MS Windows
briani 27239
Scanner problem
Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-05-09 11:49

Jeg har desværre fået et problem med min scanner.

Når jeg starter et af de programmer op, som virker med min scanner får jeg
en
meddelse som lyder: Cannot comunitae with scanner.
Cable may be disconnected.
Check status
Scanner driver will be closed.

Det som undrer mig er at hvis jeg skifter USB port, så skriver windows at
ny hardware fundet,Ccanoscan3200f den nye hardware er installeret og klar
til brug.

Jeg har geninstalleret hel driver cden igen for at være sikker på at alt er
på plads.

Jo, kablerne er checket og der er strøm på.

Nogen som har et bud på hvad der er galt.

Elmer

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-05-09 12:02

Elmer Fjort skrev, Den 12-05-2009 12:48:
> Nogen som har et bud på hvad der er galt.

Det kunne være en anden driver, som er installeret på den port, som ikke
virker. Måske har du engang haft forbundet et apparat, hvortil der blev
installerer en driver.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-05-09 13:11

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kunne være en anden driver, som er installeret på den port, som ikke
> virker. Måske har du engang haft forbundet et apparat, hvortil der blev
> installerer en driver.

Det burde vel ikke være noget problem når det er USB.

Elmer

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-05-09 13:29

Elmer Fjort skrev, Den 12-05-2009 14:10:
> "Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
> Det burde vel ikke være noget problem når det er USB.

Det kan også være et problem på USB.

Fra : Jan

Dato : 12-05-09 14:37

> Det kan også være et problem på USB.

Prøv at slukke for strømmen til PC (dvs. ved stikkontakten)
Start igen efter ca 30 sek.
(enkelte usb har problemer med strømforsyningen)

jan

Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-05-09 15:40

"Jan" <jm@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv at slukke for strømmen til PC (dvs. ved stikkontakten)
> Start igen efter ca 30 sek.
> (enkelte usb har problemer med strømforsyningen)

Så blev problemet løst.
Hvad der var galt finder jeg nok aldrig ud af.

Jeg installerede den på konens blærbare, og der kunne den godt finde
scanneren, og sågar scanne.
Efter at have pillet usb stikket ud af konens pc'er og sat den i min
igen.
så virker det.

Takker for hjælpen.

Elmer

Fra : Rado

Dato : 12-05-09 17:20

On Tue, 12 May 2009 16:39:31 +0200, "Elmer Fjort"
<Whoknows@Whocares.com> wrote:

> [...]
>scanneren, og sågar scanne.
> Efter at have pillet usb stikket ud af konens pc'er og sat den i min

USB kan være totalt uforudsigeligt. Man kan kun håbe der kommer en
bedre afløser en dag.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Max

Dato : 12-05-09 17:54

Hej Rado

> USB kan være totalt uforudsigeligt. Man kan kun håbe der kommer en
> bedre afløser en dag.

Jeg har et utal af USB enheder, printere, scannere, HD, cameraer,
telefoner, ladere, keys, ur, cardlæser og så vidre. Jeg har aldrig
haft problemer med nogen af dem, så hvad der går galt rundt
omkring aner jeg ikke. Gad vide om USB3 giver mindre problemer ?

--
Mvh Max

Fra : Max

Dato : 12-05-09 13:46

Hej

> Nogen som har et bud på hvad der er galt.

Har du prøvet den på en anden PC, scanneren
kan jo være defekt.

--
Mvh Max

Fra : SB

Dato : 12-05-09 14:18

Klip/
"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse > Nogen som har
et bud på hvad der er galt.

> Elmer

Har oplevet det mange gange med usb. Når først jeg fx har haft en usb-nøgle
eller andet tilkoblet en port og vil bruge porten til en anden tilslutning,
kan dette ikke længere lade sig gøre. Porten er 'optaget' så det gælder om
at huske hvilket udstyr der virker til de enkelte porte.
Usb burde jo virke som plug-n' play, men mine erfaringer viser noget ganske
andet!
--
/Simon

Fra : KentBM

Dato : 12-05-09 15:01

SB skrev:
> [...]
> at huske hvilket udstyr der virker til de enkelte porte.
> Usb burde jo virke som plug-n' play, men mine erfaringer viser noget ganske
Gælder det også, hvis du har brugt fjern-hardware-funktionen? Eller
hiver du bare en USB-ting ud?

--

Kent

Fra : Simon

Dato : 12-05-09 15:16

Klip/
> Gælder det også, hvis du har brugt fjern-hardware-funktionen? Eller hiver
> du bare en USB-ting ud?
>
> --
>
> Kent

Ja, til det første. Og jeg er bestemt ikke alene om det der fænomen. Flere
jeg kender har samme probl. med usb-porte der 'husker' hvilke
tilslutningsgrej der har været anvendt.
Et værre besvær med at huske på hvor nøgler, kamera, mobi etc skalæ
tilsluttes, når usb ret beset burde være plug n' play.
--
Simon

Fra : Rado

Dato : 12-05-09 17:27

On Tue, 12 May 2009 12:48:31 +0200, "Elmer Fjort"
<Whoknows@Whocares.com> wrote:

Der findes iøvrigt et program der gør livet med USB lidt lettere:

http://www.safelyremove.com/