Bærbar vælger ikke vores egen router ?
Fra : Per

Dato : 04-05-09 18:39

Hej NG !

Jeg har en bærbar HP med Vista og indbyttet trådløst kort.

Den er begyndt hoppe på "naboens" usikre net ved start og når den har stået
St. By et stykke tid, og den så startes igen.

Vi har valgt vores eget net som default - og der er kun 4-5 meter til
routeren (vi bor i en lille lejlighed)

Jeg har prøvet at opdatere driverne til det trådløse netkort i pc´en - men
den har allerde de nyeste.

Kan man nægte naboens net adgang eller lign - altså blackliste det på en
eller anden måde. ?

Har i nogen ide om hvad der kan være galt ?

Det skal sige at jeg har 2 andre pc´ere og de går aldrig på naboens net.

mvh. Per.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 04-05-09 19:36

On Mon, 4 May 2009 19:39:00 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> Kan man nægte naboens net adgang eller lign - altså blackliste det
> på en eller anden måde. ?

Fjern det fra listen over tilladte net, og check, at Windows er sat
til kun at logge på tilladte net.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Per

Dato : 05-05-09 08:02

Asbjorn Hojmark wrote:

> Fjern det fra listen over tilladte net, og check, at Windows er sat
> til kun at logge på tilladte net.

Tak for svar - jeg fik fjernet et flueben under egenskaber på omhandlende
net om ikke at logge på dette. Nu lader det til at virke.
mvh. PEr