MS Windows
briani 27239
Win Vista og Win XP pro
Fra : jo

Dato : 16-04-09 15:39

Har win vista vil også gerne have win xp, for at kunne benytte min printer
og scanner
som ikke kan køre i win vista.

Når jeg prøver at installer win xp for jeg følgende meddelelse

program bliver blokeret på grund af kompatibilitets problem

hvad kan jeg gøre for at installer win xp, jeg vil beholde vista for at
kunne køre brænder, cd-rom m.m.
som er indbygget i PC.er

Jo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-04-09 22:04

"jo" <xxxx@dkx> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> program bliver blokeret på grund af kompatibilitets problem
>
> hvad kan jeg gøre for at installer win xp, jeg vil beholde vista for at

Du skal have en anden partition eller disk til rådighed for at installere
xp. De kan ikke ligge samme sted.
Når du installerer xp efter vista, skal du iøvrigt anskaffe dig et
bootprogram, idet du ellers ikke kan skifte mellem de 2 systemer.

Kurt

Fra : jo

Dato : 17-04-09 07:05

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Når du installerer xp efter vista, skal du iøvrigt anskaffe dig et
> bootprogram, idet du ellers ikke kan skifte mellem de 2 systemer.

1000 tak for jeres hjælp

fortsat go dag

Jo

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-04-09 15:49

"jo" skrev i en meddelelse
> hvad kan jeg gøre for at installer win xp, jeg vil beholde vista for at

Den normale "procedure" er at ældste ssytem (her XP) skal installeres
først - derefter det nyeste (her Vista) der så laver en dual boot helt
automatisk.

Det er "altid" det nyeste system, der skal installeres sidst.

Det er kan selvfølgelig fixes - men der må du ud og søge efter løsninger på
nettet - der findes forskellige opskrifter, der kan gøre det omvendt - men
så er det lidt mere besværligt og kan ikke gøres helt automatisk.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Henning

Dato : 16-04-09 20:14

On Thu, 16 Apr 2009 16:38:58 +0200, "jo" <xxxx@dkx> wrote:

> [...]
>
>program bliver blokeret på grund af kompatibilitets problem
>
>hvad kan jeg gøre for at installer win xp, jeg vil beholde vista for at
?? Forsøger du at installere XP ovenpå Vista? Det kan ikke lade sig
gøre. Hvis du vil have xp må du slette den eksisterende
Vista-installation.
En multi-printer koster ikke mange kroner i dag.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-04-09 23:46

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen
> On Thu, 16 Apr 2009 16:38:58 +0200, "jo" <xxxx@dkx> wrote:

> ?? Forsøger du at installere XP ovenpå Vista? Det kan ikke lade sig
> gøre. Hvis du vil have xp må du slette den eksisterende
> Vista-installation.

Som jeg skriver andet sted i tråden, er ovenstående ikke korrekt.
http://www.helgec.dk/vistabootpro.html

Desuden kan man hente et gratisprogram Easybcd, som også kan lave en
dualtboot når man har installeret xp efter vista.

Kurt

Fra : jo

Dato : 18-04-09 05:46

> [...]
>
> Desuden kan man hente et gratisprogram Easybcd, som også kan lave en
> dualtboot når man har installeret xp efter vista.

1000 tak for info

Jo