MS Windows
briani 27239
Gratis FTP Server Program, Hvilket??
Fra : Ingensen

Dato : 06-05-09 13:24

Hvilket Freeware FTP Server program er godt??

Og kan det meste, gerne flere bruger konti, med forskellige Mappe
retighedder..

Skal køre på XP Pro

Hilsen Jan

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-05-09 13:52

On Wed, 6 May 2009 14:24:08 +0200, "Ingensen" <post@wr.dk> wrote:

>Hvilket Freeware FTP Server program er godt??
>
>Og kan det meste, gerne flere bruger konti, med forskellige Mappe
>retighedder..
>
>Skal køre på XP Pro

Ta' et kig på FileZilla her:

http://filezilla-project.org/
--
Venlig hilsen fra
Gert

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-05-09 15:19

Ingensen <post@wr.dk> wrote:

> Hvilket Freeware FTP Server program er godt??
>
> Og kan det meste, gerne flere bruger konti, med forskellige Mappe
> retighedder..
>
> Skal køre på XP Pro

Med XP Pro? - den indbyggede selvfølgelig. Du har osse en Webserver.

Ind og kigge i kontrolpanelet med tilføj windowskomponenter eller sådan
noget lignende.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace Hopper.

Fra : Ingensen

Dato : 06-05-09 16:16

Har den en indbygget??

Altså ikke bare en Client, men en server??

Hilsen Jan

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-05-09 16:53

Ingensen <post@wr.dk> wrote:

> Har den en indbygget??
>
> Altså ikke bare en Client, men en server??

Ja, selvfølgelig har den det. Jeg mener de - FTP og Web serveren -
hedder version 5.1 i XP Pro. I W2K Pro var v5.0.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-05-09 17:08

> Ja, selvfølgelig har den det. Jeg mener de - FTP og Web serveren -
> hedder version 5.1 i XP Pro. I W2K Pro var v5.0.

XP Pro har osse en remote desktop server, så du kan styre computeren fra
en anden PC - eller enda fra en Mac. Jeg ved ikke om der findes en
klient til Linux. Muligvis gør der. Disse - evt osse til Linux - kan
hentes gratis på Microsofts hjemmeside.

Serverne bliver ikke installeret ved en almindelig installation. Du skal
ind i kontrolpanelet Tilføj- og fjern programmer og så vælge Windows
komponenter og sætte nogle hak.

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 17:22

Axel Hammerschmidt wrote:

> Serverne bliver ikke installeret ved en almindelig installation. Du
> skal ind i kontrolpanelet Tilføj- og fjern programmer og så vælge
> Windows komponenter og sætte nogle hak.

Var det ikke nemmere at fortælle at det er
IIS i stedet for det "væven" rundt om hvad
det er der skal ledes efter

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-05-09 18:25

Look what the cat dragged in - <Just>:

> Var det ikke nemmere at fortælle at det er
> IIS i stedet for det "væven" rundt om hvad
> det er der skal ledes efter

Det er nok ikke den store problem for dig at huske hvad de hedder.

--
Oops!... I did it again

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 20:05

Axel Hammerschmidt wrote:

> Det er nok ikke den store problem for dig at huske hvad de hedder.

Nu er du vist i ævlekævle hjørnet

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-05-09 21:15

Look what the cat dragged in - <Just>:

> Nu er du vist i ævlekævle hjørnet

Typisk Windows bruger, som ikke aner der findes andre OS.

--
Oops!... I did it again

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-05-09 13:16

> Typisk Windows bruger, som ikke aner der findes andre OS.

Det gør der heller ikke. Der findes andre latterlige undskyldinger for et,
men kun ét OS: Windows.

Troels

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-05-09 14:13

Troels [around 9000] skrev:

>Det gør der heller ikke. Der findes andre latterlige undskyldinger for et,
>men kun ét OS: Windows.

Det er bare en skam at der ikke er lavet noget nyt der er værd at bruge
siden xp.

Vista er en gang lort, 7 er i samme klasse som vista.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-05-09 15:29

> Vista er en gang lort, 7 er i samme klasse som vista.

Du har vidst ikke meget at bygge dit udsagn på.

Troels

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-05-09 15:39

Troels [around 9000] skrev:

>Du har vidst ikke meget at bygge dit udsagn på.

I hvert fald ikke meget godt, fanboy.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 08-05-09 15:41

> I hvert fald ikke meget godt, fanboy.

Hvorfor skulle man ikke være fan af standarden, når den virker så godt som
den gør?

Troels

Fra : Henning Lund

Dato : 08-05-09 19:03

Troels [around 9000] <denne@remove.computer.dk> skrev:

> Du har vidst ikke meget at bygge dit udsagn på.
>
> Troels

Det er da egentlig længe du har været væk fra grupperne, hvad
blev der af den kvittering jeg skulle have på den N73 jeg købte
af dig???

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 01:13

> Det er da egentlig længe du har været væk fra grupperne, hvad blev der af
> den kvittering jeg skulle have på den N73 jeg købte af dig???

Det har du fået at vide. De ville ikke af med den, da de mente det var
medarbejdernes eget problem at holde styr på dem (vi fik dem jo så bare
aldrig), og siden hen blev jeg så afskediget.

Usenet er lidt on/off. De giver ikke meget mening for mig, da jeg
formatterer konstant, og derfor mister tilmeldinger, followups osv...

Troels

Fra : Henning Lund

Dato : 09-05-09 05:55

> [...]

> det var medarbejdernes eget problem at holde styr på dem (vi
> fik dem jo så bare aldrig), og siden hen blev jeg så

Næe det har jeg aldrig fået noget at vide om.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 10:42

> Næe det har jeg aldrig fået noget at vide om.

Det har du ihvertfald, pr. mail.

Troels

Fra : Henning Lund

Dato : 09-05-09 10:47

> Det har du ihvertfald, pr. mail.
>
> Troels

Ifald jeg havde, tror du så oprigtigt jeg spørger i denne gruppe?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 09-05-09 10:56

> Ifald jeg havde, tror du så oprigtigt jeg spørger i denne gruppe?

Det kunne være en simpel, menneskelig forglemmelse. :)

Troels

Fra : Henning Lund

Dato : 09-05-09 15:54

Troels [around 9000] <denne@remove.computer.dk> skrev:

> Det kunne være en simpel, menneskelig forglemmelse. :)

Ja det var det fra din side, jeg stod med en garantirep da
knægtens telefon gik i stykker, hvor jeg selv måtte betale da
servicecenteret krævede gyldig kvittering. Sjovt nok svarede du
aldrig på de over 10 mails jeg sendte.

Nå men jeg blev en tand klogere vedr. handel med dig i
nyhedsgrupperne.

Slut herfra.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 10-05-09 00:47

> [...]
> telefon gik i stykker, hvor jeg selv måtte betale da servicecenteret
> krævede gyldig kvittering. Sjovt nok svarede du aldrig på de over 10 mails

Det er jo et postulat der er temmeligt svært at be- eller modvise, idet det
er så længe siden. Så lang tid tilbage har jeg ski' ikke backup.

> Nå men jeg blev en tand klogere vedr. handel med dig i nyhedsgrupperne.

Tja. Du fik svarene, men nænæ. Så er det altid let at brokke sig bagefter.

Troels

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-05-09 22:28

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det er bare en skam at der ikke er lavet noget nyt der er værd at bruge
> siden xp.
>
> Vista er en gang lort, 7 er i samme klasse som vista.

Jeg er enig med dig mht. Vista, men ikke helt, når det gælder Win7, er
jeg lidt mere usikker. Jeg har dog ikke selv haft lejlighed til at
afprøve den, men kender en officiel tester, og hans kommentar er, at
Win7 ser ud til at blive på linie med XP, - hvis, - som han sagde, - MS
kan lade være med at putte al den gang lir på, som de har postet i
Vista. - Men jeg bliver dog ved min XPPro, indtil jeg har set en fuld
ver. i lige så god funktionsmæssig stand som XPProSP3! - Jeg sidder jo
med en MacPro med dualboot, hvor tingene bare /skal/ fungere!

mvh. Erik Richard

Fra : ..::jmj..::

Dato : 06-05-09 17:41

Axel Hammerschmidt har bragt dette til verden:

> [...]
>
> Serverne bliver ikke installeret ved en almindelig installation. Du skal
> ind i kontrolpanelet Tilføj- og fjern programmer og så vælge Windows

Mig bekendt er den "indbyggede" FTP-server ikke noget at skrive hjem
om, sammenlignet med "rigtige" FTP-servere... der er forholdvis
begrænset funktionalitet og fleksibilitet.
...::JMJ::..

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-05-09 18:30

Look what the cat dragged in - ..::jmj..:::

<snip>

> Mig bekendt er den "indbyggede" FTP-server ikke noget at skrive hjem
> om, sammenlignet med "rigtige" FTP-servere... der er forholdvis
> begrænset funktionalitet og fleksibilitet.

Funktionalitet og fleksibilitet i den indbyggede svarer til den ønskede
pris.

Iøvrigt. Hvilke funktionaliteter og fleksibiliteter har du at tilbyde?

--
Oops!... I did it again

Fra : ..::jmj..::

Dato : 06-05-09 18:50

Følgende er skrevet af Axel Hammerschmidt:
> [...]
> pris.
>
> Iøvrigt. Hvilke funktionaliteter og fleksibiliteter har du at tilbyde?

Den indbyggede FTP er helt fin på netværk, hvor man fx kan vælge at
scanne fra Xerox-kopimaskinen. Her bruger vi den indbyggede FTP til at
sveske dokumentet på plads hos brugeren.
Men med "rigtig" FTP vil vi gerne kunne styre kvota, hvor mange gange
folk må forsøge at trænge ind før deres IP bliver banned, trække
statistik på hvilke pakker folk mest går efter (log-faciliteter), vi
vil kunne organisere i brugergrupper, vi vil kunne styre mere omkring
sikkerheden, og meget mere. Det kan den simple indbyggede FTP-server
altså ikke.
Førhen kunne man downloade gratis FTP-servere der kunne ovenstående og
mere til, har ikke fulgt i dette siden vi valgte at købe os til det.
...::JMJ::..

Fra : Stampe

Dato : 06-05-09 21:03

Som førnævnt FileZilla er den ultimative og gratis
Mvh
Allan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-05-09 22:22

..::jmj..:: wrote:
> [...]
>
> Mig bekendt er den "indbyggede" FTP-server ikke noget at skrive hjem om,
> sammenlignet med "rigtige" FTP-servere... der er forholdvis begrænset

Og da slet ikke, hvis der skal være bare en nogenlunde fornuftig adgang
fra andre platforme som Mac/Linux/Unix...

Hvis man endelig vil bruge en MS, skal man have fat i "Microsoft Windows
XP Server Edition 2003". den er rimelig stabil og også rimelig
kompatibel med andre platforme.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-05-09 22:11

Ingensen wrote:
> Hvilket Freeware FTP Server program er godt??
>
> Og kan det meste, gerne flere bruger konti, med forskellige Mappe
> retighedder..
>
> Skal køre på XP Pro

Her kan jeg klart anbefale Apache. Det kører bare, og det er stort set
det, de fleste rigtig store serversystemer kører med. Kan køre både HTTP
og FTP med/uden 'anonymous' login, multi-konti o.m.m.

Apache HTTP Server for Windows 2.2.11 (freeware)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10803652
Apache Htpasswd Manager (GUI) 1.0 (freeware)
Manage user passwords and .htpasswd files.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/206873
ApHeMo 2.1.0.11 (shareware)
Monitor, analyze, and secure Apache HTTP Server.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/112940
Apache Log Viewer 0.21 (freeware)
Track and view Apache logs.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10795987