MS Windows
briani 27239
Media Player duer ikke
Fra : Per Andreasen

Dato : 10-04-09 11:50

På min nye bærbare med Vista er der selvfølgelig en Windows Media Player
installeret, men den kan ikke afspille DVD´er. Jeg får meddelelsen:
"Windows Media Player kan ikke adspille denne dvd, fordi der ikke er
installeret en kombatibel dvd-dekoder på computeren"
Jeg har forsøgt at opdatere WMP 10 uden held. Her får jeg meddelelse om, at
versionen ikke er relevant for mit system, både når jeg forsøger at opdatere
samme version eller til en nyere.
Jeg ved, at DVD´erne ikke fejler noget. De kan afspilles på andre computere
og på DVD-afspillere.
Er det en ide at afinstallere Windows Media Player og hvordan gøres det.
Herefter skulle det vel være muligt at få lov til at installere en ny, som
virker.
Eller er der en anden (gratis) mediaplayer, man kan installere i stedet.
WMP kan udmærket afspille avi-filer.
På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : KentBM

Dato : 10-04-09 12:20

Per Andreasen skrev:
> På min nye bærbare med Vista er der selvfølgelig en Windows Media Player
Nu er Vista ikke en entydig betegnelse. I Vista Business skal du selv
installere en DVD-afspiller. K-lite kan anbefales.

http://www.codecguide.com/

--

Kent

Fra : Per Andreasen

Dato : 10-04-09 12:29

Denne Vista er ikke Business. Det er i hvert fald en standardmaskine købt
privat i Elgiganten for ca. 1 måned siden, og den skulle vel gerne kunne
gengive en ganske almindelig DVD.
mvh Per

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 10-04-09 12:47

"Per Andreasen" <> skrev i meddelelsen ...

> Denne Vista er ikke Business. Det er i hvert fald en standardmaskine købt
> privat i Elgiganten for ca. 1 måned siden, og den skulle vel gerne kunne
> gengive en ganske almindelig DVD.

Installer VLCplayer, som er gratis og løser dine problemer.
http://www.videolan.org/vlc/

mvh
Henning

Fra : ..::jmj..::

Dato : 10-04-09 12:52

Per Andreasen udtrykte præcist:
> [...]
> privat i Elgiganten for ca. 1 måned siden, og den skulle vel gerne kunne

SNIP

Nææh, det skal den ikke, medmindre du har installeret de relevante
codecs... altså hvis det du snakker om er en video-DVD.
Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-04-09 18:25

Per Andreasen wrote:
> Denne Vista er ikke Business. Det er i hvert fald en standardmaskine købt
> privat i Elgiganten for ca. 1 måned siden, og den skulle vel gerne kunne
> gengive en ganske almindelig DVD.

Det er ikke bare på Vista, det kan være et problem. - Jeg har store
problemer på en XPPro med WMP 10.x, så jeg er skiftet til kun at bruge
VLC. Nyeste ver. er 0.9.9, som kom lige før påske...
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10267151

mvh. Erik Richard

Fra : John

Dato : 10-04-09 12:42

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern_parantes)@gmail.com> skrev i en
meddelelse

> På min nye bærbare med Vista er der selvfølgelig en Windows Media Player
> installeret, men den kan ikke afspille DVD´er.

Vista Codec Package:

http://majorgeeks.com/Vista_Codec_Package_d5326.html

John

Fra : Per Andreasen

Dato : 10-04-09 17:51

Hej John
Perfekt hjælp. Tak skal du ha´. Tingene virker.

mvh Per

Fra : John

Dato : 10-04-09 18:22

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern_parantes)@gmail.com> skrev i en
meddelelse

> Perfekt hjælp. Tak skal du ha´.

Velbekomme, og tak for tilbagemelding :)

John