MS Windows
briani 27239
Broblemer med at få "F8" til at virke :-)
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-09 10:33

Da jeg i weekenden ville installere XP på en desktop kunne jeg kun komme til
dét punkt hvor man bekræfter aftalen med MS med "F8" - dér reagerede
maskinen overhovedet ikke.

Alle andre knapper fungerede problemløst.

Et andet tastatur reagerede på nøjagtig samme måde, så jeg måtte opgive
installationen

Har ellers brugt "F8" siden de glade W98-dage

Er der nogen hér der har et bud på hvad der kan være galt?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-05-09 13:43

Hans Paulin (6310) skrev:
> [...]
> installationen
>
> Har ellers brugt "F8" siden de glade W98-dage
>
> Er der nogen hér der har et bud på hvad der kan være galt?

Næh, men kan du ikke rulle ned til bunden og klikke Bekræft?

--
Niels

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-09 22:21

Niels P Sønderskov skrev:

> Næh, men kan du ikke rulle ned til bunden og klikke Bekræft?

Hmnn...godt spørgsmål...jeg prøvede "Enter" uden resultat.

Men klikke? - musen er jo ude af drift i dén situation!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : burger1963@gmail.com

Dato : 13-05-09 07:16

Brug en anden XP CD evt lav selv en - lyder gevaldigt som det der sker
når keyboard drivere er USB only
Du skal sansynligvis benytte mindst ServicePack 2 - men når du er i
gang bare lav den med service pack 3.

Du kan evt benytte nlite fra http://www.nliteos.com/ til at lave en
frisk install CD
eller
DriverPacks BASE fra http://driverpacks.net/DriverPacks/

Brug KUN den ene af de 2 - det er muligt at benytte begge - men det
giver ofte problammer hvis man ikke helt ved hvad der sker

Burger

Fra : Rado

Dato : 12-05-09 14:01

USB tastaturer?

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-05-09 22:20

Rado skrev:

> USB tastaturer?

Ja - men det ene med en "omformer" til de gamle (grønne?) stik.

Skal jeg se om jeg har gemt et rigtig gammelt skodtastatur?

(har ellers virket før!?)
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 13-05-09 10:08

On Tue, 12 May 2009 23:19:46 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Ja - men det ene med en "omformer" til de gamle (grønne?) stik.
>
>Skal jeg se om jeg har gemt et rigtig gammelt skodtastatur?

Værd at prøve måske.

>(har ellers virket før!?)

OK. Hvis det er begge USB tastaturer det ikke fungerer med, og de
begge har virket før, så kan man vel udelukke defekt tastatur.

Hvis det virker med PS2 tastatur er der nok et problem med USB
generelt.

Hvis det heller ikke virker med et PS2 tastatur er det måske keyboard
controlleren der er defekt. Virker F8 i Windows?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-05-09 10:15

Rado skrev:

> Værd at prøve måske.

Ok.

> OK. Hvis det er begge USB tastaturer det ikke fungerer med, og de
> begge har virket før, så kan man vel udelukke defekt tastatur.

Dét gjorde jeg i hvert fald

> Hvis det virker med PS2 tastatur er der nok et problem med USB
> generelt.

Ja.

> Hvis det heller ikke virker med et PS2 tastatur er det måske keyboard
> controlleren der er defekt.

Dén forstod jeg ikke - hvad er "keyboard controlleren"?

> Virker F8 i Windows?

Hvad skal der ske hvis man trykker på den?

Hér (på en anden maskine) sker der nada
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 13-05-09 13:21

On Wed, 13 May 2009 11:14:57 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Dén forstod jeg ikke - hvad er "keyboard controlleren"?

Sidder på bundkortet og tager sig af input fra tastaturet.

http://www.computerhope.com/jargon/k/keybcont.htm

>Hvad skal der ske hvis man trykker på den?
>
>Hér (på en anden maskine) sker der nada

Nej der sker ikke noget medmindre man har et program der reagerer på
tasten. Prøv evt. den her keyboard tester:

http://www.computerhope.com/jargon/k/keybcont.htm

Men det er åbenbart et almindeligt problem, der er en tråd om det her
med forskellige løsninger:

http://www.neowin.net/forum/index.php?s=95be6ef65dcb2dc9a04e7f010558772c&showtopic=608995

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-05-09 22:18

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv evt. den her keyboard tester:
>
> http://www.computerhope.com/jargon/k/keybcont.htm

Hmnn...troede der ville komme et billede af et tastatur!?

> Men det er åbenbart et almindeligt problem, der er en tråd om det her
> med forskellige løsninger:
>
> http://www.neowin.net/forum/index.php?s=95be6ef65dcb2dc9a04e7f010558772c&showtopic=608995

"Turned F-Lock on, then hit F8, and it worked."

Ka være dét er vejen frem!?

Kan ikke helt se om den skulle være låst (sidder faktisk ved tastaturet nu,
men har ikke tid til en reparation eller inst. af XP)

Jeg takker for inspiration!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 13-05-09 22:32

"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> har ikke tid til en reparation eller inst. af XP)

Lavede lige en "installation interruptus" og sandelig; det var "F-lock"!

Jeg bøjer min allerdybeste hat!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 14-05-09 11:27

On Wed, 13 May 2009 23:31:44 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>"Hans Paulin" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

>Lavede lige en "installation interruptus" og sandelig; det var "F-lock"!

Fino!

>Jeg bøjer min allerdybeste hat!

You're welcome!

Fra : Rado

Dato : 14-05-09 11:33

On Wed, 13 May 2009 23:18:28 +0200, "Hans Paulin" <me@privacy.net>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Hmnn...troede der ville komme et billede af et tastatur!?

Ja det ville jo være ideelt, men man skal desværre installere
programmet før det dukker op.

Ville være smart med en online tester ja, men jeg kender ikke nogen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-05-09 11:45

Rado skrev:

> Ja det ville jo være ideelt, men man skal desværre installere
> programmet før det dukker op.

Nå, okay

> Ville være smart med en online tester ja, men jeg kender ikke nogen.

No harm done
Hans
www.zofiaoghans.dk