MS Windows
briani 27239
ingen lyd
Fra : PiaMerete

Dato : 02-05-09 01:27

Jeg har fået min stationære pc hjem fra rep, da der skulle nyt grafik
kort i - det er en siemens fujitsu - og nu kan jeg ikke få lyd fra min
skærm hvor højtalerne sidder - skærmen er en syncmaster 710MP

jeg har haft kontakt med fujitsu support, der sendte en driver jeg
ikke kunne installere og jeg har kigge i kontrolpanelet under lyde og
forsøgt at finde ud af noget - men lige lidt hjælper det - ledningerne
mener jeg også at have sat korrket i igen ........

håber nogen kan fortælle hvad der evt kan være grunden til, at lyden
er forsvunden

på forhånd tak

mvh Pia

Fra : Stampe

Dato : 02-05-09 08:55

"PiaMerete" <palmbladwright@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mener jeg også at have sat korrket i igen ........
>

> håber nogen kan fortælle hvad der evt kan være grunden til, at lyden

Har du været inde i enhedshåndteringen? (Start -> Kontrolpanel -> System ->
Enhedshåndtering) Se om der er nogle gule advarselstrekanter og om du kan se
lydkortet på listen.

Mvh
Allan

Fra : JBH

Dato : 02-05-09 09:55

"PiaMerete" <palmbladwright@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Er der audiostik (hovedtelefon/mikrofon stik) i fronten af kabinettet ?

(Måske en tekniker som ikke har fået monteret ledningerne til front Audio
korrekt på bundkortet)?

mvh
JBH

Fra : PiaMerete

Dato : 02-05-09 08:17

On 2 Maj, 09:54, "Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> wrote:

> [...]
> Enhedshåndtering) Se om der er nogle gule advarselstrekanter og om du kan se

hej Allan - ja, jeg har været derinde og der er ingen gule
advarselstrekanter

mvh Pia

Fra : PiaMerete

Dato : 02-05-09 08:19

On 2 Maj, 10:55, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> (Måske en tekniker som ikke har fået monteret ledningerne til front Audio

øh, mener du usb porte ? der er 2 styks men jeg har ikke afprøvet dem,
hvis det er dem du mener ? når man får nyt grafik kort i sin pc
berører det bundkortet? undskyld min uvidenhed, jeg har også
kørekort og køre bil, men spørg mig ikke hvad der ligger under
motorhjelmen

mvh Pia

Fra : Michael Bach

Dato : 02-05-09 15:41

...............................CUT...............................................

[...]

..................................PASTE.......................................

SØD............kan desværre ikke hjælpe dig,men elsker dit indlæg ;)....

Håber du får det til at køre ..God weekend..

Fra : JBH

Dato : 02-05-09 20:34

> [...]

berører det bundkortet? undskyld min uvidenhed, jeg har også
kørekort og køre bil, men spørg mig ikke hvad der ligger under

Nej, Jeg mener, den slags stik som sidder i f.eks. en mp3 afspiller, hvor
man tilslutter hovedtelefonerne.

I nogle PC'ere findes den slags stik i både front og bagpå. Hvis lydkortet
er on-board og ledningen til de forreste stik ikke tilsluttes, er der ikke
lyd i nogen af stikkene. Den slags kan ske når man piller i hardwaren.:-/

Hvordan er lydkortets egenskaber vist i Windows
kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering ?

mvh
JBH

Fra : Knud Hansen

Dato : 02-05-09 18:12

[...]

SV: Prøv at læse mit indlæg et par indlæg nede. Det kan være du kan hive
noget hjælp ud af den.