MS Windows
briani 27239
VISTA Home edition shit
Fra : KS

Dato : 10-04-09 10:23

Hvorfor kører der så mange svchost.EXE ?

Nogle gange har jeg talt 15-20 forekomster af denne process

Har nogen af jer fundet ud af at få kvalt den diskaktivitet, der nogle gange
lyder som om den vil slide disken op mekanisk - hvad F..... er det der
foregår ?

Mvh KS

Fra : Ole C

Dato : 10-04-09 10:41

> Hvorfor kører der så mange svchost.EXE ?

De er nødvendige for styresystemets tjenester - læs for eksempel her:
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/what-is-svchostexe-and-why-is-it-running/

> Nogle gange har jeg talt 15-20 forekomster af denne process

Ikke ganske unormalt. Er det et problem?

> Har nogen af jer fundet ud af at få kvalt den diskaktivitet, der
> nogle gange lyder som om den vil slide disken op mekanisk - hvad
> F..... er det der foregår ?

Det kunne være indeksering, som kan slås fra i Kontrolpanel.
Men det kan da også være "snavs"....

--
vh
Ole C

Fra : Jakob

Dato : 11-04-09 18:59

On Fri, 10 Apr 2009 11:23:23 +0200, KS wrote:

> [...]
> lyder som om den vil slide disken op mekanisk - hvad F..... er det der

Det lyder som om du er ved at være så rasende at du snart er klar til
Windows 7. Du kan få en nøgle her:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/beta-download.aspx. En iso til
at installere kan findes mange andre steder. Vista kommer nok til at gå
over i historien på samme måde som Windows ME
--
/Jakob

Fra : KentBM

Dato : 12-04-09 01:05

Jakob skrev:
> at installere kan findes mange andre steder. Vista kommer nok til at gå
> over i historien på samme måde som Windows ME
Sludder og vrøvl. Vista er fuldstændig stabil, hvilket ME ikke var. Jeg
har ingen som helst problemer med Vista. Et par irritations elementer
som muligvis bliver løst i Windows 7 og muligvis ikke.

Jeg har faktisk opgraderet til Vista igen efter en kort periode med den
medfølgende XP nedgradering.

--

Kent

Fra : KS

Dato : 12-04-09 06:42

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> muligvis bliver løst i Windows 7 og muligvis ikke.
>
> Jeg har faktisk opgraderet til Vista igen efter en kort periode med den

Kunne jeg nedgradere gjorde jeg det PROMPTE !

Desværre kan den XP-jeg har IKKE håndtere de SATAns diske, som
sidder i den "nye" pc, og jeg har ikke lige fået lavet en ny XP-CD med
SP2, som vist KAN håndtere SATA.

VISTA er noget shit !

Mvh KS

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-04-09 07:24

KS skrev:

>Desværre kan den XP-jeg har IKKE håndtere de SATAns diske, som
>sidder i den "nye" pc, og jeg har ikke lige fået lavet en ny XP-CD med
>SP2, som vist KAN håndtere SATA.

Du skal indlæse SATA driver på det tidspunkt hvor du får mulighed for at
indlæse SCSI driver

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : KS

Dato : 12-04-09 07:57

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Du skal indlæse SATA driver på det tidspunkt hvor du får mulighed for at
> indlæse SCSI driver

Ja, men jeg skal jo HAVE dem for at jeg kan indlæse dem.

Mvh KS

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-04-09 08:01

KS skrev:

>Ja, men jeg skal jo HAVE dem for at jeg kan indlæse dem.

Så er det jo bare med at finde dem, de oplysninger du har givet er ikke
nok til at lede dig hen til hvor de ligger.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mads

Dato : 12-04-09 09:14

On Sun, 12 Apr 2009 08:57:27 +0200, "KS"
<keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:

>Ja, men jeg skal jo HAVE dem for at jeg kan indlæse dem.

Driver CD'en til bundkortet.
Har du ikke den, så hentes de hos producenten af bundkortet.

Du skal jo alligevel bruge drivere til bundkortet's chipset og
evt til lyd, net osv.

Fra : Henning

Dato : 12-04-09 08:35

> [...]
>
>Desværre kan den XP-jeg har IKKE håndtere de SATAns diske, som
>sidder i den "nye" pc, og jeg har ikke lige fået lavet en ny XP-CD med

Hvorfor beholdt du ikke bare den gamle pc? Så var du sluppet for alle
de problemer, du skaber for dig selv.