MS Windows
briani 27239
Problemer med win XP Pro
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-09 15:17

Hej kloge hoveder

Jeg har en maskine stående, som jeg har en del problemer med.
Den kører windows XP Pro DK SP2 og har gjort det et pænt stykke tid.
Men på det sidste er den begyndt at gå en del i kage.
Når man starter den op, så hænger den ca halvdelen af gangene ved log-on
billedet.
Resten af tiden starter den tilsyneladende fint, men den virker noget "tung"
i det.
Der er masser af ledig ram (4GB ialt) og der er ikke noget der optager
CPU'en.
Der er også masser (ca. 80%) af ledig plads på HD.
Jeg synes heller ikke jeg kan se nogle programmer i joblisten, som ikke skal
være der.
Hardwaren fejler ikke noget, da jeg har forsøgt at installere win på ny, i
samme maskine, blot med en ny HD, der er ingen problemer.
Men jeg vil frygtelig gerne have den gamle windows til at virke igen, da der
ligger nogle programmer, som er temmeligt svære at få sat op igen (de virker
stadig, bare meeegeeet langsomt).
Jeg har forsøgt at reparere windows, med den orig. CD, men uden held.
Jeg har forsøgt at lægge SP3 ind, men kan ikke komme til det.

Nogen der har et godt råd til at jeg kan komme videre?
Jeg vil allerhelst undgå en nyinstallering.

Hvis ikke mine oplysninger er nok, så bare spørg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-04-09 21:46

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg vil allerhelst undgå en nyinstallering.
>
> Hvis ikke mine oplysninger er nok, så bare spørg

Jeg har så lige fået at vide, at her den anden dag havde den opbrugt alt
fysisk ram, da den havde startet mange (+50) versioner af "svchost.exe" i
joblisten.
Hvad kan det skyldes og kan det have noget med problemet at gøre?
Nogle af de programmer, som ligger på maskinen, kan slet ikke starte op, det
er f.eks. OE, IE og lignende.
Der kan ikke geninstalleres drivere/SP3 fra CD/USB, når man forsøger sker
der bare intet.
Maskinen kan fint startes op i fejlsikret tilstand, men heller ikke der er
der hjælp at hente.

Nogen gode råd, please?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 09-04-09 07:16

Per Beer Hansen formulated on onsdag :
> [...]
> joblisten.
> Hvad kan det skyldes og kan det have noget med problemet at gøre?

Man kan se hvilke programmer der er involveret i den enkelte
svchost-session ved starte en kommandoprompt og skrive:
netstat -abo

....og så rulle op med musen for at se detaljerne.
Alternativt kan man skrive:
netstat -abo >netstat.txt

....og så åbne netstat.txt med notesblok bare ved at skrive:
netstat.txt

--
/klaus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-04-09 08:18

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> Alternativt kan man skrive:
> netstat -abo >netstat.txt
>
> ...og så åbne netstat.txt med notesblok bare ved at skrive:

OK, det må jeg prøve hvis den gør det igen.
Tak for råddet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-04-09 22:17

Per Beer Hansen skrev:

> Jeg vil allerhelst undgå en nyinstallering.

Det er ellers mit bedste råd, med de oplysninger
du kommer med.

> da der ligger nogle programmer, som er
> temmeligt svære at få sat op igen

Hvad er det for programmer, og hvad er svært?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-04-09 08:25

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Det er ellers mit bedste råd, med de oplysninger
> du kommer med.

Også mit bedtse bud, og det ender det sikkert også med.

> Hvad er det for programmer, og hvad er svært?

Det er nogle programmer til styring af diverse eksterne enheder.
Det er for så vidt ikke særligt svært, at få dem ind igen, men temmeligt
dyrt, da det er lavet så "smart", at kun producenten selv kan installere
dem/sætte dem op
Og de tager sig godt betalt, derfor vi gerne ville se om vi kunne rede den
allerede bestående installation.
Men det bliver nok desværre enden på det, at vi må bide i det sure æble og
punge ud

Nogen der har et bud på, om det evt. kan være en virus der driller?
Nogle bud på en god virusscanner, der evt. kan køre fra en floppy i dos?

Der ligger i øjeblikket McAfee Enterprise antivirus på den (som opdateres
dagligt), men den har ikke meldt om noget.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-04-09 12:00

Per Beer Hansen skrev:

> Også mit bedtse bud, og det ender det sikkert
> også med.

Det er da godt at du er realistisk

> Det er for så vidt ikke særligt svært, at få dem ind
> igen, men temmeligt dyrt, da det er lavet så "smart",
> at kun producenten selv kan installere dem/sætte
> dem op

Ja, det var jo en anden tilgang til problematikken.

Programmer kan faktisk flyttes - det tager bare
meget lang tid, fordi man også skal have alt i
registreringsdatabasen med.

Jeg har engang prøvet at flytte en hel office-installation
fra en maskine til en anden, med opsætning og det
hele - det tog cirka 2 timer.

> Nogen der har et bud på, om det evt. kan være en virus
> der driller?

Eller noget spyware?

> Nogle bud på en god virusscanner, der evt. kan køre
> fra en floppy i dos?

Jeg piller normalt harddisken ud, sætter den i en anden
maskiner, og scanner med et helt andet program.

Desuden får den en tur med Superantispyware.

Til sidst får den en Eusing Free Registry Cleaner.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk