MS Windows
briani 27239
Vista og skærmopløsning?
Fra : RK

Dato : 11-04-09 16:47

Kan ikke finde subject. Hvordan får jeg en højere opløsning (mindre ikoner)
på min præinstallerede Vista?

Fra : Pico

Dato : 11-04-09 17:12

RK wrote:
> Kan ikke finde subject. Hvordan får jeg en højere opløsning (mindre
> ikoner) på min præinstallerede Vista?

Nu sidder jeg ved en XP, men har da rodet lidt med Vista. Du gør ligesom i
XP, højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber og fanebladet
indstillinger.
Alternativ kan du gå gennem kontrolpanel eller hvis du har et ikon for
grafikkortet i "ved uret".
--
MVH
Pico

Fra : J

Dato : 11-04-09 19:15

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu sidder jeg ved en XP, men har da rodet lidt med Vista. Du gør ligesom i
> XP, højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber og fanebladet
> indstillinger.

Endnu en gang vås fra drengen Pico.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 11-04-09 19:28

J skrev:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>

> Endnu en gang vås fra drengen Pico.

Så kan du da komme med noget bedre.

Fra : -= JF =-

Dato : 11-04-09 22:11

Mogens Nielsen skrev:

> Så kan du da komme med noget bedre.

Den korrekte fremgangsmåde for eksempel?

Fra : Pico

Dato : 11-04-09 21:31

J wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Endnu en gang vås fra drengen Pico.

Jeg er sikker på du er meget populær i din omgangskreds, det kan da ikke
undgås andet!
--
MVH
Pico

Fra : Erik Olsen

Dato : 11-04-09 21:44

Pico wrote:

> Jeg er sikker på du er meget populær i din omgangskreds, det kan da
> ikke undgås andet!

Du ved jo ikke hvordan det foregår i Vista, du gætter bare.

I Vista: Højreklik på skrivebordet - vælg 'Personlige indstillinger' -
vælg 'Skærmindstillinger' - vælg opløsning. Hvis skærmen er en
fladskærm, bør man vælge den opløsning skærmen er bygget til, det giver
den bedste kvalitet.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Pico

Dato : 12-04-09 19:00

Erik Olsen wrote:

> Du ved jo ikke hvordan det foregår i Vista, du gætter bare.

Det har jeg så ikke haft nogen problemer med, fremgangsmåden er den samme
som i XP, men som jeg skriver er det ligesom i XP, da jeg sidder ved en XP
kunne jeg ikke huske de nøjagtige betegnelser, men den er ikke til at tage
fejl af når man sider ved en Vista. Jeg "servicere" 3 Vista maskiner uden
nogen problemer
--
MVH
Pico

Fra : Per

Dato : 11-04-09 18:29

RK wrote:
> Kan ikke finde subject. Hvordan får jeg en højere opløsning (mindre
> ikoner) på min præinstallerede Vista?

Højreklik på skrivebord - personlige indstillinger - skærmindstillinger.

Iøvrigt kan du altid ændre ikonernes størrelse uden at ændre opløsning,
hvis du holder Ctrl nede og samtidig ruller med scrollhjulet på musen
(gælder også på XP)

mvh. Per

Fra : Ole C

Dato : 11-04-09 19:13

Per skrev blandt andet:

> Iøvrigt kan du altid ændre ikonernes størrelse uden at ændre
> opløsning, hvis du holder Ctrl nede og samtidig ruller med
> scrollhjulet på musen (gælder også på XP)

Hold da op - det har jeg aldrig været klar over!
Tak

--
vh
Ole C

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-04-09 22:07

Per formulerede lørdag:

> [...]
> du holder Ctrl nede og samtidig ruller med scrollhjulet på musen (gælder også

Så lærte man også lidt i dag, tak for det

Kan du andre smarte tricks ?

Fortsat god påske...

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : RK

Dato : 11-04-09 22:19

"Brian Vestergaard" <mail2brianvestergaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Per formulerede lørdag:

> Så lærte man også lidt i dag, tak for det
>
> Kan du andre smarte tricks ?
>
> Fortsat god påske...

Tak til alle for hjælpen ( i XP går jeg via controlpanel ind i display,
men jeg kunne ikke finde display i Vista). Den med scrollhjulet kendte jeg
ikke det var en rigtig god oplysning!

Fra : Rado

Dato : 12-04-09 02:31

On Sat, 11 Apr 2009 19:28:54 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Iøvrigt kan du altid ændre ikonernes størrelse uden at ændre opløsning,
>hvis du holder Ctrl nede og samtidig ruller med scrollhjulet på musen
>(gælder også på XP)

Virker ikke her - i alt fald ikke direkte på skrivebordet.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-04-09 07:46

Rado skrev:

> Virker ikke her

Heller ikke hér
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole C

Dato : 12-04-09 08:24

Hans Paulin (6310) skrev blandt andet:

> Heller ikke hér

I huskede at klikke på et tomt sted på skrivebordet, før I prøvede?

--
vh
Ole C

Fra : emjeppesen

Dato : 12-04-09 08:41

Ole C skrev:

> huskede at klikke på et tomt sted på skrivebordet, før I prøvede?

Det virker ikke og sådan er det bare.
Det er vel afhængig af, hvordan man har konfigueret sit hjul til at
virke.

Hilsen emj

Fra : Ole C

Dato : 12-04-09 09:15

emjeppesen skrev blandt andet:

> Det virker ikke og sådan er det bare.

Nå, nå. Du kan vel ikke udtale dig på Rados og Hans Paulins vegne

> Det er vel afhængig af, hvordan man har konfigueret sit hjul til at
> virke.

Min Logitech-mus bruger standardkonfigurationen...

--
vh
Ole C

Fra : Rado

Dato : 12-04-09 13:08

On Sun, 12 Apr 2009 09:24:10 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>I huskede at klikke på et tomt sted på skrivebordet, før I prøvede?

Har prøvet alt tænkeligt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-04-09 13:15

"Rado" skrev i en meddelelse
> Har prøvet alt tænkeligt.

Her virker det på en enkelt Vista Ultimate PC - men de andre PC'er, der
kører XP Pro virker det ikke på.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : RK

Dato : 12-04-09 09:22

> [...]
>
> Iøvrigt kan du altid ændre ikonernes størrelse uden at ændre opløsning,
> hvis du holder Ctrl nede og samtidig ruller med scrollhjulet på musen

Tricket virker på min Vista men ikke på min XP

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-04-09 11:54

Per skrev:

> Iøvrigt kan du altid ændre ikonernes størrelse uden at ændre opløsning,
> hvis du holder Ctrl nede og samtidig ruller med scrollhjulet på musen
> (gælder også på XP)

Det er selvfølgelig en forudsætning at skrivebordet er konfigureret som
en webside. Om det virker kan fx afprøves først i browseren. Samme som
Ctrl + +/-

--
Niels

Fra : Ole C

Dato : 12-04-09 15:15

Niels P Sønderskov skrev blandt andet:

> Det er selvfølgelig en forudsætning at skrivebordet er konfigureret
> som en webside.

Øh - hvor ser man det?

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-04-09 16:17

Ole C wrote:

> Øh - hvor ser man det?

Dem der ikke kan få den 'smarte' genvej til at fungere i Vista, kan
højreklikke på skrivebordet, vælge vis og ikonstørrelse.

Fra : Ole C

Dato : 12-04-09 18:14

Erik Olsen skrev blandt andet:

> Dem der ikke kan få den 'smarte' genvej til at fungere i Vista, kan
> højreklikke på skrivebordet, vælge vis og ikonstørrelse.

Og de punkter er "grået ud" i min Vista (Home Premium)....
Til gengæld virker tricket med musehjulet. Hvor ligger hemmeligheden
(indstillingen)?

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-04-09 21:36

Ole C wrote:

> Og de punkter er "grået ud" i min Vista (Home Premium)....

Jeg har Vista Ultimate 32 bit, grafikkortet er et NVidia GeForce 8600
GT. Jeg kan vælge mellem store ikoner, mellemstore ikoner og klassiske
ikoner. Om det har noget med Windows, med grafikkortet eller med
driveren at gøre, kan jeg ikke sige.

> Hvor ligger hemmeligheden (indstillingen)?

Hvordan mener du?

Fra : Ole C

Dato : 12-04-09 22:15

> Hvordan mener du?

Jo, hvordan man vælger mellem den ene eller den anden metode til ændring af
skrivebordets ikoner. Der er som sagt umiddelbart kun én måde at gøre det
hos mig.
Det kan ikke have med grafikkortet at gøre - og det lyder egentlig også
usandsynligt, at der på det område skulle være forskel på de forskellige
versioner af Vista. Men Microsofts veje er jo uransagelige.....

--
vh
Ole C

Fra : Erik Olsen

Dato : 13-04-09 10:35

Ole C wrote:

> Jo, hvordan man vælger mellem den ene eller den anden metode til
> ændring af skrivebordets ikoner. Der er som sagt umiddelbart kun én
> måde at gøre det hos mig.

Jeg kan bruge begge metoder, men jeg kan ikke fortælle dig hvorfor.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-04-09 16:27

Ole C skrev:

> Øh - hvor ser man det?

Øv - selv om jeg gætter på der stadig er noget om det, hos mig virker
det fint i Firefox, så kan jeg sgu ikke få det til at virke alligevel,
og 'skrivebordet' interesserer mig meget lidt. Det er XP jeg sidder med
og det jeg tænkte på var det de engang kaldte aktivt indhold på
skrivebordet. Selv om jeg aktiverer sådan noget fis sker der nu ikke
noget med genvejsikonerne, og selve indholdet som kommer frem på bordet
skalerer nu heller ikke...

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-04-09 16:33

Niels P Sønderskov skrev:

> [...]
> skrivebordet. Selv om jeg aktiverer sådan noget fis sker der nu ikke
> noget med genvejsikonerne, og selve indholdet som kommer frem på bordet

Høhø, det var tilbage i Win98-tiden med IE4 eller 5:
http://support.microsoft.com/kb/171437/da

--
Niels