MS Windows
briani 27239
Larm fra harddiske
Fra : KS

Dato : 17-05-09 06:05

Jeg er ved at blive skør af den larm som kommer fra diskaktiviteten på min
pc med VISTA Home Premium

Jeg har fundet ud af, at det er en process WSearch som får harddisken til at
larme.

Jeg har på "alle" måder prøvet at stoppe den, men den kommer stadig op.

Er det en vital process for VISTA ?
Hvad F..... kan der gøres ?
Hvad er sammenhængen med Adware.WSearch ?

Mvh KSor

Fra : Ole C

Dato : 17-05-09 07:54

> [...]
> Er det en vital process for VISTA ?
> Hvad F..... kan der gøres ?
> Hvad er sammenhængen med Adware.WSearch ?

Du har fået "snavs" på din maskine. Læs for eksempel her:
http://www.antispyware.com/glossary_details.php?ID=3126

--
vh
Ole C

Fra : KS

Dato : 17-05-09 08:40

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Du har fået "snavs" på din maskine. Læs for eksempel her:
> http://www.antispyware.com/glossary_details.php?ID=3126
>
> --
Ja, der er mange måder at sælge MERE skrammel på til pc'en.

Dit link er nok endnu en.

Ligemeget hvilken af Windows "legale" processer du prøver at søge
på på Internet - så vil der komme værktøjer frem til at fjerne den, og den
omtales mere eller mindre skadelig - sådan noget er jo ikke troværdigt.

Mvh KS

Fra : Ole C

Dato : 17-05-09 08:57

> [...]
> på på Internet - så vil der komme værktøjer frem til at fjerne den,
> og den omtales mere eller mindre skadelig - sådan noget er jo ikke

Tja, det er jo dig der har problemet med WSearch - som ikke er en
Windows-proces.
Jeg var bare så venlig at henvise til en af mange måder hvorpå den kan
fjernes....

--
vh
Ole C

Fra : KS

Dato : 17-05-09 09:31

> Tja, det er jo dig der har problemet med WSearch - som ikke er en
> Windows-proces.
> Jeg var bare så venlig at henvise til en af mange måder hvorpå den kan
> fjernes....

Som værktøjer til at fjerne bl.a. WSearch nævnes på dit link CCleaner,
Windows Defender.

Begge kører på min pc - hvorfor er WSearch der stadig ?

Mvh KS

Fra : Ole C

Dato : 17-05-09 10:51

> Som værktøjer til at fjerne bl.a. WSearch nævnes på dit link CCleaner,
> Windows Defender.

Det kan jeg ikke umiddelbart se - til gengæld kan jeg se at man kan
downloade et værktøj til at fjerne den.

--
vh
Ole C

Fra : KS

Dato : 17-05-09 11:06

> Det kan jeg ikke umiddelbart se - til gengæld kan jeg se at man kan
> downloade et værktøj til at fjerne den.

Det er jo væsentligt at være sikker på:

1) at WSearch virkelig ER noget skadeligt crab
2) at "værktøjet" ikke i sig selv installere noget mere/andet skadeligt

Hvor er det liiige dokumentationen for af WSearch ER skadelig findes ?

Mvh KS

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-05-09 11:59

"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
> skadeligt
>
> Hvor er det liiige dokumentationen for af WSearch ER skadelig findes ?

Hvis du ser her hos et anerkendt firma F-SECURE
http://www.f-secure.com/sw-desc/adware_w32_wsearch.shtml vil du kunne se
at de betragter det som skadelig software
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : KS

Dato : 17-05-09 13:18

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.f-secure.com/sw-desc/adware_w32_wsearch.shtml vil du kunne se
> at de betragter det som skadelig software
Er der ikke tale om AdWare.WSearch ?
Er det det samme som WSearch?

Mvh KS

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-05-09 13:30

> [...]
> meddelelsen news:4a0fee09$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...

>>> 2) at "værktøjet" ikke i sig selv installere noget mere/andet

Så prøver en gang til for prins Knud: This is the family description for
the Adware:W32/WSearch adware family
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : KS

Dato : 17-05-09 15:42

Og .... ?

Mvh KS

Fra : Rado

Dato : 17-05-09 14:53

On Sun, 17 May 2009 12:59:21 +0200, "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> wrote:

>Hvis du ser her hos et anerkendt firma F-SECURE
>http://www.f-secure.com/sw-desc/adware_w32_wsearch.shtml vil du kunne se
>at de betragter det som skadelig software

Ikke i sig selv:

"Summary
This program delivers advertising content to the user. It is usually
annoying but harmless, unless it is combined with spyware or
trackware."

Her står derimod at det er en nødvendig Windows funktion, om det så er
det samme program der er tale om ved jeg ikke:

wsearch
%WinDir%\System32\SearchIndexer.exe /Embedding is related to Microsoft
Windows Vista.
Provides content indexing and property caching for file, email and
other content (via extensibility APIs). The service responds to file
and email notifications to index modified content. If the service is
stopped or disabled, the Explorer will not be able to display virtual
folder views of items, and search in the Explorer will fall back to
item-by-item slow search.
WSearch service.

http://www.greatis.com/appdata/n/w/wsearch.htm

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-05-09 15:46

Rado wrote:

> [...]

Spørgsmålet er om wsearch.adware.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : KS

Dato : 17-05-09 15:50

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> stopped or disabled, the Explorer will not be able to display virtual
> folder views of items, and search in the Explorer will fall back to

Ups ... er WSearch og SearchIndexer nu det samme ????
Der optræder i hvert fald 2 processer på min - 1 med hver af navnene.

Mvh KS

Fra : Rado

Dato : 17-05-09 16:30

Ja det virker lidt forvirrende.

Fra : Ole C

Dato : 17-05-09 12:08

> Hvor er det liiige dokumentationen for af WSearch ER skadelig findes ?

Prøv Google....

--
vh
Ole C

Fra : KS

Dato : 17-05-09 13:17

Havd af det som fremkommer er valid dokumentation ?

Mvh KS

Fra : Ole C

Dato : 17-05-09 13:28

> Havd af det som fremkommer er valid dokumentation ?

Som med alt her i livet: det du vælger at tro på.
I et andet indlæg er du blevet gjort opmærksom på, at F-Secure
karakteriserer WSearch som skadelig software. Men det kommer selvfølgelig an
på om du vælger at kalde det "valid dokumentation" - eller om du først er
tilfreds, hvis udsagnet kommer fra himmelske magter...

--
vh
Ole C

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-05-09 17:56

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote in message
> Du har fået "snavs" på din maskine. Læs for eksempel her:
> http://www.antispyware.com/glossary_details.php?ID=3126

Det ville jeg ikke gøre:

http://www.mywot.com/en/scorecard/antispyware.com
http://www.siteadvisor.com/sites/antispyware.com

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 4080 (20090515) __________

http://www.eset.com

Fra : Ole C

Dato : 17-05-09 20:56

Thomas Jespersen skrev blandt andet:

> Det ville jeg ikke gøre:
>
> http://www.mywot.com/en/scorecard/antispyware.com
> http://www.siteadvisor.com/sites/antispyware.com

Det var bare en enkelt af mange sider, der omtaler problemet.....

> __________ Information from ESET Smart Security, version of virus
> signature database 4080 (20090515) __________
>
> http://www.eset.com

Du spammer.

--
vh
Ole C

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-05-09 09:16

Hmmm ...

Nåeh.

Så må du jo fjerne den. Windows egen søgetjeneste stopper når den har lavet
index og starter kun, når der er ændringer.

Det er en vital proces, den kører hele tiden for at rapportere til ham, som
har lavet den, hvad der ligger af filer på din maskine.

Det er du vist fået at vide, fjern den. SuperAntiSpyware gør faktisk et
udemærket indtryk ...

Sammenhængen er, at det altid er spændende, hvad sådan en proces ellers
rapporterer og til hvem.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : KS

Dato : 17-05-09 10:48

Peter Larsen - hvor er det liiige du kan dokumentere, at WSearch ER en
fjentlig ting ?

Nu HAR jeg jo Defender og CCleaner - og ingen af dem kan fjerne den !

Mvh KS

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-05-09 15:44

Det var dog godt nok besynderligt som topposts og uigennemtænkte kommentarer
optræder samtidigt ...

http://www.pctools.com/dk/mrc/infections/id/Adware.WSearch.O/

Med venlig hilsen & plonk

Peter Larsen

Fra : KS

Dato : 17-05-09 15:53

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Det var dog godt nok besynderligt som topposts og uigennemtænkte
> [...]
Jamen så få du den da her nede ...

Hvorfor er det liiiige, at du tror WSearch og Adware.WSearch.O er det samme
?

Mvh KS

Fra : Jesper Ravn

Dato : 17-05-09 15:36

"KSsoerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er det en vital process for VISTA ?
> Hvad F..... kan der gøres ?
> Hvad er sammenhængen med Adware.WSearch ?

Det er formentlig "Windows Search Service", som konstant laver fil-index
Du kan teste det ved at stoppe Windows Search servicen og sætte den til
disabled.
http://www.blackviper.com/WinVista/Services/Windows_Search.htm
Start - Run - Services.msc

/Jesper

Fra : Jesper Ravn

Dato : 17-05-09 15:49

> [...]
>
> Er det en vital process for VISTA ?
> Hvad F..... kan der gøres ?
> Hvad er sammenhængen med Adware.WSearch ?

Jeg vil give Ole og de andre ret i, at du nok har fået noget malware ind på
maskinen.
"Windows Search" processen i Vista hedder SearchIndexer og ikke WSearch.
Jeg var lidt for hurtig, sorry.

/Jesper

Fra : KS

Dato : 17-05-09 16:07

"Jesper Ravn" <jesper_ravn@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> på maskinen.
> "Windows Search" processen i Vista hedder SearchIndexer og ikke WSearch.

Er det så ikke lige så men at forklare, hvorfor hverken

MS Defender, CCleaner eller Seconia

melder nogen fare ?

Som jeg tidligere skrev - prøv at søge på en hvilken som helst proces fra
Windows !

Så vil du få en beskrivelse af hvor farlig den er, OG samtidig liiiige et
link til et program som kan fjerne den !

Jeg vil være meget betænkelig ved at installere et sådant program !

Mvh KS

Fra : Rado

Dato : 17-05-09 16:33

On Sun, 17 May 2009 17:06:43 +0200, "KS"
<keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:

>Er det så ikke lige så men at forklare, hvorfor hverken
>
>MS Defender, CCleaner eller Seconia
>
>melder nogen fare ?

Måske fordi den i sig selv er harmløs, og kun skadelig i kombination
med spyware/trackware??

Fra : Ole C

Dato : 17-05-09 17:40

> [...]
> liiiige et link til et program som kan fjerne den !
>
> Jeg vil være meget betænkelig ved at installere et sådant program !

Det lyder som om dit egentlige formål med at indlede denne tråd, var at få
tiden til at gå.
Du er i hvert fald helt utilbøjelig til at tage imod den hjælp du
efterlyser, så jeg vil følge Peter Larsen glimrende eksempel:
PLONK

--
vh
Ole C

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 17-05-09 18:02

"KSsoerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> wrote in message
> MS Defender, CCleaner eller Seconia

CCleaner og Secunia er ikke relateret til anti-virus/malware. Hvorfor du
mener de skulle rapportere noget forstår jeg ikke.

Jeg er ikke sikker på hvor god MS Defender er.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 17-05-09 18:26

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du mener de skulle rapportere noget forstår jeg ikke.
>
> Jeg er ikke sikker på hvor god MS Defender er.

Hej Thomas
Vil du ikke få ESET til ikke at skrive noget her i grupperne da der er
dem der vil betragte det som spam, vi andre med AVG eller Avast har
fundet ud af slå det fra
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-05-09 08:02

"KS soerensen@os.dk>" <keld.<SLET_DETTE> skrev i meddelelsen
> Jeg er ved at blive skør af den larm som kommer fra diskaktiviteten på min
> pc med VISTA Home Premium

Sluk computeren, problem løst.

Jeg har sidder og læst hele tråden igennem, og du virker jo fuldstændig
ligeglad med alle svar.
Der har været masser af gode forslag på løsninger, men du vil have
dokumentation for at den Wsearch er skadelig, ellers vil du ikke gøre noget.
Problemet er jo lokaliseret, hvorfor hulen lytter du ikke til de råd du har
fået og får løst problemet?

Mange siger at der ikke findes dumme spørgsmål, kun dumme svar.. Jeg stiller
mig imod dem fra idag..

/Benjamin

Fra : Stampe

Dato : 18-05-09 08:12

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> har fået og får løst problemet?
>
> Mange siger at der ikke findes dumme spørgsmål, kun dumme svar.. Jeg

Thi hi godt sagt

Mvh
Allan

Fra : Laziter [9440]

Dato : 18-05-09 12:31

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i meddelelsen

> Thi hi godt sagt

Hehe mange tak.
Jeg tror faktisk at vi i denne tråd, har dokumentation for at han selv er
mere skadelig for sin computer end det Wsearch han spørger til

/Benjamin