MS Windows
briani 27239
Pc uden skærm starter i fejlsikret tilstan~
Fra : Nederbasse

Dato : 01-05-09 06:47

Hej

Jeg har en pc der skal køre uden skærm men når den bliver tændt stopper den
med den sorte skærm hvor jeg kan vælge mellem at starte normalt eller
fejlsikret tilstand
Bliver skærmen tilsluttet booter den vidre normalt

Er det mulligt at fjerne det så den bare starter?

Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-05-09 07:38

Gå ind i BIOS setup fjern kryds ved "Wait for F1 on error".

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Nederbasse

Dato : 01-05-09 09:30

> Gå ind i BIOS setup fjern kryds ved "Wait for F1 on error".
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Det er XP der stopper under boot

Lars

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-05-09 11:38

Nederbasse <ln@noham.dk> wrote:

> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse

> Det er XP der stopper under boot

Du gør følgende:

Fjern musen først. Start XP og så kommer der et vindue hvor der du gøres
opmærksom på at musen mangler. Du skal så bruge Tab tasten og navigerer
hen til vinuet hvor du sætter hack ved Vis ikke denne meddelse i
fremtiden - eller lignende. Derefter trykker du på Tab tasten for at
lukke vinduet. Når Windows er startet trykker du på Ctrl-Esc for at åbne
Start menuen. Brug markørtasterne for at vælge luk computeren-knappen og
tryk Enter.

Nu fjerner du tastaturet og skærmen, så der kun er net- og strømkabel
tilsluttet. Start computeren og vent nogle minutter og undersøg så om
der er adgang til et delt drev - som du har delt forinden.

Metoden kan udbygges med flere muligheder.

Mange PCer har den mulighed, at et kort (under 2 - 3 sekunder) tryk på
afbryder knappen kan indstilles i BIOS til at computeren går i dvale -
Suspend. Det stiller du først. Så indstiller du Windows til, i
Strømstyring - Powersave - eller hvad det nu hedder - under Avanceret,
vælger du Luk computeren under Når jeg trykker på afbryderknappen på min
computer.

Hvis du ikke benytter XP Pro med dennes indbyggede Fjernskrivebord til
at styre computeren, men det f.eks er Home så findes der en
fjernskrivebord i Netmeeting som kan bruges, men kun fra en anden
Windows computer - ikke fra en Mac, hvor der ellers findes en
fjernskrivebord klient til og som kan hentes fra Microsoft.com.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace Hopper.

Fra : ER

Dato : 01-05-09 17:25

Nederbasse skrev:
> [...]
> fejlsikret tilstand
> Bliver skærmen tilsluttet booter den vidre normalt
>
> Er det mulligt at fjerne det så den bare starter?

naivt spørgsmål: hvordan kan du se det når der ikke er en skærm?

Fra : Nederbasse

Dato : 05-05-09 11:26

> naivt spørgsmål: hvordan kan du se det når der ikke er en skærm?

Ikke så naivt
Lige i det øjeblik jeg sætter VGA stikket i når jeg at se den står med sort
skærm hvor man kan vælge hvordan den skal starte up

Lars