og gik
tilbage til XP - men i XP kan kan i indstillingerne angive at den ikke
skal genstarte ved fejl - men i stedet komme med en blå fejl-skærme, der
fortæller, hvor den den har fået fejlen - mon ikke den mulighed også
findes i Vista ?

Jan

Fra : Jo

Dato : 21-05-09 12:17

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> skal genstarte ved fejl - men i stedet komme med en blå fejl-skærme, der
> fortæller, hvor den den har fået fejlen - mon ikke den mulighed også

1000 tak for hjælpen

Jeg vil prøve mig frem, med dine forslag

Jo

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-05-09 12:44

"Jo" skrev i en meddelelse
> 1000 tak for hjælpen

Velbekomme - det var desværre ikke noget klart svar - men der er som
nævnt rigtigt mange muligheder.

Men hvis fejlen er begyndt efter installation af et program - så start
med at fjerne det igen - og lav evt en systemgendannelse til en dato før
fejlen begyndte....

Det samme med hardware - hvis du har sat ny hardware i - så prøv at
fjerne det og se om fejlen så også forsvinder

Hvis det er en ældre computer - så giv blæsere m.v. en gang med
støvsugeren....

Jan

Fra : Rado

Dato : 21-05-09 18:08

On Thu, 21 May 2009 13:17:17 +0200, "Jo" <Joxx@xx.dkx> wrote:

>Jeg vil prøve mig frem, med dine forslag

Jeg ville starte med at teste RAMen, det er let og hurtigt at gøre:

http://memtest86.org

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Jo

Dato : 21-05-09 18:33

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> All the answers are already within us. It's finding the corresponding
> questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

1000 tak for jeres hjælp
har være igang med støvsugeren, jeg tro det var det der var problemet

Jo

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-05-09 17:18

"Jo" <Joxx@xx.dkx> wrote in message
> [...]
>

> Er det computeren eller er det fra TDC, eller kan der være en virus.
>

> Kan jeg gå ind et sted og reparere filer.?

Hvis jeg må komme med et forslag, så få en af dine venner der kender noget
til computere, til at se på problemet. Hvis du skriver hvilken by du kommer
fra, kan det endda være, at en fra gruppen vil komme forbi og hjælpe dig.

Det lyder dog lidt ala et varme problem.

Bjarne K.