MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Trojan
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 12:09

Jeg har haft en ubuden gæst inde, i form af en trojan, som super anti spy
fjernede,
Men jeg kan ikke gennemfører en systemgendannelse, når man trykker på
datoen, og næste sker der ikke mere, men der er
kommet et billede midt på skrivebordet hvor der står :
Dangerous spyware

Dette billede kan jeg ikke få væk, går man ud i egenskaber og skrivebord,
kan man ikke ændre billede der, det er låst fast.
Heller ikke vis man går ind i fejlsikret tilstand, forsvinder det uønskede
billede,
men man ikke ændre.billede i skrivebord, eller farve
Har nogen et bud:

Leif

Fra : Ole C

Dato : 29-04-09 13:22

Leif Pedersen skrev blandt andet:

> [...]
> uønskede billede,
> men man ikke ændre.billede i skrivebord, eller farve

Prøv om du kan finde billedet - hvis det altså er et decideret billede og
ikke en dialogboks. I Vista plejer baggrundsbilleder at ligge i
Windows\Web\Wallpaper. Hvis du kan finde et billede, bør det kunne fjernes
med Unlocker, som jeg tidligere har givet dig link til.
Men som du fortæller om problemet, tyder det under alle omstændigheder på,
at SuperAntispyware ikke har fjernet det hele - eller at "snavset" bliver
gendannet.
Så slå Systemgendannelse fra (i System) - og scan en ekstra gang i
Fejlsikker tilstand (komplet scan) med både SuperAntispyware og dit
antivirusprogram.

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 22:52

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så slå Systemgendannelse fra (i System) - og scan en ekstra gang i
> Fejlsikker tilstand (komplet scan) med både SuperAntispyware og dit

Billedet ligger ikke ude i Windows\Web\Wallpaper, der er kun de normake
baggrundsbilleder.
Men nu vil jeg prøve i morgen at sætte anti til at kører igen, eller kommer
min søn hjem fredag, og han er lidt mere ekspert end jeg er.
Leif

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-09 23:16

> [...]
> Men nu vil jeg prøve i morgen at sætte anti til at kører igen, eller
> kommer min søn hjem fredag, og han er lidt mere ekspert end jeg er.

En ting mere

Når man går ind på f.eks TV2.dk .kommer et billede frem og fortæller
Firefox kan ikke finde serveren ad.eg.doubleclick.net.
Og det er åbenbart den side som trojanen forsøgte at finde da den var på
skærmen
Leif

Fra : Mads Petersen

Dato : 29-04-09 14:54

"Leif Pedersen" <leif-pedersen(AT)nospam.mail1.stofanet.dk> skrev i
meddelelsen news:49f83543$0$25189$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

format c:

Fra : Mr.X

Dato : 29-04-09 15:45

"Mads Petersen" <bambilicious@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Leif Pedersen" <leif-pedersen(AT)nospam.mail1.stofanet.dk> skrev i
> meddelelsen news:49f83543$0$25189$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> format c:
Det er da en lidt voldsom handling det drejer sig dog kun om, at fjerne
en billedfil ( og selvfølgelig årsagen til at det er der)
Det tyder på, at Antispywaren ikke har fjernet programmet og må køres igen.
Ofte findes der et program til at fjerne den specifikke trojaner hvis man
søger på google. Så igen, FORMAT C:, er ikke første valg til at løse
problemet

Fra : Mads Petersen

Dato : 30-04-09 11:27

"Mr.X" <ingen@post.tak> skrev i meddelelsen

> [...]
> igen. Ofte findes der et program til at fjerne den specifikke trojaner
> hvis man søger på google. Så igen, FORMAT C:, er ikke første valg til at

Problemer vel at du ikke ved hvad der ligger gemt, hvad den trojan har
hentet ned af ekstra ting.
Et vildt bud er at brugeren har kørt som administrator, så der er ingen
mulighed for at vide hvad der kører på den maskine.

Jeg ville formatere maskinen, sætte den nye op med LUA og SRP, samt få en
ordentlig backup/image rutine igang.

Fra : inis

Dato : 29-04-09 18:44

har du ikke en ghost eller et image backup af din partition.
en sidst kendte backup uden fejl.
sørg for fremtiden at lave en sådan med mellemrum
så kan du også skippe systemgendannelsen.
du kan så tillade dig at være på grisestien hvorsomhelst uden risiko, og når
du er færdig, så ind med din imagefil igen og du er frisk påny.
dette måske en ringe trøst men velment i din besværligheder.
v/h inis