MS Windows
briani 27239
Hej. Har ny Temmelig hurtig PC, men window~
Fra : a

Dato : 25-04-09 12:36

Hej.

Jeg har købt en ny pc, samlet selv, den er temmelig hurtig og burde ikke
være så træg.

PC har færdig update af Wind XP , til der ikke er flere opdateringer (jeg
har udeladt IE 7, så den, er ikke opdateret andet end til IE 6
vers.6.0.2900.5512 xpsp _sp3_gdr).
Har foruden Wind XP og SP3, kun installeret Nero 7, uden Nero home og
Smart, faktisk kun brænder softwaren og BackItUp2 og Nero Express og lidt
andre Nero programmer som jeg har erfaring med at virkede på tidligere pc.

Så jeg har op til dette punkt her, minimum af programmer på pc.
Jeg har haft installeret Google tool bar men har afinstalleret den igen.

Fra dette punkt af pc'en som oplyst herover, virker pc'en ikke træg
Jeg har BackItUp2 backup af HD til dette punkt, så kan reetablere HD igen
skulle jeg få brug for det, og har virkelig haft brug for det mange gange.

Når jeg så installere programmer herfra af, så bliver den ekstrem træg,
programmer der har virket på den tidligere pc.

Processoren er en amd model Phenom II 940 X4.

Bundkort er Gigabyte: Ma78G-DS3H v2.0
Link
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ProductID=2931

Jeg kører bundkortets egen skærmkort, lydkort og lankort.
Skærmkort på bundkort er ; ATI Radeon HD3200.

Memory er DDR 2- 1066. Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G

Det eneste drev ; brænderen, er tilsluttet det ene (der er kun et IDE stik
på dette bundkort) IDE stik. Er nervøs at det hele behøver/skal være sata
enheder på et sata bundkort?

Faktisk er alle bundkort driverne opdateret.
De blev smidt ind som det første (de opdaterede), og der er aldrig
nogensinde blevet installeret andre drivere end disse. Men de kommer alle
fra gigabyte's hjemmeside, selvom at det er en AMD chipset.
Var forresten inde og tjekke på AMD. De drivere fra Gb og AMD har identiske
filnavne og dato, så ingen grund til at installere AMDs.
Bios upgrade er der ingen nyere af endnu.

Det værste ved selve størrelsen af problemet, hvis man skulle forklare er at
det tager evigheder at overfører filer rundt fra mappe til mappe, så det er
virkelig heavy og meget trægt og totalt ulideligt langsomt.
Wind XP opstart bliver langsom og alle programmer er længe om at starte
op.

Så kunne man godt lide at vide om det er programmerne der gør det, men det
tror jeg ikke, det er bare almindelige programmer der før har virket uden
problemer på tidligere pc.
Jeg tror at det er Windows XP der er problemet?

Jeg har prøvet at se om noget af det kunne løses ved hjælp af Norton
SystemWorks Premium og har installeret det program, som er et
altmuligprogram til oprydning af både windows registreringsdatabasen og
alt muligt andet.
Jeg har kørt alle funktioner igennem fra programmet, incl Norton Antivirus
(opdateret).
Men mærkeligt nok, intet har hjulpet.

Har nu hermed fået lidt erfaring med Windows XP systemgendannelse og må
virkelig sige at det kan jeg ikke bruge til noget. *S* Jeg har ellers
virkelig givet det en chance!

Så er der nogen hjælp til at få min nye pc til at køre som den fortjener med
den ellers meget hurtige hardware.
For jeg havde glædet mig til at den nye hardware nu skulle guffe alle de
mange programmer hurtigere i sig.

hilsen
ab

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-04-09 12:43

"a" <ab@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortjener med
> den ellers meget hurtige hardware.
> For jeg havde glædet mig til at den nye hardware nu skulle guffe alle

Mit bedste bud til en løsning på en PC der er/virker sløv "fjern alt
hvad der lugter af Norton"
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-04-09 13:05

On Sat, 25 Apr 2009 13:36:16 +0200, "a" <ab@nomail.dk> wrote:

>Det eneste drev ; brænderen, er tilsluttet det ene (der er kun et IDE stik
>på dette bundkort) IDE stik. Er nervøs at det hele behøver/skal være sata
>enheder på et sata bundkort?
Er der ikke en harddisk i systemet ?

Defragmentering af harddisk ?

Prøvet at installere XP og opdaterer denne fra bunden af ?

Hvad er langsomt ?

Har du været opkoblet mod netværksshares som ikke længere eksisterer,
eller er dit netværks IP range ændret ?

/Hans

Fra : a

Dato : 25-04-09 13:17

> Er der ikke en harddisk i systemet ?

ST3500320AS
Barracuda 7200.11 SATA 3Gb/s 500-GB Hard Drive | Seagate -

> Defragmentering af harddisk ?
>
> Prøvet at installere XP og opdaterer denne fra bunden af ?

Ja 4 gange.

> Hvad er langsomt ?
Det har jeg forklaret.

Fra : a

Dato : 25-04-09 13:22

Skal lige skrive :

Operating System: Windows XP Home Edition (5.1, Build 2600) Service Pack 3
(2600.xpsp_sp3_gdr.090206-1234)

-
ab

Fra : Rado

Dato : 25-04-09 13:25

On Sat, 25 Apr 2009 13:36:16 +0200, "a" <ab@nomail.dk> wrote:

>Når jeg så installere programmer herfra af, så bliver den ekstrem træg,
>programmer der har virket på den tidligere pc.

Hvilke programmer?

> [...]
>problemer på tidligere pc.
>Jeg tror at det er Windows XP der er problemet?

Eller et program der konflikter med bundkortdrivere, grafikdrivere,
eller lignende?

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : John

Dato : 25-04-09 14:28

"a" <ab@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror at det er Windows XP der er problemet?

Næppe

> [...]
> alt muligt andet.
> Jeg har kørt alle funktioner igennem fra programmet, incl Norton Antivirus

Norton Removal Tool:
http://majorgeeks.com/Norton_Removal_Tool_SymNRT_d4749.html

PC Decrapifier:
http://www.majorgeeks.com/download5223.html

John

Fra : a

Dato : 25-04-09 17:14

Hej.

Jeg har ingen Norton programmer på den del af min pc op til dette punkt.
Jeg har tænkt mig at ikke installere Norton produkter mere.
Men hvorfor ved jeg ikke? Syntes bare at det er unødigt at et Norton
backupprogram kopiere sig til en harddisk fra en anden uden at lave den
fjerneste backup. Dét kalder Norton (symantec) for backup, men jeg kalder
det bare en kopiering.
Jeg havde en anden Harddisk på IDE kablet engang (på samme pc) jeg lavede
Nrton backup'en (kopi'en på).
Så ligger der en Norton mappe der bare ikke kan slettes end ikke ved
formattering
Havde nok bedt om at boote op fra den nye HD, men jeg syntes at det bedte
jeg nemlig ikke om. Nå men den harddisk er nu partitioneret ...og formateret
og taget ud af pc'en bagefter( frakoblet IDEkablet og spændingen).

Bare vil jeg prøve f.eks MCAFEE TOTAL PROTECTION 2009 istedet engang den
kommer med posten.
Er der nogen hmm hmm 'er med den?

-
ab

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-04-09 17:31

a skrev:

> [...]
> backupprogram kopiere sig til en harddisk fra en anden uden at lave den
> fjerneste backup. Dét kalder Norton (symantec) for backup, men jeg kalder

Nu er det ganske vist et sidespring i forhold til dit
problem, men alligevel:
Hvad kalder du så en backup?

En backup er "bare" en kopiering af data, så data kan
gendannes på den oprindelige placering, hvis det skulle
blive nødvendigt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : a

Dato : 25-04-09 19:35

> [...]
>
> En backup er "bare" en kopiering af data, så data kan gendannes på den
> oprindelige placering, hvis det skulle blive nødvendigt.

Ok.
En backup er for mig ikke en kopiering. det er lidt kringlet.
I det øjemed at norton i sit program skilter med at lave en backup af
hardisk,

-
ab

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-04-09 16:35

a skrev:

>Så er der nogen hjælp til at få min nye pc til at køre som den fortjener
>med
>den ellers meget hurtige hardware.

Har du været i kontrolpanel > System > Hardware > Enhedshåndtering og
tjekket at controllererne til harddiske / brænder kører dma

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : ab

Dato : 29-04-09 02:12

> Har du været i kontrolpanel > System > Hardware > Enhedshåndtering og
> tjekket at controllererne til harddiske / brænder kører dma

> [...]

Ja (IDE ATA/ATAPI-Controllerer)=> Primær IDE Kanal:

Der står
Enhed 0:
Auto. genk.
Dma Hvis den er tilgængelig
I 'Nuværende Ocerførelseshastighed' står der
Ikke tilgængelig

Enhed 1:
Auto. genk.
Dma Hvis den er tilgængelig
I 'Nuværende Ocerførelseshastighed' Ultra DMA- tilstand 4

Jeg har læst lidt på
Link:
http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=140

-
ab

Fra : a

Dato : 25-04-09 21:15

Hej.

Jeg har fundet ud af at jeg aldrig havde installeret MS .net framework 2.0
Så måber jeg!
At man kan glemme det.
Jeg har heller ikke tænkt på Catalystdriverne dengang.
Måber igen!

Nu er både det ene og det andet i den henseende installeret.
Laver en BckItUp backup (ikke kopi, hehe!)
(Så får jeg at se når jeg bygger software ovenpå det punkt (punkt2)!)

Man får en klarhed over tngene nr mn srvr dt nd på "ppir"
Ønsk mig held og lykke.

Cheers!
ab

Fra : Vidal

Dato : 26-04-09 09:55

a skrev:
> [...]
> (Så får jeg at se når jeg bygger software ovenpå det punkt (punkt2)!)
>
> Man får en klarhed over tngene nr mn srvr dt nd på "ppir"

Jeg bruger Avast antivirus gratisversionen og det sløver
mærkbart computeren, når jeg er på nettet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : a

Dato : 26-04-09 16:41

> [...]
> (Så får jeg at se når jeg bygger software ovenpå det punkt (punkt2)!)
>
> Man får en klarhed over tngene nr mn srvr dt nd på "ppir"

Der ser nu ud til at der er træghed i at kopiere fra cd/dvd brænderen til
hardisken.
-
ab

Fra : ab

Dato : 27-04-09 13:44

> Der ser nu ud til at der er træghed i at kopiere fra cd/dvd brænderen til
> hardisken.
> -
> ab
Ingen træghed mellem brænder og hd, i øjeblikket.
brænder = slave. Sata har automatisk valgt master.
Kodyl hastighed nu mellm brænderdrev og hd, indtil videre.

-
ab

Fra : ab

Dato : 28-04-09 15:49

Så installerede jeg Saitek X45.
Så gik der stor træghed i den.
Så bagudfjernede jeg driverne, men måtte fjerne alt inden det gik op for mig
at det ikke vil hjælpe.
Så partitionere jeg hd'en og lavede den lidt mindre i partit. install Win
xp igen, men dennegang brugte jeg Gigabytes egen cd driver install
procedure. Selvom de er lidt baguddaterede.
Bliver nok nødt til at på et tidspunkt opdatere...
Spekulere allerede nu på at købe et andet bundkort.
Jeg er ved at teste nu.
-
ab

Fra : ab

Dato : 28-04-09 17:52

> [...]
> procedure. Selvom de er lidt baguddaterede.
> Bliver nok nødt til at på et tidspunkt opdatere...
> Spekulere allerede nu på at købe et andet bundkort.

Har lige overført 245 Mb fra harddisk D til Harddisk C.
Det tog 4 min og 45 sek.
Hvor lang tid tager det hos jer?
Inden jeg installerede Saitek x45 Joystick og throttle, tror jeg at dette
ville tage kun 5 sekunder.
Nogen der kan hjælpe lidt, tak!
-
ab

Fra : ab

Dato : 28-04-09 18:11

Skal lige sige
D er en partition af C, så det er ikke fra hd-hd, men fra part. -part.
-

Fra : Kim

Dato : 29-04-09 03:53

"ab" <ab@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> Skal lige sige
> D er en partition af C, så det er ikke fra hd-hd, men fra part. -part.

Kort fortalt:
Når du laver en ren install af XP (pro?), derefter installere
alle MB drivere fra CD'en, derefter lyd og grafikkortdrivere,
med de reeboot der skal til, husk at pille internet-stikket fra,
hvis den er langsom der, er det rimligt sikkert at den er samlet
forkert eller et hardware-problem. Det Er En Ren Install.

Er den hurtig der, så vær opmærksom på hvilken efterfølgende
programmer der gør den langsom, det kan være scanner + drivereren,
printer + driver, dit Saitek x45 Joystick med driver eller et andet
software-program der gør den langsom.

Det kan også være et defekt bundkort.

Hvilken version af Xp kører du med ?

Mvh Kim

Fra : ab

Dato : 29-04-09 20:56

"Kim" <Spam@noway.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis den er langsom der, er det rimligt sikkert at den er samlet
> forkert eller et hardware-problem. Det Er En Ren Install.

Xp home, ja, installere alle MB drivere fra CD'en (også lyd + grafikkrt.
ligger på cd'n)
Dér er den knald hurtig.

> [...]
> programmer der gør den langsom, det kan være scanner + drivereren,
> printer + driver, dit Saitek x45 Joystick med driver eller et andet

Det er et problem der virker som at der er noget galt med hardware.
tor du når den kører godt i stadiet ovenover, at det alligevel kan være
harddisken.
Da jeg tog den ud for at skifte noget, rystede jeg den lidt, blidt, og hørte
at der var noget der "vippede" frem og tilbage en metallyd, som om noget
hang og dinglede indeni.
Det er vist en virkelig, Ja gomorgen, lyd! Det her lyder som om der er noget
galt, lyd!

Fra : Kim

Dato : 30-04-09 04:58

"ab" <ab@nomail.dk> skrev
> Xp home, ja, installere alle MB drivere fra CD'en (også lyd + grafikkrt.
> ligger på cd'n)
> Dér er den knald hurtig.

Ok.

> Det er et problem der virker som at der er noget galt med hardware.
> tor du når den kører godt i stadiet ovenover, at det alligevel kan være
> harddisken.

måske

> [...]
> noget hang og dinglede indeni.
> Det er vist en virkelig, Ja gomorgen, lyd! Det her lyder som om der er

Du må skrive på normalt dansk hvis du vil have hjælp, det er ikke
til at forstå en skid hvad du mener... det er ikke gætteleg..

En ny IDE eller SATA HD på 80GB koster 299,-kr begge Seagate Barracuda
der skal ikke komme lyde hvis man ryster den.

/Kim

Fra : Rado

Dato : 30-04-09 16:06

On Wed, 29 Apr 2009 21:55:35 +0200, "ab" <ab@nomail.dk> wrote:

> [...]
>hang og dinglede indeni.
>Det er vist en virkelig, Ja gomorgen, lyd! Det her lyder som om der er noget

Ikke nødvendigvis, nogle diske kan godt rasle lidt hvis man ryster dem
uden at der er noget galt med dem.

Prøv at køre fabrikantens diagnoseprogram, det burde kunne fortælle om
den er OK.

Fra : ab

Dato : 01-05-09 06:32

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke nødvendigvis, nogle diske kan godt rasle lidt hvis man ryster dem
> uden at der er noget galt med dem.
>
> Prøv at køre fabrikantens diagnoseprogram, det burde kunne fortælle om
> den er OK.

Jeg DL programmet og kørte en short drive selftest.
Den sagde Pass.
Så må det mene bestået?
-
ab

> --
> Rado
>
> All the answers are already within us. It's finding the corresponding
> questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

If only that was the truth, no questions would be needed. So why do we ask
questions?
It must be answers of an other kind he was talking about!

Fra : Rado

Dato : 01-05-09 16:56

On Fri, 1 May 2009 07:31:30 +0200, "ab" <ab@nomail.dk> wrote:

>Jeg DL programmet og kørte en short drive selftest.
>Den sagde Pass.
>Så må det mene bestået?

Sandsynligvis, men kør evt. den lange også, den tjekker nogle flere
ting.

Fra : Rado

Dato : 29-04-09 16:23

On Tue, 28 Apr 2009 18:52:20 +0200, "ab" <ab@nomail.dk> wrote:

> [...]
>Hvor lang tid tager det hos jer?
>Inden jeg installerede Saitek x45 Joystick og throttle, tror jeg at dette

Har du tjekket om disken går i PIO mode? Det kan den gøre hvis der er
I/O problemer (f.ex. defekt datakabel). Og så bliver alle overførsler
til og fra disken bare ulideligt langsomme.

Fra : Rado

Dato : 29-04-09 16:24

On Wed, 29 Apr 2009 17:22:59 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Har du tjekket om disken går i PIO mode? Det kan den gøre hvis der er
>I/O problemer (f.ex. defekt datakabel). Og så bliver alle overførsler
>til og fra disken bare ulideligt langsomme.

Tilføjelse: om det også gælder overførsel mellem partitioner på samme
disk kan jeg dog ikke lige huske...

Fra : ab

Dato : 01-05-09 07:05

> Har du tjekket om disken går i PIO mode? Det kan den gøre hvis der er
> I/O problemer (f.ex. defekt datakabel). Og så bliver alle overførsler
> til og fra disken bare ulideligt langsomme.

Tak for at du minder mig om det!
Ja, har lige tjekket.
Da jeg tjekkede denne gang hvor den pludselig blev herrens langsom igen, så
stod den i PIO tilstand.
Jeg fjernede enheden (primær IDE kanal). den kanal hvor den var gået i PIO.
Genstartede og wow, da den genstartede, den røg op igennem loftet og videre
op til stjernerne.
Det undrede mig ikke, jeg kunne nemlig høre at CPU blæseren pludselig fik
meget fart på,.
Så ville jeg se igen da den var startet helt op og den har genetableret
kanalen og står selvfølgelig i DMA tilstand nu.
Så der er intet galt lige nu, på nær det at jeg måtte op til stjernerne for
at hente den ned igen.

Husk at den har før været lige så hurtig. Problemet kan derfor genopstår?
Hvor kan det nu havde været at jeg læste om PIO henne, at den vælger denne
tilstand når?
-
Hilsen
ab

Fra : ab

Dato : 01-05-09 07:26

Her var det jeg læste om det, kan jeg nu huske:

http://www.komputer.dk/Shared/bildbank/opgrad/!Turbo.pdf

Hvis wind opdager overførelsesfejl i et antal gange så slår den DMA fra og
går til PIO.

Så det kommer nok igen, indtil jeg har fundet fejlen.
Hvad kan den fejl være?
Skal lige sige at jeg lige har opdateret nogle drivere, så måske fejlen
ikke vil komme igen alligevel?
-
ab

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-05-09 16:52

Der har været firmwarefejl i nogle Seagate Baracuda 7200.11. Måske burde
firmwaren opdateres:
http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207951&Hilite=

Opdater ikke firmwaren, mens computeren kører unormalt.

Fra : Rado

Dato : 01-05-09 17:05

On Fri, 1 May 2009 08:26:28 +0200, "ab" <ab@nomail.dk> wrote:

> [...]
>går til PIO.
>
>Så det kommer nok igen, indtil jeg har fundet fejlen.

Som regel et defekt/ustabilt eller for langt datakabel (især IDE/PATA
kabler bør ikke være for lange), eller med dårlig stikforbindelse.
Prøv med et nyt kabel hvis det sker igen. Jeg har selv måttet skifte
en hel del kabler ud af samme grund.

Kan også skyldes fejl i elektronikken på disken, men det burde
diagnoseprogrammet nok opdage medmindre det er en fejl der kun
optræder sporadisk-

>Skal lige sige at jeg lige har opdateret nogle drivere, så måske fejlen
>ikke vil komme igen alligevel?

Burde ikke have nogen betydning for om den går i PIO mode.

Fra : ab

Dato : 02-05-09 05:01

> [...]
> optræder sporadisk-

> Burde ikke have nogen betydning for om den går i PIO mode.

kigger på denne link:

http://winhlp.com/node/10

Citere der fra
"Occasionally a chip set or controller driver is buggy, so check with the
manufacturer for updates."

Ser ud til at det kan være forårsaget af snart sagt forskellige ting.
Jeg har nogle Atapi error/fejl meldninger i computeradministration og Log
for System.
disse atapi fejl dukker jævnligt op.
..
Tror at jeg vil købe en sata brænder og en anden harddisk.
Den brænder jeg har er til IDE stik kanalen, ikke SATA.
Men at opdatere drivere til chip set, det har jeg gjort.
Har bare svært ved at lokalisere driver versionen for southbridge SB700, for
at tjekke engang.?

PS jeg har updateret firmware, men det hjalp intet som helst sådan lige pt.
I samme link:
Hardware fejlen skal lokaliseres ellers er der intet man kan gøre.ved det
PIO problem.

-
ab

Fra : a

Dato : 05-05-09 02:41

Den/det kører bedre nu.

Indtil videre har der ikke været noget tilbagegang til PIO fra Ultra DMA 6,
end ikke nedgradering til laver DMA 6-1

Så mangler lige nogle flere dage at tjekke efter for om den går tilbage.
Men den har ikke gjort det i rekord lang tid.

Skal nok give skylden på SATA harddisken.
Jeg kører ikke SATA mere men kun IDE stikket.
Brænder og IDE harddisk på det IDE stikket. HD master (midtstik på IDE
kabel)og brænder slave, endestikket på IDE kabel.
Brænder jumber sat på slave og harddisk jumber sat på master.

Det går stærkt i selve opstarten og den har ikke en eneste gang være træg i
opstarten.

Skal køre en grundig tjek en dag på sata HD, måske hvis jeg finder en fejl
på den, at jeg kan benytte mig af garantien, køber nok et sata kabel eller
to og tjekker dette også.

Min tålmodighed er blevet afprøvet kan man roligt sige.

Nu vil jeg prøve at se hvor lang tid den virker og når den har kørt stabil i
nogen tid, tjekke sata HD grundigt.
Eller køber en SATA controller, måske?

-
ab

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-05-09 11:36

a skrev, Den 05-05-2009 03:41:
> Brænder og IDE harddisk på det IDE stikket. HD master (midtstik på IDE
> kabel)og brænder slave, endestikket på IDE kabel.
> Brænder jumber sat på slave og harddisk jumber sat på master.

Så vidt jeg husker, skal masteren sidde i enden af kablet for at
afslutte kablet med korrekt impedans.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-05-09 13:48

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker, skal masteren sidde i enden af kablet for at
> afslutte kablet med korrekt impedans.

Hvis det er cable select på 40 wire cable, master "skal" sidde på det
midderste stik på cablet, pin 28 bestemmer master og på ældre cabler var
denne forbindelse cuttet mellem midderste og sidste stik se evt mere her
http://en.wikipedia.org/wiki/AT_Attachment
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-05-09 23:06

Paul Østerby Sørensen skrev, Den 05-05-2009 14:47:
> [...]
> midderste stik på cablet, pin 28 bestemmer master og på ældre cabler var
> denne forbindelse cuttet mellem midderste og sidste stik se evt mere her

Jeg læser på ovenstående Wikipedia side, at der er forskel på masterens
placering på 40-leder og 80-leder kabel. I det her tilfælde er der
samlet en ny PC, så der er nok brugt et 80-leder kabel, og så skal
masteren helst sidde i enden.

Fra : a

Dato : 06-05-09 04:23

> [...]
> en ny PC, så der er nok brugt et 80-leder kabel, og så skal masteren helst

Så vil jeg også lige sige noget.
Endvidere siges der på wikped at master og slave er et unødigt begreb.

Så jeg formoder at master slaver er unødigt og det er bedst at sætte jumber
på begge enheder til cabelselect, da der ikke er noget der hedder
proritering alligevel , for der ventes bare på at den ene enhed bliver
færdig så det næste kan eksekveres uafhængit af om kabel eller enhed er
master/slave. hehe. Det er sgu sjorvt... Hvad der er sjorvt? Jo at
tilslutningen kan være totalt lige meget.
Det får jeg ud af Wikeped.

-
ab

Fra : a

Dato : 12-05-09 10:03

> [...]
>
> Min tålmodighed er blevet afprøvet kan man roligt sige.
>
> Nu vil jeg prøve at se hvor lang tid den virker og når den har kørt stabil

Gigabyte support, kan ikke hjælpe mig ser det ud til.
Magen til dårlig support har jeg aldrig oplevet før.
Nå. men har testet disk med den lange grundigere disktest fra seatool.
Ingen fejl fundet der.
Har prøvet med et andet kabel, ingen forbedring der.

Den kører stadig stabilt på IDE 80 pin kabel (ide harddisk og brænder, samme
brænder der også kørte på IDE kabel da den kørte SATA controlleren på
bundkortet og sata harddisken)).

-
ab