MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bluetooth spørgsmål
Fra : Per

Dato : 19-04-09 15:10

Hej ng !

Jeg har en BT dongle til min bærbare pc - der var noget præinstalleret BT
software på denne pc.

Kan jeg uden videre tilslutte BT donglen til min Vista stationære og så
bruge Windows "indbyggede" BT software og få det til at køre ? Eller skal
man bruge særligt software som evt. følger med donglen?

Det er min mobiltelefon (Nokia) jeg vil tilslutte.

mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-09 16:08

Per wrote:
> [...]
>
> Kan jeg uden videre tilslutte BT donglen til min Vista stationære og
> så bruge Windows "indbyggede" BT software og få det til at køre ?

Hvad med at forsøge...det koster gratis

Fra : Lars E. P.

Dato : 20-04-09 07:11

Sun, 19 Apr 2009 16:09:45 +0200, skrev "Per" <mesked@hotmail.com> :

> [...]
>man bruge særligt software som evt. følger med donglen?
>
>Det er min mobiltelefon (Nokia) jeg vil tilslutte.

Der var ingen problemer da jeg tilsluttede min Nokia til en
XP-maskine, så mon ikke det også virker på Vista.

Hilsen Lars

Fra : Benny Andersen

Dato : 20-04-09 01:28

On 19 Apr., 16:09, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> Det er min mobiltelefon (Nokia) jeg vil tilslutte.
Udover de drivere som vista garanteret automatisk og smertefrit
installerer når du tilslutter donglen, skal du nok også have noget der
snakker 'nokiansk'. Her er pc-suite, et alt for stort monster med
blakket omdømme (bruger interfacet), enerådende. Det kan downloades
gratis fra Nokia. Jeg bruger det - dvs. den 1% af det der udgør det
plugin der monteres i explorer (stifinder) - og muliggør filadgang til
visse mapper på telefon og telefonhukommelseskort.
--
Benny

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-04-09 22:55

Benny Andersen skrev:

> skal du nok også have noget der snakker 'nokiansk'.
> Her er pc-suite, et alt for stort monster med blakket
> omdømme (bruger interfacet), enerådende.

Jeg har brugt PC Suite i mange år, helt uden problemer.

Det kræver blot at Bluetooth-softwaren installeres først,
og derefter programmet.

Jeg bruger det til at skrive sms direkte fra pc'en, optatere
kontakter, og så har det en glimrende kalenderfunktion,
som lynhurtigt synkroniseres med telefonen - det er
genialt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Benny Andersen

Dato : 22-04-09 01:33

On 21 Apr., 23:55, "Allan Vebel" <s...@do.not> wrote:

> [...]
> kontakter, og så har det en glimrende kalenderfunktion,
> som lynhurtigt synkroniseres med telefonen - det er

OK - min kritik baserer sig på erfaringer der ligger en del år tilbage
(kontakter - synkronisering over usb) - det ku være skulle chekke det
igen!

Mine ønsker går på noget simplere med programmerings api til, så man
ikke skal tvinges til manuelt omgang med et brugerinterface når
opgaven faktisk kunne automatiseres. Det eneste jeg har fundet af den
slags til nokia er en *.arm 'converter' (lave lydbeskeder om til
*.wav filer) - og den var produceret af konkurrenten: sony ericsson!

Findes der kommandoline tools, programmer der eksponerer et
programmerings api, eller lignende til nokia over bluetooth?

--
Benny Andersen

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-04-09 00:50

Benny Andersen skrev:

> OK - min kritik baserer sig på erfaringer der
> ligger en del år tilbage (kontakter - synkronisering
> over usb) - det ku være skulle chekke det igen!

Ja, det er en god ide.

> Findes der kommandoline tools, programmer der
> eksponerer et programmerings api, eller lignende
> til nokia over bluetooth?

Ikke mig bekent - der findes kun den fulde pakke, der
i øvrigt kører glimerende - jeg bruger den dagligt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jane

Dato : 30-04-09 04:55

Hej! undsklyd jeg blander mig lidt, men tråden passer fint i mit lille
probz. Jeg har også PC-Suite'n, men jeg mangler der, at kunne overføre en
lang liste, af SMS'er, både modtagede/sendte, nogen af jer i 'tråden', der
har løst det problem, eller er det blot mig, der ikke kan 'se mig ud af det
?

Jane

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-05-09 01:39

Jane skrev:

> Jeg har også PC-Suite'n, men jeg mangler der,
> at kunne overføre en lang liste, af SMS'er, både
> modtagede/sendte

Hos mig synkroniseres det automatisk. Hver gang jeg
kommer forbi pc'en med telefonen i lommen, får BT
kontakt, og det hele synkroniseres.

Kommer der en sms eller en opringning, kommer der
også en meddelelse om det på skærmen.

Er det fra svigermor, tager jeg den ikke

Nokia PC Suite er altså genial, når den er installeret
korrekt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk