MS Windows
briani 27239
Problem med BlueTooth Dongle og Nokia PCsu~
Fra : dann@invalidd.dk

Dato : 13-04-09 10:26

Jeg har en dongle der hedder : Jabra model a320s

Den virker fint med det medfølgende software, men når jeg skal bruge den
samme med
Nokia pc suite og min Nokia 5310 tlf., så står den og tilslutter og afbryder
forbindelsen med ca. 1 minuts mellemrum

?!? Jeg har geninstalleret programmerne, op til flere gange.

Hvad kan være galt ?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-04-09 10:48

dann@invalidd.dk skrev:
> [...]
> forbindelsen med ca. 1 minuts mellemrum
>
> ?!? Jeg har geninstalleret programmerne, op til flere gange.

Ja, Windows, som gruppen her handler om, er det jo nok ikke. Og når
BlueTooth-dimsen virker i anden sammenhæng, er det vel heller ikke den.
Til gengæld har Nokias PC Suite da været noget skrammel - men til
gengæld gratis - i mange sammenhænge. Er det en Vista, og fungerer den
med kabel eller IR? Og mener de den version du har skulle fungere med Vista?

--
Niels

Fra : dann@invalidd.dk

Dato : 13-04-09 17:34

Jeg bruger XP (sp3)

Ja den virker med kabel.

Måske var der nogen her i gruppen som havde oplevet det sammen med Nokia
Software. ?

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-04-09 21:53

dann@invalidd.dk skrev:

> men når jeg skal bruge den samme med Nokia
> pc suite og min Nokia 5310 tlf., så står den og
> tilslutter og afbryder forbindelsen med ca. 1 minuts
> mellemrum

Er det den nyeste version af Nokia-programmet du
bruger? Se http://pcsuite.nokia.dk/download.php

Jeg har brugt Nokia-programmet i flere år, sammen
med en Trendnet bluetooth (TBW-105UB), det er
gået fint.

Så vidt jeg husker, er der noget med rækkefølgen
af installationen - bluetooth-softwaren skal installeres
før Nokia-softwaren.

> Hvad kan være galt?

Det er svært at vide det uden at prøve sig frem. Prøv
at hælde det hele ud, hent den nyeste driver til
bluetooth-enheden, og det nyeste Nokia-program.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Edmund

Dato : 14-04-09 00:51

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Så vidt jeg husker, er der noget med rækkefølgen
> af installationen - bluetooth-softwaren skal installeres
> før Nokia-softwaren.

Skal en Bluetooth dongle have specielt software?

Min siger godt nok, at den mangler nogle drivere når man sætter den i, men
den virker alligevel, med et par nokia og SE telefoner, både XP og Vista

Mvh Edmund

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-04-09 23:40

Edmund skrev:

> Skal en Bluetooth dongle have specielt software?

Normalt følger der en driver med, der skal installeres
for at få den til at fungere optimalt.

> Min siger godt nok, at den mangler nogle drivere
> når man sætter den i, men den virker alligevel

Din Windows finder sikkert en driver når du sætter
den i.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk