MS Windows
briani 27239
Udskrift fra Dos-program i Vista
Fra : Søren-Holbæk

Dato : 05-05-09 18:55

Hej
Har nogen her erfaring med hvordan man skal fortælle sin pc, at den skal
udskrive fra Concorde C4 (Dosprogram) - som bruger Lpt1 (2 eller 3) til en
pringer på nettet.
Har prøvet med kommandoen: net use Lpt1 \\server\printer -- men jeg får
fejlen nr.85, - enhedsnavnet anvendt ?

Mvh søren

Fra : Max

Dato : 06-05-09 07:08

Hej Søren

> Har prøvet med kommandoen: net use Lpt1 \\server\printer -- men jeg
> får fejlen nr.85, - enhedsnavnet anvendt ?

Har du prøvet net use lpt1: \\server\printer ?

--
Mvh Max

Fra : ER

Dato : 06-05-09 11:43

Søren-Holbæk skrev:
> [...]
> pringer på nettet.
> Har prøvet med kommandoen: net use Lpt1 \\server\printer -- men jeg får

prøv dette og se om det hjælper:

Se om lpt1 allerede er i brug:

net use

er en den i brug så:

net use lpt1 /D

og så connect igen:

net use lpt1 \\server\printer (hvis printer er share navnet)

mvh Erik

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 06-05-09 17:29

After serious thinking Søren-Holbæk wrote :
> [...]
> pringer på nettet.
> Har prøvet med kommandoen: net use Lpt1 \\server\printer -- men jeg får

Nu har jeg ikke en dyt forstand på Vista, men i XP kan man i siden med
portvalg sætte hak i "Aktiver printergruppering", og så sætte hak i
både LPT1 og den port man ellers bruger. Windows overvåger så LPT1 og
sender data der ikke kan udskrives til LPT1 over til den anden valgte
port.

--
/klaus