MS Windows
briani 27239
Kan ikke komme på internet på anden når je~
Fra : Mogens Puggaard Kris~

Dato : 05-04-09 21:39

Jeg har repareret en bærbar, og internettet fungere finde hos mig.
(Har bredbåndsforbindelse)
Når jeg så går til naboen, der også har bredbåndsforbindelse, vil den
ikke gå på nettet. Kan ikke finde netværket.

Hva' gør jeg forkert.
Alle lamper i router lyser grønne.
Er der mere jeg skal være opmærksom på?

/Mogens

Fra : Peter

Dato : 05-04-09 21:51

"Mogens Puggaard Kristensen (slet 58LC1)" <mogens.puggaard@58LC1tdcadsl.dk>
skrev i en meddelelse news:12389643930.143494287545309@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Når jeg så går til naboen, der også har bredbåndsforbindelse, vil den
> ikke gå på nettet. Kan ikke finde netværket.

Hvad med kablet mellem routeren og computeren.

PeterB

Fra : Mogens Puggaard Kris~

Dato : 05-04-09 22:16

Ja, selvfølgelig, det må jeg lige prøve i morgen, med et nyt
kabel.

/Mogens

Fra : KentBM

Dato : 06-04-09 11:06

Mogens Puggaard Kristensen (slet 58LC1) skrev:
> [...]
> Når jeg så går til naboen, der også har bredbåndsforbindelse, vil den
> ikke gå på nettet. Kan ikke finde netværket.

Kører routeren med skjult netværksid. (SSID)? Så skal du oprette
netværket og lade maskinen prøve igen. Eller koble et netværkskabel til
(som foreslået i et andet indlæg) og så slå netværksid. til.

Er det dig eller Peter (det andet svar), som kører med forkert tid?
Danmark er nu på sommertid.

--

Kent