MS Windows
briani 27239
Vista glemmer password i Outlook
Fra : Kusk

Dato : 18-05-09 22:41

Hej med jer,

Jeg ahr fået et problem...
Jeg bruger MS office Pro. ver. 2003 som kontor program, nu er der opstået
det problem at Outlook glemmer password når jeg skal hente mail. jeg har
efterhånden fundet ud af at fejlen må ligge i Vista ( home premium) hvis jeg
lukker Outlook, og senere starter outlook igen, så husker den passwordet,
men lukker jeg Windows ned, og starter den op igen, så skal jeg indtaste PW.
igen, er der en der kan give mig en god løsning på problemet.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 19-05-09 03:08

"Kusk" <kusk6@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> passwordet, men lukker jeg Windows ned, og starter den op igen, så skal
> jeg indtaste PW. igen, er der en der kan give mig en god løsning på
Hej

Har du husket at 'vinge af' for husk adgangskode ?

Bruger her Office 2003 samt Vista Home Premium, og har aldrig dine
problemer.

Mvh Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-05-09 08:24

Peter Martinsen skrev:

> Har du husket at 'vinge af' for husk adgangskode ?
> Bruger her Office 2003 samt Vista Home Premium, og har aldrig dine
> problemer.

Imponerende! Og du har ikke gjort noget for at få det til at
virke?

Se også mit svar til Kusk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Peter Martinsen

Dato : 20-05-09 10:18

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-05-09 21:58

Peter Martinsen skrev:

> næ

Jeg kan se, at Kusk' problem er med Outlook 2002 og ikke
2003 - det har sikkert også været tilfældet med den, jeg har
kæmpet med.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til Windows og internettet:

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-05-09 08:24

Kusk skrev:

> Jeg bruger MS office Pro. ver. 2003 som kontor program, nu er der
> opstået det problem at Outlook glemmer password når jeg skal hente mail.

Du skriver det som om problemet lige er opstået, men det har
vel altid været sådan, siden du skiftede til Vista?

Jeg har siddet med samme problem, og det tog lang tid at
finde årsagen, for Microsoft er ikke særlig hjælpsom, selvom
det åbenbart er en kendt fejl. Her er, hvad jeg kom frem til:

Problemet er, at Outlook 2003 gemmer adgangskoden i
registreringsdatabasen. I Vista får programmerne ikke lov at
gemme den slags data i registreringsdatabasen, derfor huskes
adgangskoden ikke. Når den huskes midlertidig, skyldes det
sikkert, at den gemmes i ram'en.

Løsningen: Betal for en opgradering til en nyere
officepakke, eller skift til et alternativt - og gratis -
program som fx Thunderbird.

Der findes en tredje mulighed i form af et script, der skal
bruges til at starte Outlook, men det er både besværligt og
nørdet at få til at virke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-05-09 13:45

Mener du ikke Outlook 2002? Den har en kendt fejl på Vista som
vedrører Protected Storage (ikke Registret).
Du kan læse mere her:
http://www.outlook-tips.net/howto/vista.htm
Outlook 2003 er fuldt supporteret på Vista.

Regards Jens Peter Karlsen

On Tue, 19 May 2009 09:23:41 +0200, Kim Ludvigsen

Fra : Kusk

Dato : 19-05-09 16:14

Undskyld den ver. jeg forsøgte at indstallere er ver. 2002, grunden til
forviringen er at jeg selv bruger 2003 + 2007 på forskellige comp.
jeg havde forsøgt at ændre lidt i vista, søgt i microsoft hjælp ved MS,
ændre i brugerstyrring. og lign. bruger styrring, men ville heller ike gå
for drastisk til værks, da det er for at hjælpe en kollega

men tak for hjælpen, til jer alle.

hilsen

Kusk