/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 RC - nu på dansk.
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 08-05-09 13:24
 
 
Andersen [3650] (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 08-05-09 13:30

Troels [around 9000] skrev:
> www.striben-aalborg.dk/w7
>
>
>
> Troels

Og hvor får man lige fat i den???
Er det en RC som også ligger hos M$???

--
Med venlig hilsen

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark



N_B_DK (08-05-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 08-05-09 13:43

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote in message
news:004b5eac$0$31519$c3e8da3@news.astraweb.com

> Og hvor får man lige fat i den???
> Er det en RC som også ligger hos M$???


Ikke på deres MSDN sider, så ganske godt spørgsmål.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Per H (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 08-05-09 20:25

On Fri, 08 May 2009 14:29:50 +0200, Andersen [3650]
<FJERNandersen@FJERNnospam.dk> wrote:

>Troels [around 9000] skrev:
>> www.striben-aalborg.dk/w7
>>
>>
>>
>> Troels
>
>Og hvor får man lige fat i den???
>Er det en RC som også ligger hos M$???

den kan du få forskellige "steder" og er ellers tilbudt til dem der
har været betatestere.
Dem der har prøvet den er meget glade for den, men du skal have en ren
hd til den. åbenbart.


--

Mvh

per


Ivar (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 08-05-09 14:44

Troels [around 9000] skrev:

> www.striben-aalborg.dk/w7

At der er nogen, der er ved at oversætte den til dansk, kan vel ikke
komme bag på nogen. At det er i gang, er selvfølgelig ikke
ensbetydende med at den er i færdig, eller i distribution.


Ivar Magnusson



Jan Vestergaard (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 08-05-09 14:51

"Ivar" skrev i en meddelelse
> At der er nogen, der er ved at oversætte den til dansk, kan vel ikke
> komme bag på nogen. At det er i gang, er selvfølgelig ikke
> ensbetydende med at den er i færdig, eller i distribution.

Nej da - det er der jo heller ingen, der påstår ?

Han gør jo netop opmærksom på, at det er en RC - men denne RC kører allerede
bedre end Vista nogensinde vil komme til

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen
>



Kurt Lund (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 08-05-09 15:01



"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
news:4a0438c3$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> "Ivar" skrev i en meddelelse
>> At der er nogen, der er ved at oversætte den til dansk, kan vel ikke
>> komme bag på nogen. At det er i gang, er selvfølgelig ikke
>> ensbetydende med at den er i færdig, eller i distribution.
>
> Nej da - det er der jo heller ingen, der påstår ?
>
> Han gør jo netop opmærksom på, at det er en RC - men denne RC kører
> allerede bedre end Vista nogensinde vil komme til
>
Ja men denne RC der ude nu FINDES ikke med DK sprog ikke Lovligt.
Kurt


Troels [around 9000] (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 08-05-09 15:32

> Ja men denne RC der ude nu FINDES ikke med DK sprog ikke Lovligt.

Du taler vidst som du har forstand til

Troels

Troels [around 9000] (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 08-05-09 15:47

> Ja men denne RC der ude nu FINDES ikke med DK sprog ikke Lovligt.

Men, altså.

Jeg blev inviteret af Microsoft gennem Connect til at være tester på en
dansk RC, som en del af en mindre skare her i DK Så intet lyssky dér...

Troels


Ivan V. Klattrup (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 08-05-09 15:50

Troels [around 9000] skrev:

>Jeg blev inviteret af Microsoft gennem Connect til at være tester på en
>dansk RC

Det er også nemmest at få en fanboy til det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Troels [around 9000] (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 08-05-09 15:56

> Det er også nemmest at få en fanboy til det.

Jep. Der findes da ingen bedre til formålet end en connaisseur.

Troels


Per H (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 08-05-09 20:26

On Fri, 8 May 2009 16:47:10 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne@remove.computer.dk> wrote:

>> Ja men denne RC der ude nu FINDES ikke med DK sprog ikke Lovligt.
>
>Men, altså.
>
>Jeg blev inviteret af Microsoft gennem Connect til at være tester på en
>dansk RC, som en del af en mindre skare her i DK Så intet lyssky dér...
>
>Troels

Samme her, samt en medfølgende nøgle
--

Mvh

per


Kurt B. Andersen (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 08-05-09 23:41


"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0445f0$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja men denne RC der ude nu FINDES ikke med DK sprog ikke Lovligt.
>
> Men, altså.
>
> Jeg blev inviteret af Microsoft gennem Connect til at være tester på en
> dansk RC, som en del af en mindre skare her i DK Så intet lyssky
> dér...
>
> Troels
Det må så være specielt udvalgte. Jeg har også været betatester på 7.eren og
har fået mail om at teste videre med den nye rc, men det tilbud jeg har fået
gælder ikke til den danske version. De links jeg fik med giver kun 5
sproglige muligheder, som er nævnt af en anden.
Men det er da godt at høre, at man nu også tester på andre sprog end kun de
"store".

Kurt


Jan Vestergaard (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 08-05-09 16:47


"Kurt Lund" skrev i meddelelsen
> Ja men denne RC der ude nu FINDES ikke med DK sprog ikke Lovligt.
> Kurt

Det er noget siden, at MS skrev at den danske version var i intern test
i MS, og ville komme i betatest i løbet af 2 måneder - men kun til
specielt inviterede til formålet, da det ikke er funktionalitet, der
skal testes - men sproget.

Jan



Troels [around 9000] (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 08-05-09 16:50

> Det er noget siden, at MS skrev at den danske version var i intern test i
> MS, og ville komme i betatest i løbet af 2 måneder - men kun til specielt
> inviterede til formålet, da det ikke er funktionalitet, der skal testes -
> men sproget.

Den RC jeg viser frem, ER netop RC på linie med den engelske, men så blot på
dansk.

Troels


Kurt Lund (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 08-05-09 17:17



"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i meddelelsen
news:4a0454aa$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Det er noget siden, at MS skrev at den danske version var i intern test i
>> MS, og ville komme i betatest i løbet af 2 måneder - men kun til specielt
>> inviterede til formålet, da det ikke er funktionalitet, der skal testes -
>> men sproget.
>
> Den RC jeg viser frem, ER netop RC på linie med den engelske, men så blot
> på dansk.
>
> Troels

Hej Troels

hvis du nu bare havde sagt det fra starten af, tjae så havde du ikke spildt
vores tid
og vi ikke din tid.. ;)

Mvh
Kurt


Troels [around 9000] (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 08-05-09 17:27

> hvis du nu bare havde sagt det fra starten af, tjae så havde du ikke
> spildt vores tid
> og vi ikke din tid.. ;)

Ehm. Det er en Build 7100 RC DK? Jeg er ikke helt med på hvor du vil hen med
din udtalelse? :)

Troels


W@ (08-05-2009)
Kommentar
Fra : W@


Dato : 08-05-09 18:42

Troels [around 9000] forklarede:
>> hvis du nu bare havde sagt det fra starten af, tjae så havde du ikke spildt
>> vores tid
>> og vi ikke din tid.. ;)
>
> Ehm. Det er en Build 7100 RC DK? Jeg er ikke helt med på hvor du vil hen med
> din udtalelse? :)
>
> Troels

Eftersom den ikke er offentlig tilgængelig, er dit pral med at have den
total ligegyldige for de fleste andre. Var det til at forstå?

--
Når et menneske er ramt af en vildfarelse, kalder man det vanvid.
Når en hel gruppe mennesker er ramt af en vildfarelse, kalder man det
relgion.



Troels [around 9000] (09-05-2009)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 09-05-09 01:14

> Eftersom den ikke er offentlig tilgængelig, er dit pral med at have den
> total ligegyldige for de fleste andre. Var det til at forstå?

Er det sjovt at prale uden grund?

Troels


J. E. (09-05-2009)
Kommentar
Fra : J. E.


Dato : 09-05-09 18:00


"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i en meddelelse
news:4a04cad6$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>> Eftersom den ikke er offentlig tilgængelig, er dit pral med at have den total
>> ligegyldige for de fleste andre. Var det til at forstå?
>
> Er det sjovt at prale uden grund?
>
> Troels

Jeg vil nu godt prale med den danske RC-ver. 7100 også
Installation og det hele er forløbet så let som aldrig før og
mht. til manglende oversættelse, så skal man noget ind i
systemet for at finde tekster på engelsk, og det er oftest
hjælpeteks, dem jeg er stødt på nogle få steder.
Den kører rigtig godt, installation tog ca. 10 min. på gamle
Asus A8V med AMD 64 4000+ og boot tager for den rene
installation lige under et minut fra jeg trykker på knappen.
Nedlukning tager ca. 5 sek. og jeg har egentlig ikke tænk
over at boot eller nedluknng er blevet længere, selv om jeg
har installeret antivirus mm.

Lydkort, netkort og et webkamera blev der ikke fundet drivere
til under installation, men de blev foreslået ved 1. update,
hvorefter alt fungerede.
Jeg kunne næsten ikke stoppe med at bruge den i går aftes
og installerede, surfede og rodede rundt i flere timer uden
antydning af problemer. Syntes faktisk det hele kørte bedere
en XP selv om jeg kun har 1 GB ram, så det lover rigtig godt.

Noget af dagen i dag er dog gået med at finde nyt mail-program,
da dette er fravalgt i Windows 7. Ved godt OE har fået meget
skældt ud, men jeg har brugt den i 10 år og dækker fint mit
behov -kan nemt og overskueligt det jeg bruger mth. til
mail og news.
Windows Live Mail kan hentes separat og kan det samme, men
den afviger desværre så meget fra OE 6 grafisk, at den ikke er
et alternativ for mig. Alt er "blattet" ud i den, så det er svært
at have det hurtige overblik, samt mappestrukturen er træls.


Hans Paulin \(6310\) (09-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 09-05-09 18:37

J. E. skrev:

> Noget af dagen i dag er dog gået med at finde nyt mail-program,
> da dette er fravalgt i Windows 7. Ved godt OE har fået meget
> skældt ud, men jeg har brugt den i 10 år og dækker fint mit
> behov -kan nemt og overskueligt det jeg bruger mth. til
> mail og news.
> Windows Live Mail kan hentes separat og kan det samme, men
> den afviger desværre så meget fra OE 6 grafisk, at den ikke er
> et alternativ for mig. Alt er "blattet" ud i den, så det er svært
> at have det hurtige overblik, samt mappestrukturen er træls.

Samme hér

Har dual-boot og foretrækker OE peppet op med Quotefix
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Per H (09-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 09-05-09 20:17

On Sat, 9 May 2009 19:37:10 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>J. E. skrev:
>
>
>
>Samme hér
>
>Har dual-boot og foretrækker OE peppet op med Quotefix


skal den ikke instaleres på en ren disk?

Jeg kunne ikke instalere den ovenpå en xp, eller noget valgfrit drev.

--

Mvh

per


Hans Paulin \(6310\) (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-05-09 00:05

Per H skrev:

> skal den ikke instaleres på en ren disk?

Hvis det er W7 du tænker på kan man opgradere en engelsk Vista (og XP?) med
en engelsk W7.

> Jeg kunne ikke instalere den ovenpå en xp, eller noget valgfrit drev.

Jeg har ikke prøvet at opgradere, men lavede en ny partion og smed den
derpå.

Er i øvrigt ved at afinst. dem - Eik-bank virker - foreløbig - ikke med W7
bl.a.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jan Vestergaard (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 10-05-09 09:51

"Hans Paulin (6310)" skrev i en meddelelse
> Er i øvrigt ved at afinst. dem - Eik-bank virker - foreløbig - ikke med W7
> bl.a.

Jeg kender ikke Eik - men f.x. Danske Bank skriver for Vista at man skal
tilføje bankens URL i sikkerhedsindstillinger - mon ikke det er det samme
med Eik og i W7 ?

http://www-2.danskebank.dk/link/NBHelpFrameset?opendocument&FAQNB4013x2%A4DB%A4NB%A4DA

Danske Banks Netbank virker fortrinligt i både Vista og W7 efter oventående
metode.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen
>



Hans Paulin \(6310\) (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-05-09 10:51

Jan Vestergaard skrev:

> Jeg kender ikke Eik - men f.x. Danske Bank skriver for Vista at man
> skal tilføje bankens URL i sikkerhedsindstillinger - mon ikke det er
> det samme med Eik og i W7 ?
>
> http://www-2.danskebank.dk/link/NBHelpFrameset?opendocument&FAQNB4013x2%A4DB%A4NB%A4DA
>
> Danske Banks Netbank virker fortrinligt i både Vista og W7 efter
> oventående metode.

Prøver at lege med det når jeg kommer i nærheden af en W7 igen (tidligst i
aften når jeg kommer hjem); her på min laptop er der nu en ren
XP-installation!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Per H (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 10-05-09 09:52

On Sun, 10 May 2009 01:04:47 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Per H skrev:
>
>> skal den ikke instaleres på en ren disk?
>
>Hvis det er W7 du tænker på kan man opgradere en engelsk Vista (og XP?) med
>en engelsk W7.
>
>> Jeg kunne ikke instalere den ovenpå en xp, eller noget valgfrit drev.
>
>Jeg har ikke prøvet at opgradere, men lavede en ny partion og smed den
>derpå.
>
>Er i øvrigt ved at afinst. dem - Eik-bank virker - foreløbig - ikke med W7
>bl.a.


Eikbank virker da hos mig i win7 eng.
--

Mvh

per

www.peka.dk

Hans Paulin \(6310\) (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-05-09 10:48

Per H skrev:

> Eikbank virker da hos mig i win7 eng.

Weird!

Har du lavet noget ekstra?

Ka være Eik har arbejdet på sagen!?

Tør slet ikke tænke på hvordan Broager Sparekasse ser ud; de er i forvejen
tunge at danse med!

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jesper Hedegard (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegard


Dato : 10-05-09 11:39


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4a06a2cf$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Per H skrev:
>
>> Eikbank virker da hos mig i win7 eng.
>
> Weird!
>
> Har du lavet noget ekstra?
>
> Ka være Eik har arbejdet på sagen!?
>
> Tør slet ikke tænke på hvordan Broager Sparekasse ser ud; de er i forvejen
> tunge at danse med!
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk
>
Sjovt du lige nævner dem - for få år siden arbejdede jeg med bl.a.
fremstilling af lysbillleder. Netop det pengeinstitut var vor absolut sidste
kunde, der brugte Harward Graphics - altså den dos-baserede udgave
Men som direktøren sagde (han lavede selv sin årlige præsentation): nu er
jeg vant til det program og det kan hvad jeg har brug for.
Lur mig om det forresten ikke også var netop ham, der årligt blev
interviewet, da det var den eneste bank med overskud i de dårlige år for
bankerne. Han sagde sdan noget som: Vi beskæftiger os udelukkende med
bankforretning - alle de spekkulative inveteringer osv overlader vi til de
andre.
Og det gav åbenbart resultat

--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Hans Paulin \(6310\) (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-05-09 12:44

Jesper Hedegard skrev:

> Sjovt du lige nævner dem - for få år siden arbejdede jeg med bl.a.
> fremstilling af lysbillleder. Netop det pengeinstitut var vor absolut
> sidste kunde, der brugte Harward Graphics - altså den dos-baserede
> udgave

Okay

> Men som direktøren sagde (han lavede selv sin årlige præsentation):
> nu er jeg vant til det program og det kan hvad jeg har brug for.
> Lur mig om det forresten ikke også var netop ham, der årligt blev
> interviewet, da det var den eneste bank med overskud i de dårlige år
> for bankerne. Han sagde sdan noget som: Vi beskæftiger os udelukkende
> med bankforretning - alle de spekkulative inveteringer osv overlader
> vi til de andre.
> Og det gav åbenbart resultat

Mindes tidligere finansminister Thorkild Kristensen (Thorkild Livrem):

"God økonomi er at bruge mindre end man tjener!"

Å det er ikke engang løwn!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Per H (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 10-05-09 23:05

On Sun, 10 May 2009 01:04:47 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Per H skrev:
>
>> skal den ikke instaleres på en ren disk?
>
>Hvis det er W7 du tænker på kan man opgradere en engelsk Vista (og XP?) med
>en engelsk W7.
>
>> Jeg kunne ikke instalere den ovenpå en xp, eller noget valgfrit drev.
>
>Jeg har ikke prøvet at opgradere, men lavede en ny partion og smed den
>derpå.
>
>Er i øvrigt ved at afinst. dem - Eik-bank virker - foreløbig - ikke med W7
>bl.a.


hvilke fejl får du fra eikbank?
og java har du sikkert instaleret.?

--

Mvh

per

www.peka.dk

Hans Paulin \(6310\) (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 11-05-09 08:53

Per H skrev:

> hvilke fejl får du fra eikbank?

Må indrømme at jeg ikke kan huske det længere

> og java har du sikkert instaleret.?

Jeg blev opfordret til at inst. Java og Adobe m.m. punkt for punkt hvilket
jeg gjorde - der kom grønne flueben efterhånden, men nej.

Kan det passe der osse var noget med skærmopløsningen?

Har kæmpe problemer med det osse nu hvor jeg har formateret begge de
maskiner jeg legede med og instaleret XP på ny igen - jeg har brug for 1440
x 900 og dét kan jeg ikke få - men dét er OT.

Men andre har jo fået Eik op at køre, så det ville jo under alle
omstændigheder bare være et ? om tid.

Men indtil jeg evt. vænner mig til Thunderbird hedder det nok XP.

--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Per H (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 11-05-09 09:19

On Mon, 11 May 2009 09:52:45 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:


>
>Men andre har jo fået Eik op at køre, så det ville jo under alle
>omstændigheder bare være et ? om tid.


Jo helt sikkert. Det er jo netop en "netbank" så det skal de have til
at køre 100%

>Men indtil jeg evt. vænner mig til Thunderbird hedder det nok XP.

TB virker både i xp og w7, og er et dejligt program. med efektiv
spamfilter.

Jeg har brugt TB i mange år,
--

Mvh

per


Hans Paulin \(6310\) (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 11-05-09 10:12

Per H skrev:

> Jo helt sikkert. Det er jo netop en "netbank" så det skal de have til
> at køre 100%

Ja.

> TB virker både i xp og w7, og er et dejligt program. med efektiv
> spamfilter.

Spam får jeg nu aldrig.

Men i gamle dage var jeg glad for OEs "Meddelelsesregler"; da vi kun havde
én konto hos TDC men 2 pcer var den fin

Men dét er så fortid
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Per H (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 11-05-09 10:53

On Mon, 11 May 2009 11:12:08 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Per H skrev:
>

>> TB virker både i xp og w7, og er et dejligt program. med efektiv
>> spamfilter.
>
>Spam får jeg nu aldrig.

Nej for filteret er indbygget i TB.
--

Mvh

per


Hans Paulin \(6310\) (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 11-05-09 11:03

Per H skrev:

> Nej for filteret er indbygget i TB.

Jeg forestiller mig at Gmail snupper mine.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Per H (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 11-05-09 16:37

On Mon, 11 May 2009 12:03:04 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Per H skrev:
>
>> Nej for filteret er indbygget i TB.
>
>Jeg forestiller mig at Gmail snupper mine.
brugte du ikke tunderbird?
--

Mvh

per


N_B_DK (11-05-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 11-05-09 18:10

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
news:vghg05ttnvsaf0hejoq7aqh3d3v4td7vj4@4ax.com

>> Jeg forestiller mig at Gmail snupper mine.
> brugte du ikke tunderbird?

Du ved godt at Gmail sagtens kan benyttes med alm email programmer ikke?
det er IKKE kun en webmail service.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Per H (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 11-05-09 18:21

On Mon, 11 May 2009 19:09:49 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>news:vghg05ttnvsaf0hejoq7aqh3d3v4td7vj4@4ax.com
>
>>> Jeg forestiller mig at Gmail snupper mine.
>> brugte du ikke tunderbird?
>
>Du ved godt at Gmail sagtens kan benyttes med alm email programmer ikke?
>det er IKKE kun en webmail service.

Ja præsis. Jeg har også selv Gmail, som jeg læser på TB.
Var bare ikke klar over at han havede Gmailkonto.

Hvormeget Gmail sorterer fra er jeg ikke klar over. men ellers er det
jo bare at makerer dem, og smide dem i spamkassen.

Jag har langt mindre spam på mine mails, idag end for 15 år siden,
eller mere.
--

Mvh

per


N_B_DK (11-05-2009)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 11-05-09 18:29

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
news:2bng059kuret32c4ifuh8vtdi8vple2lf2@4ax.com
> Jag har langt mindre spam på mine mails, idag end for 15 år siden,
> eller mere.


Det gælder nok de fleste, dengang så ISPérne det ikke som deres udgave
at filtrere spam fra, den service har de fleste efterhånden.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.


Hans Paulin \(6310\) (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 11-05-09 22:45

Per H skrev:

> brugte du ikke tunderbird?

Nej, ikke jeg

Men hvis jeg stiger på W7 vil dén være 1. valg!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jan Riber (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 12-05-09 00:17

Hans Paulin (6310) skrev:

>
> Men hvis jeg stiger på W7 vil dén være 1. valg!

Har du opgivet W7?
I bekræftende fald: Hvorfor?

Vh. Jan

Hans Paulin \(6310\) (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 12-05-09 01:14

Jan Riber skrev:

> Har du opgivet W7?

Ja, i første omgang!

> I bekræftende fald: Hvorfor?

Jeg havde W7 på en 3 år gl. Dell bærbar, en ligeledes 3 år gl.
FujitsuSiemens (FS) desktop samt en ældre desktop af ubestemmelig race

På Dell'en kunne jeg foreløbig kun få drivere til lyden via den anden
partion med XP på - W7 nægtede at anerkende min cd med drivere på

På FS'en var det kropumuligt at få en opløsning på 1440 x 900 som var en
forudsætning for min skærm - der var kun tre opløsningsmuligheder i alt, og
ingen passede.

Der var tale om et indbygget ATI Radeon xpress 200 series-kort.

Men på et tidspunkt kommer der vel drivere!?

Satte også et andet grafikkort i, men det opdagede W7 ikke - dét gjorde
til gengæld XP

På den ældre desktop (med dyre stumper i) kører W7 stadig - men det er en
gabende langsommelig affære, men flot er det da (den kørte osse langsomt med
XP på efterhånden, så dét...)

Når W7 stadig er på dén skyldes det at da jeg ville lægge XP på igen kunne
jeg kun komme til dér hvor man trykker "F8" for at bekræfte; der skete
ingenting!? - alle andre knapper virkede! - en andet tastatur hjalp
heller ikke, så så opgav jeg foreløbig - anyone?

Konklusionen af W7 på 3 maskiner over en uge er at det er hamrende flot,
effektivt (bt/hjemmenetværk/inst. af printer/trådløst netkort m.m.) og nemt
at lægge på

Alt i alt et godt system som jeg vil vælge hvis jeg køber en ny maskine en
dag - når W7 er endegyldigt på markedet.

Men: jeg savnede OE, og jeg har tænkt mig at kigge på Thunderbird for at se
om jeg kan blive lykkelig med dén - før bliver det ikke

Kardinalpunktet for at smide W7 ud kom da jeg ikke ku få Eik-bank til at
fungere; men dét har andre så fundet ud af senere...
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jan Riber (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 12-05-09 21:13

Hans Paulin (6310) skrev:
> Jan Riber skrev:
>
>> Har du opgivet W7?
>
> Ja, i første omgang!
>
>> I bekræftende fald: Hvorfor?
>
> Jeg havde W7 på en 3 år gl. Dell bærbar, en ligeledes 3 år gl.
> FujitsuSiemens (FS) desktop samt en ældre desktop af ubestemmelig race
>
> På Dell'en kunne jeg foreløbig kun få drivere til lyden via den anden
> partion med XP på - W7 nægtede at anerkende min cd med drivere på

Min 3 år gamle Acer Laptop manglede Ethernetdriver, hentede
en midlertidig på Acers hjemmeside via alternativ PC. Da den
så kunne gå på nettet kunne jeg via windowsupdate/anbefalede
opd. hente nye drivere til Ethernet,SIS grafikkort og
Realtek lydkort.

Prøvede du W.update?

På den stationære Vista-PC genkendte W7 åbenbart det meste.
Den var køreklar straks efter installationen.

>
> På FS'en var det kropumuligt at få en opløsning på 1440 x 900 som var en
> forudsætning for min skærm - der var kun tre opløsningsmuligheder i alt, og
> ingen passede.
>
> Der var tale om et indbygget ATI Radeon xpress 200 series-kort.
>
> Men på et tidspunkt kommer der vel drivere!?

Mon ikke, det er jo kun en evalueringsudgave.

>
> Satte også et andet grafikkort i, men det opdagede W7 ikke - dét gjorde
> til gengæld XP

Installerede du med Boot-dvd eller gennem den eks. XP inst.?
Aner ikke om det har noget at sige?

De to jeg har installeret på er med Boot-dvd og det har gået
total smertefrit for den stationæres vedkommende. Lidt
mere bøvlet med Laptop`en, da den ikke selv kunne spadsere
på nettet og hente opdateringer.

I den anledning skal jeg lige takke for det gode
partitioneringsprogram du nævnte på et tidspunkt. Det var
der gav mig blod på tanden til at installere W7 ved siden af
min XP på Laptop`en. Det fungerer ganske enkelt glimragende.
Tak

Efterfølgende har jeg brugt det til at krympe XP patitionen,
da den bredte sig udover det halve af harddisken.

>
> På den ældre desktop (med dyre stumper i) kører W7 stadig - men det er en
> gabende langsommelig affære, men flot er det da (den kørte osse langsomt med
> XP på efterhånden, så dét...)
>
> Når W7 stadig er på dén skyldes det at da jeg ville lægge XP på igen kunne
> jeg kun komme til dér hvor man trykker "F8" for at bekræfte; der skete
> ingenting!? - alle andre knapper virkede! - en andet tastatur hjalp
> heller ikke, så så opgav jeg foreløbig - anyone?

Desværre, jeg starter med en bootmenu og vælger dèr hvilket
OS, jeg vil starte op.

>
> Konklusionen af W7 på 3 maskiner over en uge er at det er hamrende flot,
> effektivt (bt/hjemmenetværk/inst. af printer/trådløst netkort m.m.) og nemt
> at lægge på
>
> Alt i alt et godt system som jeg vil vælge hvis jeg køber en ny maskine en
> dag - når W7 er endegyldigt på markedet.


Absolut. Jeg må nok også krybe til korset og indrømme at W7
er hurtigere til at starte op end Vista ( ØV!)
Alle de funktioner W7 har, findes også i Vista, men de er
betydelig nemmere at finde. En ting som Action Center, synes
jeg er en rar ting for en som mig der ikke er ret meget
andet end amatør, hvad computere angår. Tilgangen til
diverse funktioner er mere logisk end Vista.

Browseren IE8 er for viderekommende

Mediacenter har også fået en bedre brugerflade.
Den dag det så lærer at skrive DVD-skiver ud af optaget TV,
(Skrivefejl og ej optagede slutninger) kan det måske bruges
til noget mere end det kan i dag.

>
> Men: jeg savnede OE, og jeg har tænkt mig at kigge på Thunderbird for at se
> om jeg kan blive lykkelig med dén - før bliver det ikke

Ja, OE eller WM, de er begge savnet. Jeg har ikke sat TB op
til post. Der bruger jeg stadig WM. Til nyheder bruger jeg
den, og efter de første små problemer, går det nogenlunde
Tror jeg nok...,


>
> Kardinalpunktet for at smide W7 ud kom da jeg ikke ku få Eik-bank til at
> fungere; men dét har andre så fundet ud af senere...

Ja, det kunne godt fornemmes på din skriblen

Det tror jeg ikke skyldes W7, men den nye browser: IE8. Jeg
havde også problemer da jeg opdaterede til denne i Vista.

Det totale fravær af EIK-banks hjemmeside tror jeg ikke
skyldes vores ende af ledningen.

Nu vil jeg til at prøve at sætte Oisters mobilnet ind på
Lappen, så den er klar til at komme med på camping.

Vh. Jan


Hans Paulin \(6310\) (12-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 12-05-09 22:43

Jan Riber skrev:

> Min 3 år gamle Acer Laptop manglede Ethernetdriver, hentede
> en midlertidig på Acers hjemmeside via alternativ PC. Da den
> så kunne gå på nettet kunne jeg via windowsupdate/anbefalede
> opd. hente nye drivere til Ethernet,SIS grafikkort og
> Realtek lydkort.

Dét var nyt for mig...

> Prøvede du W.update?

Nej, vidste ikke at de kunne hjælpe med drivere!?

>> Satte også et andet grafikkort i, men det opdagede W7 ikke - dét
>> gjorde til gengæld XP
>
> Installerede du med Boot-dvd eller gennem den eks. XP inst.?

"Eks"?

> Aner ikke om det har noget at sige?

Først smed jeg bare kortet i "under W7" - dét var den kold overfor.

Vendte så tilbage til min XP-partition hvor XP opdagede kortet men nægtede
at min dvd/cd indeholdt de rigtige drivere.

Jeg havde ellers lige installeret det i en anden (skod)maskine for et halvt
år siden uden problemer.

> De to jeg har installeret på er med Boot-dvd og det har gået
> total smertefrit for den stationæres vedkommende. Lidt
> mere bøvlet med Laptop`en, da den ikke selv kunne spadsere
> på nettet og hente opdateringer.

"Boot" kender jeg kun i forb. med styresystemer; hvad er dét?

> I den anledning skal jeg lige takke for det gode
> partitioneringsprogram du nævnte på et tidspunkt. Det var
> der gav mig blod på tanden til at installere W7 ved siden af
> min XP på Laptop`en. Det fungerer ganske enkelt glimragende.
> Tak

Velbekomme!

> Efterfølgende har jeg brugt det til at krympe XP patitionen,
> da den bredte sig udover det halve af harddisken.

Jeg har osse leget med det hér den sidste uge

> Absolut. Jeg må nok også krybe til korset og indrømme at W7
> er hurtigere til at starte op end Vista ( ØV!)

Vista har jeg aldrig haft på en maskine

> Alle de funktioner W7 har, findes også i Vista, men de er
> betydelig nemmere at finde. En ting som Action Center, synes
> jeg er en rar ting for en som mig der ikke er ret meget
> andet end amatør, hvad computere angår.

Jeg er osse en glad amatør

> Tilgangen til
> diverse funktioner er mere logisk end Vista.

Ok

> Browseren IE8 er for viderekommende

Den har jeg haft "længe" på alle (5) maskiner - no probs.

Har dog som udgangspunkt foretrukket Firefox.

IE8 i W7 er dog lækker på dén måde at det er meget lettere at læse hvad der
står i "boblerne" hvis man holder "musen" hen over en nyhed på igoogle fx. -
dét savner jeg allerede hér tilbage på XP

> Mediacenter har også fået en bedre brugerflade.
> Den dag det så lærer at skrive DVD-skiver ud af optaget TV,
> (Skrivefejl og ej optagede slutninger) kan det måske bruges
> til noget mere end det kan i dag.

Bruger jeg så ikke.

> Ja, OE eller WM, de er begge savnet. Jeg har ikke sat TB op
> til post. Der bruger jeg stadig WM. Til nyheder bruger jeg
> den, og efter de første små problemer, går det nogenlunde
> Tror jeg nok...,

Jeg gir den en chance når jeg får overskud!

>> Kardinalpunktet for at smide W7 ud kom da jeg ikke ku få Eik-bank
>> til at fungere; men dét har andre så fundet ud af senere...
>
> Ja, det kunne godt fornemmes på din skriblen

Hæ hæ - dét var dråben!

> Det tror jeg ikke skyldes W7, men den nye browser: IE8. Jeg
> havde også problemer da jeg opdaterede til denne i Vista.

Okay - men jeg har brugt Eik netbank med dén uden problemer på XP siden
den kom frem

> Det totale fravær af EIK-banks hjemmeside tror jeg ikke
> skyldes vores ende af ledningen.

De var helt væk i nat

> Nu vil jeg til at prøve at sætte Oisters mobilnet ind på
> Lappen, så den er klar til at komme med på camping.

God fornøjelse!

Vi har 4/4MB fiber i fritidshuset!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jan Riber (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 13-05-09 20:13

Hans Paulin (6310) skrev:
> Jan Riber skrev:

>
>> Prøvede du W.update?
>
> Nej, vidste ikke at de kunne hjælpe med drivere!?

Jeg ved heller ikke om det er MS selv der har fremstillet
dem, men facts er at de er på Windows update.
Til den stationære var der bl.a. en skærmdriver, til min
Philips skærm. Ikke at jeg kan se forskel før og efter den
blev installeret

>
>>> Satte også et andet grafikkort i, men det opdagede W7 ikke - dét
>>> gjorde til gengæld XP
>> Installerede du med Boot-dvd eller gennem den eks. XP inst.?
>
> "Eks"?
Dårlig formulering fra min side.
Hvad jeg mente, var om du havde lavet dine W7 OS
installationer med en boot-dvd eller gennem dit eksisterende
XP OS. Og så fortsætter jeg: Aner ikke om det har noget at
sige med hensyn til genkendelse af dit nye grafikkort.

>
> Først smed jeg bare kortet i "under W7" - dét var den kold overfor.

Og genstartede?
>
> Vendte så tilbage til min XP-partition hvor XP opdagede kortet men nægtede
> at min dvd/cd indeholdt de rigtige drivere.

De var måske for gamle? Prøvede du ikke at finde nogle på
nettet?
>
> Jeg havde ellers lige installeret det i en anden (skod)maskine for et halvt
> år siden uden problemer.

Det har nok været noget andet hardware, der var i skodmaskinen?
>
>> De to jeg har installeret på er med Boot-dvd og det har gået
>> total smertefrit for den stationæres vedkommende. Lidt
>> mere bøvlet med Laptop`en, da den ikke selv kunne spadsere
>> på nettet og hente opdateringer.
>
> "Boot" kender jeg kun i forb. med styresystemer; hvad er dét?
Jamen det er også styresystemer jeg snakker om, i henhold
til det ovenstående
>
>
>> Browseren IE8 er for viderekommende
>
> Den har jeg haft "længe" på alle (5) maskiner - no probs.

Ok, men opdateringen der kom for en uge eller to siden, har
voldt mig lidt Eik problemer på Vista.
Selvom jeg satte flueben i "husk brugernavn" på hjemmesiden
var det væk efter genstart af IE8
Ligesom det sker når man sletter filer og cookies i browseren.

>
> Har dog som udgangspunkt foretrukket Firefox.

Så burde Thunderbird ikke ligge så fjernt for dig
>
> IE8 i W7 er dog lækker på dén måde at det er meget lettere at læse hvad der
> står i "boblerne" hvis man holder "musen" hen over en nyhed på igoogle fx. -
> dét savner jeg allerede hér tilbage på XP

Den funktion kender jeg ikke.

>> Ja, OE eller WM, de er begge savnet. Jeg har ikke sat TB op
>> til post. Der bruger jeg stadig WM. Til nyheder bruger jeg
>> den, og efter de første små problemer, går det nogenlunde
>> Tror jeg nok...,
>
> Jeg gir den en chance når jeg får overskud!

Derfor starter jeg også blødt op med at bruge den som
nyhedslæser.
>
>>> Kardinalpunktet for at smide W7 ud kom da jeg ikke ku få Eik-bank
>>> til at fungere; men dét har andre så fundet ud af senere...
>> Ja, det kunne godt fornemmes på din skriblen
>
> Hæ hæ - dét var dråben!

Jo, men ligefrem smide den ud! Havde du ikke XP liggende i
en anden partition på dine pc`ere ligesom jeg har?
Hvis noget vigtigt ikke vil fungere i W7, skifter jeg bare
over i XP eller Vista, afhængigt af hvilken PC jeg har gang i.
Så længe W7 er en RC version, vil jeg ikke have det som mit
eneste OS
>
>> Det tror jeg ikke skyldes W7, men den nye browser: IE8. Jeg
>> havde også problemer da jeg opdaterede til denne i Vista.
>
> Okay - men jeg har brugt Eik netbank med dén uden problemer på XP siden
> den kom frem

Ja, men da du ikke har Vista har du nok heller ikke bemærket
at Eik har haft en lille meddelelse stående på loginsiden om
at hvis man har Vista og sidste opdatering af IE8 kan man
have loginproblemer.

>
>> Det totale fravær af EIK-banks hjemmeside tror jeg ikke
>> skyldes vores ende af ledningen.
>
> De var helt væk i nat

Nå, så har de måske lidt problemer med siden.
>
>> Nu vil jeg til at prøve at sætte Oisters mobilnet ind på
>> Lappen, så den er klar til at komme med på camping.
Installationen gik udmærket, men jeg fornemmer at
funktionaliteten i programmet forbedres efter en genstart af
W7. Der popper bare ikke noget genstartsvindue op.
Det samme oplevede jeg med Winamp.
>
> Vi har 4/4MB fiber i fritidshuset!

Hvad giver man om måneden for sådan en omgang fiber?

Jeg er slet ikke misundelig. Når jeg er på camping, har jeg
tid til at vente på at hjemmesiderne kommer kravlende frem
på skærmen

Vh. Jan



Hans Paulin \(6310\) (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 14-05-09 00:24

Jan Riber skrev:

> Jeg ved heller ikke om det er MS selv der har fremstillet
> dem, men facts er at de er på Windows update.
> Til den stationære var der bl.a. en skærmdriver, til min
> Philips skærm.

Lyder lækkert i hvert fald!

Vil jeg prøve at lege med næste gang (? ) jeg inst. W7

> Ikke at jeg kan se forskel før og efter den
> blev installeret

"Det er tanken der tæller, som manden sagde...da han gav sin kone en
gennemsigtig natkjole"

> Dårlig formulering fra min side.

Ok

> Hvad jeg mente, var om du havde lavet dine W7 OS
> installationer med en boot-dvd eller gennem dit eksisterende
> XP OS.

Jeg startede i hvert fald via "Denne computer" ved den 1. inst. - de 2 næste
fortaber sig i tågerne...

> Og så fortsætter jeg: Aner ikke om det har noget at
> sige med hensyn til genkendelse af dit nye grafikkort.

Jam egentlig kan jeg godt se hvad du mener

I starten af installationen var der heller ikke noget galt med udseenet på
skærmen; dét kom først da W7 blev selvstændig og løsrev sig fra sit fædrende
ophav XP

>> Først smed jeg bare kortet i "under W7" - dét var den kold overfor.
>
> Og genstartede?

Godt spørgsmål - kan jeg ikke sige

Men W7 var supergod til at finde og inst. slukkede printere, bt-enheder og
bambus-netkort, så jeg forventede at den osse ville tage détte grafikkort
til sig, men nej...

>> Vendte så tilbage til min XP-partition hvor XP opdagede kortet men
>> nægtede at min dvd/cd indeholdt de rigtige drivere.
>
> De var måske for gamle? Prøvede du ikke at finde nogle på
> nettet?

Jo, jeg har siddet "i timevis" på ATIs hjemmeside, men nej

Osse uofficielle hjemmesider har jeg klappet af - med samme pauvre resultat


>> Jeg havde ellers lige installeret det i en anden (skod)maskine for
>> et halvt år siden uden problemer.
>
> Det har nok været noget andet hardware, der var i skodmaskinen?

Helt klart!

>>> Browseren IE8 er for viderekommende
>>
>> Den har jeg haft "længe" på alle (5) maskiner - no probs.
>
> Ok, men opdateringen der kom for en uge eller to siden, har
> voldt mig lidt Eik problemer på Vista.
> Selvom jeg satte flueben i "husk brugernavn" på hjemmesiden
> var det væk efter genstart af IE8
> Ligesom det sker når man sletter filer og cookies i browseren.

Hmnn...måske dérfor jeg hele tiden skulle skrive telefonnummer og
adgangskode når jeg loggede på min konto hos UnoTel; den plejede at huske
det selv, men ikke hér!?

>> Har dog som udgangspunkt foretrukket Firefox.
>
> Så burde Thunderbird ikke ligge så fjernt for dig

Nja...

"Får man ikke dén man elsker må man elske dén man får!"

>> IE8 i W7 er dog lækker på dén måde at det er meget lettere at læse
>> hvad der står i "boblerne" hvis man holder "musen" hen over en nyhed
>> på igoogle fx. - dét savner jeg allerede hér tilbage på XP
>
> Den funktion kender jeg ikke.

Prøv i igoogle hvis du har den og har sat den op med avisoverskrifter

> Jo, men ligefrem smide den ud!

Den tar jo ikke engang en time at installere, så dét var jeg ikke så
bekymret for

> Havde du ikke XP liggende i
> en anden partition på dine pc`ere ligesom jeg har?

Jo, dét havde jeg, men efter at jeg havde krympet partitionen kom der lidt
rod i mine indstillinger; fx. satte den min signatur ind øverst i et indlæg
og tilføjede ting jeg havde copypasted tidligere - osse i samme indlæg, så
dét kunne jeg ikke leve med

At installere er så derudover én af mine yndlingsperversioner, så jeg
kastede mig bare over opgaven - og efter 7 timer havde jeg en dugfrisk
udgave igen (de sidste 2-3 timer gik med at instalere en "klump" på 15MB af
dokumenter m.m. via "Guiden overførsel af filer og indstillinger" - havde
det ikke været for dén havde jeg klaret opgaven på ca. 4 timer )

> Hvis noget vigtigt ikke vil fungere i W7, skifter jeg bare
> over i XP eller Vista, afhængigt af hvilken PC jeg har gang i.
> Så længe W7 er en RC version, vil jeg ikke have det som mit
> eneste OS

Nej nej - i fritidshuset har jeg en dualboot, men det kører nu ikke
problemfrit for at sige det mildt, men maskinen har måske fået for meget
fugt hér i vinters!?

> Ja, men da du ikke har Vista har du nok heller ikke bemærket
> at Eik har haft en lille meddelelse stående på loginsiden om
> at hvis man har Vista og sidste opdatering af IE8 kan man
> have loginproblemer.

Nopes!

> Nå, så har de måske lidt problemer med siden.

Jeg tror de leger med den om natten!?

> Hvad giver man om måneden for sådan en omgang fiber?

367, kr. vil jeg mene (jeg kan selvfølgelig ikke logge på Eikbank nu! )
:

http://bredbaand.sydenergi.dk/Internet/Priser/Sider/DetaljeretprislisteDanskBredbaand.aspx

Prisen er for 2/2, men de har lige fordoblet hastigheden uden at hæve
prisen.

> Jeg er slet ikke misundelig. Når jeg er på camping, har jeg
> tid til at vente på at hjemmesiderne kommer kravlende frem
> på skærmen

Før havde vi 256kb via kobber fra TDC; der er 7 km. til centralen - gik
glimragende, men er osse "vokset op" med 56K
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Hans Paulin \(6310\) (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 14-05-09 00:29

Hans Paulin (6310) skrev:

> (de sidste 2-3 timer gik med at instalere en "klump" på
> 15MB

GB hedder det vist...
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jan Riber (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 14-05-09 21:29


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4a0b568e$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> Jan Riber skrev:
>
>> Jeg ved heller ikke om det er MS selv der har fremstillet
>> dem, men facts er at de er på Windows update.
>> Til den stationære var der bl.a. en skærmdriver, til min
>> Philips skærm.
>
> Lyder lækkert i hvert fald!
>
> Vil jeg prøve at lege med næste gang (? ) jeg inst. W7

Der kommer altså også opdateringer til de øvrige OS`er. Så prøv du
bare med XP.
>
> Jeg startede i hvert fald via "Denne computer" ved den 1. inst. - de
> 2 næste fortaber sig i tågerne...

Begge mine W7 er installeret fra Boot-DVD, ind på en i forvejen
fremstllet 19GB patiton. Så bliver der oprettet en boot menu, der
kommer frem ved hver opstart/genstart af computeren, hvor jeg frit kan
vælge hvilket OS jeg vil starte op.

> I starten af installationen var der heller ikke noget galt med
> udseenet på skærmen; dét kom først da W7 blev selvstændig og løsrev
> sig fra sit fædrende ophav XP

Da jeg installerde W7 på XP computeren var der med mellemrum vertikale
streger hen over skærmen. Ved første besøg på W. update dukkede der en
ny driver op til grafikkortet og så forsvandt stregerne
>
>>> Først smed jeg bare kortet i "under W7" - dét var den kold
>>> overfor.
>>
>> Og genstartede?
>
> Godt spørgsmål - kan jeg ikke sige

Ok.

> Men W7 var supergod til at finde og inst. slukkede printere,
> bt-enheder og bambus-netkort, så jeg forventede at den osse ville
> tage détte grafikkort til sig, men nej...

De ting du nævner øverst, er det usb enheder?
Det er dit grafikkort vel ikke?

> Jo, jeg har siddet "i timevis" på ATIs hjemmeside, men nej
>
> Osse uofficielle hjemmesider har jeg klappet af - med samme pauvre
> resultat

Så mister man modet på et tidspunkt.

>>>> Browseren IE8 er for viderekommende
>>>
>>> Den har jeg haft "længe" på alle (5) maskiner - no probs.
>>
>> Ok, men opdateringen der kom for en uge eller to siden, har
>> voldt mig lidt Eik problemer på Vista.
>> Selvom jeg satte flueben i "husk brugernavn" på hjemmesiden
>> var det væk efter genstart af IE8
>> Ligesom det sker når man sletter filer og cookies i browseren.
>
> Hmnn...måske dérfor jeg hele tiden skulle skrive telefonnummer og
> adgangskode når jeg loggede på min konto hos UnoTel; den plejede at
> huske det selv, men ikke hér!?

Hvis Unotel er en https-side lyder det rigtig.

>>> Har dog som udgangspunkt foretrukket Firefox.
>>
>> Så burde Thunderbird ikke ligge så fjernt for dig
>
> Nja...
>
> "Får man ikke dén man elsker må man elske dén man får!"

LOL

>
> Prøv i igoogle hvis du har den og har sat den op med
> avisoverskrifter

Det prøver jeg engang når jeg får tid
>
>> Jo, men ligefrem smide den ud!

>> Havde du ikke XP liggende i
>> en anden partition på dine pc`ere ligesom jeg har?
>
> Jo, dét havde jeg, men efter at jeg havde krympet partitionen kom
> der lidt rod i mine indstillinger; fx. satte den min signatur ind
> øverst i et indlæg og tilføjede ting jeg havde copypasted
> tidligere - osse i samme indlæg, så dét kunne jeg ikke leve med

Pudsigt du skulle nævne det
Min XP havde også lidt vanskeligheder med at finde rundt i sig selv
efter krympning. Kunne ikke starte visse programmer og var utrolig
langsom.
Jeg kørte chkdsk og en defragmentering. Nu kører den ligesom før
krympningen...
>
> At installere er så derudover én af mine yndlingsperversioner, så
> jeg kastede mig bare over opgaven - og efter 7 timer havde jeg en
> dugfrisk udgave igen (de sidste 2-3 timer gik med at instalere en
> "klump" på 15MB af dokumenter m.m. via "Guiden overførsel af filer
> og indstillinger" - havde det ikke været for dén havde jeg klaret
> opgaven på ca. 4 timer )

Godt du kan li` det
Jeg vil slet ikke sige hvor mange timer jeg har siddet og hygget mig
med det her W7-projekt
Men jeg har dem da endnu. He-he.

>> Så længe W7 er en RC version, vil jeg ikke have det som mit
>> eneste OS
>
> Nej nej - i fritidshuset har jeg en dualboot, men det kører nu
> ikke problemfrit for at sige det mildt, men maskinen har måske fået
> for meget fugt hér i vinters!?

Den trænger bare til en omgang chkdsk m.m...Måske!

>> Hvad giver man om måneden for sådan en omgang fiber?
>
> 367, kr. vil jeg mene (jeg kan selvfølgelig ikke logge på Eikbank
> nu! )

Er det så med noget fjernsyn og noget fastnet?

> http://bredbaand.sydenergi.dk/Internet/Priser/Sider/DetaljeretprislisteDanskBredbaand.aspx

Og det besvarer så mit spørgsmål
Lyder fornuftigt. Ca. det samme som mit YouSee (12/1mb) plus et
seperat IP-telefonabb.

> Prisen er for 2/2, men de har lige fordoblet hastigheden uden at
> hæve prisen.
> prisen.

Fibernet er for dyrt her hvor jeg bor. Men de finder vel snart ud af
at sætte priserne ned hvis de vil have nogen abbonenter.

>
> Før havde vi 256kb via kobber fra TDC; der er 7 km. til centralen
> - gik glimragende, men er osse "vokset op" med 56K

Ja nemlig, Og det er faktisk kun 10 år siden jeg måtte klare mig med
sådan en forbindelse.
Nu klarer et mobilt internet som mit Oister op til 2,5mb.ned og 384kb.
op. Forbrug op til 10 gb. om måneden for 169 kr om måneden. Der er ved
at være fornuftige priser på internet.

Vh. Jan




Hans Paulin \(6310\) (14-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 14-05-09 23:21

Jan Riber skrev:

> Der kommer altså også opdateringer til de øvrige OS`er. Så prøv du
> bare med XP.

Jam bare dét at der måske ligger en driver til grafikkortet til min
FujitsiSiemens ville gøre mig lykkelig

Er det bare hérinde:

http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

du henter det? Ved at trykke på "Hurtig"?

Det er dét jeg plejer.

> Begge mine W7 er installeret fra Boot-DVD, ind på en i forvejen
> fremstllet 19GB patiton. Så bliver der oprettet en boot menu, der
> kommer frem ved hver opstart/genstart af computeren, hvor jeg frit kan
> vælge hvilket OS jeg vil starte op.

Det sidste er det samme hos mig.

>> I starten af installationen var der heller ikke noget galt med
>> udseenet på skærmen; dét kom først da W7 blev selvstændig og løsrev
>> sig fra sit fædrende ophav XP
>
> Da jeg installerde W7 på XP computeren var der med mellemrum vertikale
> streger hen over skærmen. Ved første besøg på W. update dukkede der en
> ny driver op til grafikkortet og så forsvandt stregerne

Å Gud, åh Gud!

>> Men W7 var supergod til at finde og inst. slukkede printere,
>> bt-enheder og bambus-netkort, så jeg forventede at den osse ville
>> tage détte grafikkort til sig, men nej...
>
> De ting du nævner øverst, er det usb enheder?

Printer og bt er usb - net- og grafikkort er indstikskort.

> Det er dit grafikkort vel ikke?

Nej

> Så mister man modet på et tidspunkt.

Så ku det sq vær' det samme!

> Hvis Unotel er en https-side lyder det rigtig.

Dét ka jeg så ikke vurdere

> Det prøver jeg engang når jeg får tid

Hæ hæ

> Pudsigt du skulle nævne det
> Min XP havde også lidt vanskeligheder med at finde rundt i sig selv
> efter krympning. Kunne ikke starte visse programmer og var utrolig
> langsom.
> Jeg kørte chkdsk og en defragmentering. Nu kører den ligesom før
> krympningen...

Ved ikke om jeg li brugte defrag i dén situation - men dét gør jeg næste
gang

> Jeg vil slet ikke sige hvor mange timer jeg har siddet og hygget mig
> med det her W7-projekt

Jeg begyndte for 9 dage siden

>> Nej nej - i fritidshuset har jeg en dualboot, men det kører nu
>> ikke problemfrit for at sige det mildt, men maskinen har måske fået
>> for meget fugt hér i vinters!?
>
> Den trænger bare til en omgang chkdsk m.m...Måske!

Tjoe...var engang min bedste maskine, men den er ved at være gammel - måske
8 år.

> Og det besvarer så mit spørgsmål



> Lyder fornuftigt. Ca. det samme som mit YouSee (12/1mb) plus et
> seperat IP-telefonabb.

Ok

Over kobber?

> Fibernet er for dyrt her hvor jeg bor. Men de finder vel snart ud af
> at sætte priserne ned hvis de vil have nogen abbonenter.

Ved vores fritidshus var fiber det eneste fornuftige alternativ til 256kb;
derudover var der gratis opsætning og ½ pris det første halve år

> Nu klarer et mobilt internet som mit Oister op til 2,5mb.ned og 384kb.
> op. Forbrug op til 10 gb. om måneden for 169 kr om måneden.

Ved ikke om jeg overskrider 10gb om måneden?

> Der er ved
> at være fornuftige priser på internet.

Så skulle du se hvad mine kolleger i Tyskland gir - incl. gratis ip-telefoni
til vistnok 20 lande
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jan Riber (16-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 16-05-09 00:12

Hans Paulin (6310) skrev:
> Jan Riber skrev:
>
>> Der kommer altså også opdateringer til de øvrige OS`er. Så prøv du
>> bare med XP.
>
> Jam bare dét at der måske ligger en driver til grafikkortet til min
> FujitsiSiemens ville gøre mig lykkelig
>
> Er det bare hérinde:
>
> http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da

Tja. Du finder vej ved at gå ind under alle programmer.
>
> du henter det? Ved at trykke på "Hurtig"?

Nej, du skal vælge brugerdefineret. Update scanner
computeren og det kan tage lidt tid. Næste billede er der en
mulighed: "Gennemse opdateringer" Så kommer der en skærm
frem hvor du ude til højre kan vælge efter type eller vælg
efter produkt. Så vidt jeg husker fandt jeg diverse drivere
under "Hardware, valgfri"
God fornøjelse.
>
> Det er dét jeg plejer.

Plejer er Død
>
>> Begge mine W7 er installeret fra Boot-DVD, ind på en i forvejen
>> fremstllet 19GB patiton. Så bliver der oprettet en boot menu, der
>> kommer frem ved hver opstart/genstart af computeren, hvor jeg frit kan
>> vælge hvilket OS jeg vil starte op.
>
> Det sidste er det samme hos mig.
>
>>> I starten af installationen var der heller ikke noget galt med
>>> udseenet på skærmen; dét kom først da W7 blev selvstændig og løsrev
>>> sig fra sit fædrende ophav XP
>> Da jeg installerde W7 på XP computeren var der med mellemrum vertikale
>> streger hen over skærmen. Ved første besøg på W. update dukkede der en
>> ny driver op til grafikkortet og så forsvandt stregerne
>
> Å Gud, åh Gud!

Rart at høre du er tror på højere magter
>
>>> Men W7 var supergod til at finde og inst. slukkede printere,
>>> bt-enheder og bambus-netkort, så jeg forventede at den osse ville
>>> tage détte grafikkort til sig, men nej...
>> De ting du nævner øverst, er det usb enheder?
>
> Printer og bt er usb - net- og grafikkort er indstikskort.
>
>> Det er dit grafikkort vel ikke?
>
> Nej

USB er kendt for at være plug and play, det er desideret
hardware ikke.
>
>> Så mister man modet på et tidspunkt.
>
> Så ku det sq vær' det samme!
>
>> Hvis Unotel er en https-side lyder det rigtig.
>
> Dét ka jeg så ikke vurdere

Det kan jeg så fortælle dig at det er den, når du vil logge ind
>
>> Det prøver jeg engang når jeg får tid
>
> Hæ hæ
>
>> Pudsigt du skulle nævne det
>> Min XP havde også lidt vanskeligheder med at finde rundt i sig selv
>> efter krympning. Kunne ikke starte visse programmer og var utrolig
>> langsom.
>> Jeg kørte chkdsk og en defragmentering. Nu kører den ligesom før
>> krympningen...
>
> Ved ikke om jeg li brugte defrag i dén situation - men dét gør jeg næste
> gang

Nu tror jeg så mere på at det var chkdsk manøvren der fik
lappet sammen på XP`en i den sammenhæng. Defragen rydder
bare lidt op i rodet..
>
>> Jeg vil slet ikke sige hvor mange timer jeg har siddet og hygget mig
>> med det her W7-projekt
>
> Jeg begyndte for 9 dage siden

Hæ.. Startede Fredag, og var færdig SENT Søndag aften
>
>>> Nej nej - i fritidshuset har jeg en dualboot, men det kører nu
>>> ikke problemfrit for at sige det mildt, men maskinen har måske fået
>>> for meget fugt hér i vinters!?
>> Den trænger bare til en omgang chkdsk m.m...Måske!
>
> Tjoe...var engang min bedste maskine, men den er ved at være gammel - måske
> 8 år.

Min gamle IBM Pentium III kører på bedste vis hos min
datter. Den er 10 år gammel. Så hvorfor ikke?
>
>> Lyder fornuftigt. Ca. det samme som mit YouSee (12/1mb) plus et
>> seperat IP-telefonabb.
>
> Ok
>
> Over kobber?

Ja, KabelTV-kobber

>
> Ved vores fritidshus var fiber det eneste fornuftige alternativ til 256kb;
> derudover var der gratis opsætning og ½ pris det første halve år

Så var det et let valg.
>
>> Nu klarer et mobilt internet som mit Oister op til 2,5mb.ned og 384kb.
>> op. Forbrug op til 10 gb. om måneden for 169 kr om måneden.
>
> Ved ikke om jeg overskrider 10gb om måneden?

Jeg gør langtfra.
>
>> Der er ved
>> at være fornuftige priser på internet.
>
> Så skulle du se hvad mine kolleger i Tyskland gir - incl. gratis ip-telefoni
> til vistnok 20 lande

Lad mig se...

Vh. Jan

Hans Paulin (16-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 16-05-09 00:34

Jan Riber wrote:

> du skal vælge brugerdefineret. Update scanner computeren og det kan
> tage lidt tid. Næste billede er der en mulighed: "Gennemse opdateringer"
> Så kommer der en skærm frem hvor du ude til højre kan vælge efter type
> eller vælg efter produkt. Så vidt jeg husker fandt jeg diverse drivere
> under "Hardware, valgfri"
> God fornøjelse.

Tak!

Dét vil jeg prøve ved næste install ; har lige smidt den 3. og
sidste W7 på porten; min gamle desktop blev for langsom med dén (og osse
med XP med hele svineriet, så jeg smed en Linux Mint på'en hér i
aften - sidder faktisk og skriver fra den nu - håber ikke det er for
blasfemisk!?

> Rart at høre du er tror på højere magter

Hæ hæ - dét blir man nødt til!


> USB er kendt for at være plug and play, det er desideret hardware ikke.

Nå, ok

> Nu tror jeg så mere på at det var chkdsk manøvren der fik lappet sammen
> på XP`en i den sammenhæng. Defragen rydder bare lidt op i rodet..

Tror næsten ikke jeg har brugt scandisk siden W98SE

> Hæ.. Startede Fredag, og var færdig SENT Søndag aften



> Min gamle IBM Pentium III kører på bedste vis hos min datter. Den er 10
> år gammel. Så hvorfor ikke?

Næhe...men har da opgivet en enkelt frysende maskine der nu står på en
hylde...min 1. i øvrigt: 40 GB harddisk, 98SE og 10.000 kr.

>> Ved vores fritidshus var fiber det eneste fornuftige alternativ til
>> 256kb; derudover var der gratis opsætning og ½ pris det første halve
>> år
>
> Så var det et let valg.

TDC's smalbånd var for dyrt i forhold til ydelsen - men jeg kunne dog
sagtens have klaret mig med båndbredden hvis det havde været nødvendigt

>> Ved ikke om jeg overskrider 10gb om måneden?
>
> Jeg gør langtfra.

Ok!

>> Så skulle du se hvad mine kolleger i Tyskland gir - incl. gratis
>> ip-telefoni til vistnok 20 lande
>
> Lad mig se...

Jeg ved det kun fra "von hören-sagen"

--

Mvh
Hans

J. E. (12-05-2009)
Kommentar
Fra : J. E.


Dato : 12-05-09 23:26


"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:84nf05lfif7onq47i642n5jrcdd5623i1p@4ax.com...
>
> TB virker både i xp og w7, og er et dejligt program. med efektiv
> spamfilter.
>
> Jeg har brugt TB i mange år,
> --

Måtte man måske snige sig til at spørge hvordan du sætter newsserveren
op på den ?

Den har flere muligheder end OE6 og umiddelbart har jeg ikke lige fået det
til at fungere. Som standard ser det ud til at den til afsendelse vil bruge
min Std. SMTP server port 25 til alm. mail og jeg har ikke rigtig haft held
til at ændre det. I OE6 skal kun angives én server port 119 uden koder
til Cybercity.



Jens Jensen (13-05-2009)
Kommentar
Fra : Jens Jensen


Dato : 13-05-09 00:56

J. E. skrev, Den 13-05-2009 00:26:
>
> "Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:84nf05lfif7onq47i642n5jrcdd5623i1p@4ax.com...
>>
>> Jeg har brugt TB i mange år,
>> --
>
> Måtte man måske snige sig til at spørge hvordan du sætter newsserveren
> op på den ?
>
> Den har flere muligheder end OE6 og umiddelbart har jeg ikke lige fået det
> til at fungere. Som standard ser det ud til at den til afsendelse vil bruge
> min Std. SMTP server port 25 til alm. mail og jeg har ikke rigtig haft held
> til at ændre det. I OE6 skal kun angives én server port 119 uden koder
> til Cybercity.

Funktioner -> kontoindstillinger -> tilføj konto -> vælg
nyhedsgruppekonto -> next -> indtast navn og email-adresse -> next ->
indtast adresse på nyhedsserver -> next -> next -> afslut. Vælg den nye
kontos serverindstillinger og indtast korrekt portnummer (119).

J. E. (10-05-2009)
Kommentar
Fra : J. E.


Dato : 10-05-09 12:33


"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:9jlb05lehnd7rq3p4givk62t5ndnlepngk@4ax.com...
> On Sat, 9 May 2009 19:37:10 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
> <me@privacy.net> wrote:
>
>>J. E. skrev:
>>
>>
>>
>>Samme hér
>>
>>Har dual-boot og foretrækker OE peppet op med Quotefix
>
>
> skal den ikke instaleres på en ren disk?
>
> Jeg kunne ikke instalere den ovenpå en xp, eller noget valgfrit drev.
>

Hvis det er den engelske ver. 7 du har, kommer du ikke uden om en tom
partion pga. sproget (kan formateres under installation, men jeg valgte
at gøre det inden og kalde den W7, så jeg ikke kom til at vælge en af
mine andre 5 partioner og slette data ved en fejl).
Om den danske ver. kan opgradere en dansk XP endnu ved jeg ikke,
da jeg installerede på en tom partion. Det eneste jeg skulle skrive under
hele installationen som gik utroligt let og hurtigt var mit brugernavn til
sidst
I øvrigt har jeg valgt at installere på min 2. harddisk i maskinen, hvor
jeg i forvejen havde en partion på 25 GB med Vista, som jeg aldrig
brugte. Den var installeret for sjov, men fangede mig aldrig.
Jeg vælger samtidig at frakoble min HD 1 med XP, så systemerne ikke
er bundet sammen via en bootmanger og kan så selv ved boot og F8
vælge hvilket drev jeg vil starte på. Må indrømme det er blevet mere
drev 2 de seneste dage ..


Hans Paulin \(6310\) (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-05-09 12:57

Thorkil Kristensen

> Hvis det er den engelske ver. 7 du har, kommer du ikke uden om en tom
> partion pga. sproget

Medmindre man i forvejen har en engelsk version.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Per H (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 10-05-09 13:56

On Sun, 10 May 2009 13:56:43 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Thorkil Kristensen
>
>> Hvis det er den engelske ver. 7 du har, kommer du ikke uden om en tom
>> partion pga. sproget
>
>Medmindre man i forvejen har en engelsk version.

jeg har en engelsk, som ligger på et andet drec (d)

og så kan jeg ikke instalere win7 dk fordi den vil lægge sig på drev
c, og der ligger xp.

--

Mvh

per

www.peka.dk

Hans Paulin (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 10-05-09 15:52


"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev

> jeg har en engelsk, som ligger på et andet drec (d)
>
> og så kan jeg ikke instalere win7 dk fordi den vil lægge sig på drev
> c, og der ligger xp.

Jeg passer!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk


Per H (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Per H


Dato : 10-05-09 17:41

On Sun, 10 May 2009 13:32:49 +0200, "J. E."
<of.post@post.cybercity.dk> wrote:

>
>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:9jlb05lehnd7rq3p4givk62t5ndnlepngk@4ax.com...
>> On Sat, 9 May 2009 19:37:10 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
>> <me@privacy.net> wrote:
>>
>>>J. E. skrev:
>>>
>>>
>>>
>>>Samme hér
>>>
>>>Har dual-boot og foretrækker OE peppet op med Quotefix
>>
>>
>> skal den ikke instaleres på en ren disk?
>>
>> Jeg kunne ikke instalere den ovenpå en xp, eller noget valgfrit drev.
>>
>
>Hvis det er den engelske ver. 7 du har, kommer du ikke uden om en tom
>partion pga. sproget (kan formateres under installation,

Ok. hmm. da jeg skulle instalere W7 kom der en tom side, hvor der
stod at jeg i forvejen havede winxp, og at instalationen ikke kunne
fortsætte ( noget i den retning.) der var så et link, hvor der stod
begrundelsen, at den skulle have et friskt drev.


> men jeg valgte
>at gøre det inden og kalde den W7, så jeg ikke kom til at vælge en af
>mine andre 5 partioner og slette data ved en fejl).

Jeg kan snart ikke huske hvordan man laver en patrion.:-/

--

Mvh

per

www.peka.dk

J. E. (10-05-2009)
Kommentar
Fra : J. E.


Dato : 10-05-09 18:58


"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:jj0e05tnb225vfmce8st87bqjtpdimtg04@4ax.com...
> Jeg kan snart ikke huske hvordan man laver en patrion.:-/
>
> --
>
Det er også lidt besværligt, med mindre du har en harddisk der kan formateres og
deles op helt fra bunden af - ny eller gammel.

Partition Magic kan gøre det med disk i brug uden at slette data og der findes også
gratis-programmer der kan, men kan ikke lige huske nogen navne.


Hans Paulin \(6310\) (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-05-09 20:11

J. E. skrev:

> Partition Magic kan gøre det med disk i brug uden at slette data og
> der findes også gratis-programmer der kan, men kan ikke lige huske
> nogen navne.

"Easeus Partition Master 3.5"

Har jeg haft gang i en hel uge nu gr. W7
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Ukendt (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-05-09 18:35

Jan Vestergaard wrote:
> "Kurt Lund" skrev i meddelelsen
>> Ja men denne RC der ude nu FINDES ikke med DK sprog ikke Lovligt.
>> Kurt
>
> Det er noget siden, at MS skrev at den danske version var i intern
> test i MS, og ville komme i betatest i løbet af 2 måneder - men kun
> til specielt inviterede til formålet, da det ikke er funktionalitet,
> der skal testes - men sproget.

sniksnak



Jan Vestergaard (08-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 08-05-09 20:11

<Just> skrev i en meddelelse
> sniksnak

Hvilket ?

http://www.version2.dk/artikel/10287-saadan-bliver-du-betatester-paa-dansk-windows-7

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen



Peter T. (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 10-05-09 03:16

In article <4a0438c3$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>, jan@jve.invalid
says...

> Han gør jo netop opmærksom på, at det er en RC - men denne RC kører allerede
> bedre end Vista nogensinde vil komme til

Jeg er nysgerrig. Bruger W7 også 8-900 MB efter en koldstart?

--
Peter T.

Jan Riber (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 10-05-09 04:01

Peter T. skrev:
> In article <4a0438c3$0$90268$14726298@news.sunsite.dk>,

>
> Jeg er nysgerrig. Bruger W7 også 8-900 MB efter en koldstart?

Hvis det er RAM du mener, lægger den beslag på 875 MB i "tomgang". Det
har den gjort lige siden den blev startet og til nu. Det er ca 150 MB
mindre end min Vistainstallation, jeg nok også har hængt lidt mere på
end W7`eren

Vh Jan


Peter T. (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 10-05-09 10:09

In article <4a06434e$0$90269$14726298@news.sunsite.dk>,
j_riberFJERN@DETTEhotmail.com says...

> Hvis det er RAM du mener, lægger den beslag på 875 MB i "tomgang". Det
> har den gjort lige siden den blev startet og til nu. Det er ca 150 MB
> mindre end min Vistainstallation, jeg nok også har hængt lidt mere på
> end W7`eren

Jeg spurgte fordi jeg er lidet imponeret over Vista, som min laptop
desværre er født med. Blot det faktum, at når jeg går ind i
indstillinger for netværk, skal der snurres i 15-20 sekunder inden
vinduet er tegnet færdigt. Det er på en vista-installation, hvor jeg
praktisk talt kun har open office, adobe cs2 pakken, et par spil
liggende + et par småting i systray liggende på harddisken, der
forresten er sat i raid1. Og jeg kan ikke forstille mig andet end at
den gigabyte ram, min vista bruger efter en koldstart, må blive
forvaltet helt hen i vejret. Jeg glæder mig til at høre hvordan W7 ter
sig når sådan en installation er et par måneder gammel. For vista var
skam også meget nuttet og hankypanky da den kom frem. Nu er den en
klods om benet. Så jeg vil vente med, at rejse armene i begejstring
vedr. W7.

--
Peter T.

Kent Oldhøj (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 10-05-09 11:16

Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in
news:MPG.2470b829aab3aaeb98974d@news.tele.dk:

> Jeg glæder mig til at høre hvordan W7 ter
> sig når sådan en installation er et par måneder gammel.

Jeg har en 2,5 år gammel 32bit Vista Ultimate og en 6 mdr. gammel 32bit
Win7 Ultimate på samme maskine.

Maskinen er en Core 2 Duo med 3 Gb RAM. Win7 er hurtigere, men det er ikke
nogen "wow" effekt jeg oplever. Efter boot anvender min Vista ca. 40% af
min fysiske RAM, mens Win7 nøjes med ca. 30%. Den slags tal er individuelle
og egentlig kun sammenlignlige på samme maskine med friske installationer.
Men bortset fra alder er mine 2 installationer stortset ens.

På en netbook med Atom CPU og 1 Gb RAM er forskellen derimod markant. Win7
fungerer tilfredsstillende mens Vista er mere end tung at danse med. Så
tung at installationen er fjernet igen.

--
Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Troels [around 9000] (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 10-05-09 11:22

> På en netbook med Atom CPU og 1 Gb RAM er forskellen derimod markant. Win7
> fungerer tilfredsstillende mens Vista er mere end tung at danse med. Så
> tung at installationen er fjernet igen.

Her er jeg helt enig. Win 7 kører fantastisk på min Netbook :)

Troels


Troels [around 9000] (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 10-05-09 11:24

> Her er jeg helt enig. Win 7 kører fantastisk på min Netbook :)

.... Glemte at nævne, at den kører noget kvikkere end den OEM XP der lå på
den outofthebox.

Troels


Ivar (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 10-05-09 11:10

Peter T. skrev:

> Jeg er nysgerrig. Bruger W7 også 8-900 MB efter en koldstart?

Jeg har lagt W7 på min datters computer med 768 MB ram, den virker
på ingen måde svagere end en tilsvarende maskine med XP. Begge
maskiner bliver brugt til børnespil, dvd- afspilning og streaming
fra internettet. Det er mindre ram end anbefalet, men jeg synes
at den kører udemærket. (Så må jeg se hvad jeg gør efter august)



Ivar Magnusson



Jan Riber (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 10-05-09 04:33

Jan Vestergaard skrev:

>
> Han gør jo netop opmærksom på, at det er en RC - men denne RC kører allerede
> bedre end Vista nogensinde vil komme til

Den kører rigtig fint. Jeg tror også den med tiden vil blive mere
populær end Vista. Når det er sagt, mener jeg som fast bruger af Vista
premium de sidste 2 år, at jeg ikke kan fornemme nogen forskel i
stabilitet, hurtighed og menuopsætning.

AviraFree, Spywareblaster, VirtuelCloneDrive, Winamp og Thunderbird
kører ligeså godt som i Vista.

Grafikken i W7 er mere rå og upoleret, hvilket sikkert falder i XP
brugernes smag. Som Hans er inde på, nægter browseren at forbinde til
Eikbank,(også min bank) og jeg har lidt problemer med en
skrivebordsgenvej til en installeret Winamp, så helt så komplet som
Vista er den ikke endnu.

Det største problem for mig er dog at jeg skal til at vænne mig til et
nyt News/mail program, da jeg ikke ønsker at bruge WLM. Som inkarneret
OE og WM bruger kan det godt volde lidt problemer.

Vh. Jan


J. E. (10-05-2009)
Kommentar
Fra : J. E.


Dato : 10-05-09 12:19


"Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a064ade$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Grafikken i W7 er mere rå og upoleret, hvilket sikkert falder i XP brugernes smag.
> Som Hans er inde på, nægter browseren at forbinde til Eikbank,(også min bank) og
> jeg har lidt problemer med en skrivebordsgenvej til en installeret Winamp, så helt
> så komplet som Vista er den ikke endnu.

Du har set, at der er kommet en opdatering allerede, som løser
et problem med adgang til mapper ? Problemet opstår netop ved
nogle former for installation af software.

http://support.microsoft.com/kb/970789

> Det største problem for mig er dog at jeg skal til at vænne mig til et
> nyt News/mail program, da jeg ikke ønsker at bruge WLM. Som inkarneret OE og WM
> bruger kan det godt volde lidt problemer.
>

Jeg rodede en del rundt i går, og ind til videre tror jeg Thunderbird bliver
det jeg satser på. Layout er meget logisk ift. OE6 og mulighederne er
meget størrer - især med alle det eksta tilføjelser man kan hente og
ikke mindst, så er den gratis. Der er en ny ver. i beta (3), så jeg
starter med ver. 2.1, men venter da spændt på ver. 3.
F.eks. kunne jeg lige hente alle adresser via min Gmail-konto, som
den via et plugin kan synkronisere adresser og beskeder med.


Hans Paulin \(6310\) (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-05-09 12:49

J. E. skrev:

> F.eks. kunne jeg lige hente alle adresser via min Gmail-konto, som
> den via et plugin kan synkronisere adresser og beskeder med.

Lækkert!

Har du først synkroniseret Gmail med OE's adressekartotek? Er dét muligt?

Har siddet og overført via semikolonsepereret(?) - lidt bøvlet.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



J. E. (10-05-2009)
Kommentar
Fra : J. E.


Dato : 10-05-09 19:03


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:4a06bf3e$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> J. E. skrev:
>
>> F.eks. kunne jeg lige hente alle adresser via min Gmail-konto, som
>> den via et plugin kan synkronisere adresser og beskeder med.
>
> Lækkert!
>
> Har du først synkroniseret Gmail med OE's adressekartotek? Er dét muligt?
>

Ja, jeg havde i forvejen mit adressekartotek i Gmail fra OE6, hvor du kan
importere via Gmail. Kan ikke lige huske om den kan tage en wap-fil, men
ellers kan man vi OE eksportere først til teksfil. Det gik i hvert fald meget
let så vidt jeg husker.
Pluginet til Thunderbird hedder gcontactsync-0.2.0-tb.xpi


Hans Paulin \(6310\) (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-05-09 20:13

J. E. skrev:

> Ja, jeg havde i forvejen mit adressekartotek i Gmail fra OE6, hvor du
> kan importere via Gmail. Kan ikke lige huske om den kan tage en
> wap-fil, men ellers kan man vi OE eksportere først til teksfil. Det
> gik i hvert fald meget let så vidt jeg husker.
> Pluginet til Thunderbird hedder gcontactsync-0.2.0-tb.xpi

Tak!

Så må vi igang!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Jan Riber (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Riber


Dato : 10-05-09 14:36

J. E. skrev:
>
> "Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a064ade$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Grafikken i W7 er mere rå og upoleret, hvilket sikkert falder i XP
>> brugernes smag. Som Hans er inde på, nægter browseren at forbinde til
>> Eikbank,(også min bank) og jeg har lidt problemer med en
>> skrivebordsgenvej til en installeret Winamp, så helt så komplet som
>> Vista er den ikke endnu.
>
> Du har set, at der er kommet en opdatering allerede, som løser
> et problem med adgang til mapper ? Problemet opstår netop ved
> nogle former for installation af software.
>
> http://support.microsoft.com/kb/970789

Jo, jeg opdaterede 5 minutter efter installation. Problemet har heller
ikke vist sig andet end den ene gang.. Muligvis en "fejl 40".
Problemet med Eikbank var åbenbart på deres hjemmeside, for det funker
også nu. Browseren i W7 er den samme, jeg for nylig installerede i min
Vista, så der var lige lidt rettelser i sikkerheds menuen der skulle
udføres.

>
> Jeg rodede en del rundt i går, og ind til videre tror jeg Thunderbird
> bliver
> det jeg satser på. Layout er meget logisk ift. OE6 og mulighederne er
> meget størrer - især med alle det eksta tilføjelser man kan hente og
> ikke mindst, så er den gratis. Der er en ny ver. i beta (3), så jeg
> starter med ver. 2.1, men venter da spændt på ver. 3.

Det er også mit valg, da jeg har prøvet den før.

> F.eks. kunne jeg lige hente alle adresser via min Gmail-konto, som
> den via et plugin kan synkronisere adresser og beskeder med.

Hvilket jeg så også gør med WM.
Facts er ganske sikkert, at Thunderbird er mindst lige så god som OE-WM,
men for et vanedyr som mig, er det lidt svært med alt det skifteri

Vh. Jan





Hans Paulin (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 10-05-09 15:50


"Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev

> for et vanedyr som mig, er det lidt svært med alt det skifteri

Velkommen i klubben
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk


Jan Vestergaard (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 10-05-09 17:21

"Hans Paulin" skrev i en meddelelse
>> for et vanedyr som mig, er det lidt svært med alt det skifteri
> Velkommen i klubben

Sådan er vi jo

Thunderbird er sikkert helt OK - men efter mange år med OE, så er man sænnet
til at det kun er den, der dur

Jeg har flere gange prøvet skifte væk fra OE - men hver gang vender jeg
hurttigt tilbage.

Jan

> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard
Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
- men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen



Jan Vestergaard (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 10-05-09 17:32


Ups ;-(

sænnet = vænnet



Jan



Hans Paulin \(6310\) (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 10-05-09 20:12

Jan Vestergaard skrev:

> Sådan er vi jo
>
> Thunderbird er sikkert helt OK - men efter mange år med OE, så er man
> sænnet til at det kun er den, der dur
>
> Jeg har flere gange prøvet skifte væk fra OE - men hver gang vender
> jeg hurttigt tilbage.

Ku ha været mig!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mark Thomas Gazel (10-05-2009)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 10-05-09 22:22

> www.striben-aalborg.dk/w7

Det ser godt ud. Kan man skifte en engelsk version til dansk senere uden
kæmpe decideret geninstallation?


--
Med venlig hilsen

Mark

Troels [around 9000] (11-05-2009)
Kommentar
Fra : Troels [around 9000]


Dato : 11-05-09 00:08

> Det ser godt ud. Kan man skifte en engelsk version til dansk senere uden
> kæmpe decideret geninstallation?

Lige pt. kan man ikke - det kommer nok i den færdige release :)

Troels


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste