Kan ikke se min NAS (ICY BOX IB-NAS4220)
Fra : pk

Dato : 01-05-09 08:18

Hej,

jeg har lige købt en ICY BOX IB-NAS4220 og tilsluttet den til min linksys
WRT54GX-v2 router. Når jeg på routeren går ind på DHCP client table, kan jeg
se en enhed med ip 192.168.1.117, hvilket må være NAS'en. Under hostname
står der et 5 cifret tal, og dette tal skifter hver gang jeg trykker på
refresh. Jeg har prøvet at pinge IP Adressen, men får time-out.
Nogen der har en idé om hvad der kan være galt og hvordan jeg får det løst?
Jeg uddyber gerne hvis der mangler detaljer

Vh

PK

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-05-09 08:28

On Fri, 1 May 2009 09:18:25 +0200, "pk" <nonvalid@nonvalid.org> wrote:

> [...]
>WRT54GX-v2 router. Når jeg på routeren går ind på DHCP client table, kan jeg
>se en enhed med ip 192.168.1.117, hvilket må være NAS'en.
Hvilket jo ikke er helt sikkert.

>Under hostname står der et 5 cifret tal, og dette tal skifter hver gang jeg trykker på
>refresh.
NASen skifter ikke selv hostnavn.
>Jeg har prøvet at pinge IP Adressen, men får time-out.
Så er det nok ikke NASen.

>Nogen der har en idé om hvad der kan være galt og hvordan jeg får det løst?
Der er en CD med til NASen hvor der er et program der kan finde NASen
på dit netværk hvis eller NAS og PC er i samme subnet.
Med samme program skifter du til en anden fast IP (i dit eget subnet)
eller DHCP, genstart NASen og vent et par minutter og ping den så
igen, så skulle den gerne være der.

Kender du http://nas-4220.org/ ?

/Hans

Fra : pk

Dato : 01-05-09 08:39

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Med samme program skifter du til en anden fast IP (i dit eget subnet)
> eller DHCP, genstart NASen og vent et par minutter og ping den så

Har prøvet programmet, men det finder intet.

> Kender du http://nas-4220.org/ ?
>
> /Hans
Nej, den kendte jeg ikke, men kigger straks derind

/PK

Fra : pk

Dato : 01-05-09 08:59

Har så også lige lagt mærke til at når jeg starter nas'en op, lyser den i
starten i OS dioden, men efter kort tid går denne diode ud.
Har prøvet med både en og to diske i, begge er ext2 formateret.
Har prøvet at lave factory reset ved at trykke den forsænkede knap ved siden
af netværksstikket ind i 5 sec, men det lader ikke til at virke. Tror
iøvrigt at knapperne er mærket forkert, der står genstart på den forsænkede
og reset på den knap der ikke er forsænket, det må da være omvendt???

/PK

Fra : pk

Dato : 01-05-09 14:16

Nå, det viste sig at enheden var defekt, har fået den byttet og nu virker
det hele

Men tak for hjælpen.

/PK

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-05-09 15:48

On Fri, 1 May 2009 15:16:00 +0200, "pk" <nonvalid@nonvalid.org> wrote:

>Nå, det viste sig at enheden var defekt, har fået den byttet og nu virker
>det hele
Fint, husk at gå på opdagelse på http://nas-4220.org/ og det
tilhørende forum, der er mange oplysninger omkring NASen, læg mærke
til hvilke harddiske der er problemer med i denne NAS !!

/Hans