Router efter router?
Fra : Per H

Dato : 03-05-09 10:58

Kan man sætte to router i forlængelse med hinanden?

Forklaring.

Jeg har en almindelig D.link router, men skal i forbindelse med en ny
laptop, bruge noget trådløst forbindelse, og jeg vil ikke andre på min
oprindelige opsætning, og så tænkte jeg om jeg bare kunne sætte den
trådløse router til den almindelige router jeg har.?

Hvor langt kan en trådløs forbindelse række?

per

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-05-09 13:03

Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

> [...]
> oprindelige opsætning, og så tænkte jeg om jeg bare kunne sætte den
> trådløse router til den almindelige router jeg har.?

Du kan nøjes med at forbinde router nr 2 til router nr 1 via een af LAN
portene. Du skal huske at slå DHCP serveren fra i router nr 2 og checke
at router nr 2s ip-adresse ikke konflikter med de ip-adresser som router
nr 1s DHCP server uddeler. Det er ikke nødvendigt at router nr 2s
ip-adresse ligger i samme område som den router nr 1s DHCP server
uddeler, men den kan selvfølgelig godt ligger i området.

> Hvor langt kan en trådløs forbindelse række?

Det kommer an på så meget...

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace Hopper.

Fra : Per H

Dato : 05-05-09 17:24

On Sun, 3 May 2009 14:03:14 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>Du kan nøjes med at forbinde router nr 2 til router nr 1

Takker

per