MS Windows
briani 27239
unzip - unrar
Fra : Vidal

Dato : 12-05-09 11:48

Jeg har en række pakkede filer i sammenhæng, der
skal pakkes ud, men der mangler en af filerne.

Jeg kan ikke finde en indstilling, der muliggør at
pakke det ud, der er. Har nogen en ide om, hvad man
kan sille op.

Jeg ved, det er en række filer af varierende størrelser,
så det er ikke en stor sammenhængende fil, det handler
om.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-05-09 13:44

Vidal skrev:
> [...]
>
> Jeg ved, det er en række filer af varierende størrelser,
> så det er ikke en stor sammenhængende fil, det handler

Er det en zip eller rar-fil du har og bruger du et pakkeprogram?

--
Niels

Fra : Vidal

Dato : 13-05-09 09:41

Niels P Sønderskov skrev:

> Er det en zip eller rar-fil du har og bruger du et pakkeprogram?

Det er én rar-fil og så 50 andre - 01 - 02 - 03
osv.

Normalt bruger jeg total commander til at pakke ud
med, men har har jeg forsøgt med de pakkeprogrammer,
jeg har uden held.

Jeg engang havde en indtilling, der gjorde det muligt
at pakke ud partielt, men kan ikke finde den. Jeg
erindrer ikke, hvilket program det var.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Max

Dato : 13-05-09 09:54

Hej Vidal

> Jeg engang havde en indtilling, der gjorde det muligt
> at pakke ud partielt, men kan ikke finde den. Jeg
> erindrer ikke, hvilket program det var.

Kan WinRar ikke klare det, den kan da udpakke
enkelte pakker fra et arkiv.

http://download.cnet.com/WinRAR/3000-2250_4-10007677.html?tag=mncol;lst

--
Mvh Max

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 12-05-09 15:33

On Tue, 12 May 2009 12:48:10 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg kan ikke finde en indstilling, der muliggør at
>pakke det ud, der er. Har nogen en ide om, hvad man

Hvis det er en RAR fil der er opdelt i masser af små stumper, så har
jeg haft det samme problem med en manglende delfil.
Jeg prøvede forgæves alle de muligheder for opretning af fejl jeg
kunne finde, men ingen virkede på det problem.
Jeg kunne i bedste fald pakke de delfiler ud, der ligger før den
manglende, men så heller ikke mere.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Vidal

Dato : 13-05-09 09:42

Erik Helmer Nielsen skrev:

> [...]
> kunne finde, men ingen virkede på det problem.
> Jeg kunne i bedste fald pakke de delfiler ud, der ligger før den

Ærgerligt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Mads

Dato : 13-05-09 15:42

On Tue, 12 May 2009 12:48:10 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jeg har en række pakkede filer i sammenhæng, der
>skal pakkes ud, men der mangler en af filerne.

Du har ingen Par filer liggende sammen med Rar filerne ?
Hvis du har kan den manglende Rar fil genskabes.

>Jeg kan ikke finde en indstilling, der muliggør at
>pakke det ud, der er. Har nogen en ide om, hvad man
>kan sille op.

Winrar kan gøre det.

Fra : Vidal

Dato : 16-05-09 09:54

Mads skrev:

> Du har ingen Par filer liggende sammen med Rar filerne ?
> Hvis du har kan den manglende Rar fil genskabes.

Jo, men der mangler 56 blokke.

> Winrar kan gøre det.

Desværre har jeg opdaget det er en iso, så det
kan nok ikke lade sig gøre alligevel.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-05-09 10:37

Vidal skrev, Den 16-05-2009 10:54:
> Desværre har jeg opdaget det er en iso, så det
> kan nok ikke lade sig gøre alligevel.

Måske kan IsoBuster gøre det.
http://en.wikipedia.org/wiki/Isobuster.

Fra : Vidal

Dato : 16-05-09 14:05

Jens Jensen skrev:

> Måske kan IsoBuster gøre det.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Isobuster.

Ja, men jeg kan ikke få en fil ud af arkivet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Mads

Dato : 16-05-09 13:36

On Sat, 16 May 2009 10:54:12 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Jo, men der mangler 56 blokke.

Mener du 56 blokke udover de blokke du har i Par filerne
eller bare 56 blokke ialt?
For typisk indeholder en serie Par filer da langt mere end
sølle 56 blokke hvis det er til en stor Iso fil.

>Desværre har jeg opdaget det er en iso, så det
>kan nok ikke lade sig gøre alligevel.

Næh, hvis QuickPar ikke har Par filer nok til at reparere,
så er der ikke så meget at gøre.

mvh Mads

Fra : Vidal

Dato : 16-05-09 14:02

Mads skrev:

> Mener du 56 blokke udover de blokke du har i Par filerne
> eller bare 56 blokke ialt?
> For typisk indeholder en serie Par filer da langt mere end
> sølle 56 blokke hvis det er til en stor Iso fil.

Det er efter par2 er kørt gennem filerne, der mangler
56 blokke.

> Næh, hvis QuickPar ikke har Par filer nok til at reparere,
> så er der ikke så meget at gøre.

Nej. Medmindre jeg kan presse nogen til at smide
den manglende fil på nettet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Rado

Dato : 16-05-09 17:31

On Sat, 16 May 2009 15:02:14 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Nej. Medmindre jeg kan presse nogen til at smide
>den manglende fil på nettet.

Hvor har du hentet dem? Giganews har efterhånden op til 1 års
retention, så det kan da tænkes at de har de manglende filer, hvis de
ikke kan findes på din server.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Mads

Dato : 17-05-09 09:12

On Sat, 16 May 2009 15:02:14 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Nej. Medmindre jeg kan presse nogen til at smide
>den manglende fil på nettet.

I så fald skal den være hentet fra præcis samme sæt filer som dem
du har liggende.
Hvilken fil mangler du ? ( filnavn, poster, dato, gruppe )
Så skal jeg da se om jeg kan hitte den for dig. Jeg har adgang til
et par af de store servere med lang retention.

mvh Mads