MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
To computere til én skærm ?
Fra : Erik Greve

Dato : 12-05-09 19:05

Ved ikke helt om gruppen er rigtig, men jeg prøver :

Jeg har min normale computer, der kører Vista og en test-computer, der lige
nu kører Win 7.

Jeg vil gerne kunne skifte imellem dem til min LG skærm, der har både en
analog og
en digital indgang. Min normale PC bruger den digitale indgang, og test
maskinen må gerne
bruge den analoge.

Jeg mener at have set, at man kan få en 'DIMS', der gør det muligt at skifte
imellem dem
uden at skulle pille stik ud og sætte stik ind hver gang.
Er der nogen, der ved om det kan lade sig gøre og helst også hvordan ?

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-05-09 19:29

Erik Greve skrev:

> [...]
> analog og
> en digital indgang. Min normale PC bruger den digitale indgang, og test

Du kan bruge en kvm-switch.

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=41&Sort=&Soegeord=kvm&chkSoegSaetning=&searchArea=products
Samme link i kort form:
http://tinyurl.com/pqtw8o

Bemærk, at det er ikke alle der kan tilbyde valgfrihed
mellem analog/digital indgang. De fleste er vist enten eller.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-05-09 19:32

Erik Greve skrev, Den 12-05-2009 20:04:
> [...]
> skifte imellem dem
> uden at skulle pille stik ud og sætte stik ind hver gang.

Man bruger en KVM-switch til at skifte skærm, tastatur og mus mellem to
computere. Ved nogle skal man vist bruge en knap på selve switchen, mens
man på andre kan bruge en tastekombination. Jeg ved ikke, om man kan få
switche, som kan skifte et digitalt signal til skærm. Her er nogle
KVM-switche:
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=41&Soegeord=kvm&searchArea=products

Fra : Asle Bjerva

Dato : 12-05-09 21:00

Erik Greve wrote:
> [...]
> uden at skulle pille stik ud og sætte stik ind hver gang.
> Er der nogen, der ved om det kan lade sig gøre og helst også hvordan ?

Min Benq skjerm som har VGA, DVI og HDMI innganger har direkte skift mellom
disse i menyen på skjermen.
Jeg har en maskin på VGA inngangen en på DVI inngsangen og bruker HDMI
inngangen mot HDvideo og stillbilder fra Canon D50.
Sjekk menyoppsettet på skjermen. Du må imidlertid ha to mus og tastatur, men
det har du jo sikkert allerede.

--
AsleB; Oslo

Fra : Jan Riber

Dato : 12-05-09 21:23

Erik Greve skrev:
> [...]
> uden at skulle pille stik ud og sætte stik ind hver gang.
> Er der nogen, der ved om det kan lade sig gøre og helst også hvordan ?

Har du ikke menuknap på din skærm?

På min Phillips skærm har jeg en menu der hedder "Input".
Her kan jeg vælge mellem DVI - VGA og AUTO.

Hvis ikke, må du bruge forslaget fra de to forrige svar

Vh. Jan

Fra : Erik Greve

Dato : 13-05-09 09:31

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> uden at skulle pille stik ud og sætte stik ind hver gang.
> Er der nogen, der ved om det kan lade sig gøre og helst også hvordan ?

Tak for nogle ideer - jeg vil nu afprøve dem.
Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : Erik Greve

Dato : 13-05-09 11:12

Tak til Jan - tjah man skal nok læse sin manual,
Jeg har faktisk en menuknap, der skiftér mellem to tilsluttede computere.
Venlig hilsen
Erik

Fra : Jan Riber

Dato : 13-05-09 20:24

Erik Greve skrev:
> Tak til Jan - tjah man skal nok læse sin manual,
> Jeg har faktisk en menuknap, der skiftér mellem to tilsluttede computere.
> Venlig hilsen
> Erik

Selv tak.
Brugsforvirringer skal man holde sig fra, så længe der er
andre muligheder

Vh Jan

Fra : Christopher Tracy

Dato : 15-05-09 12:30

Hej

Erik Greve wrote:
> [...]
> uden at skulle pille stik ud og sætte stik ind hver gang.
> Er der nogen, der ved om det kan lade sig gøre og helst også hvordan ?

En idé kunne også være, at bruge Remote Desktop, det gør jeg selv til de
"extra" maskiner jeg har stående.

--
/C.T.

=======