Problemer med et netværksdrev på en enkelt~
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-04-09 17:57

Hej !

Jeg er begyndt at få problemer med at tilgå en enkelt PC i mit lille
lokalnet herhjemme fra de øvrige PC'er ;-(

Uheldigvis den PC, som bruges som server fra de øvrige PC'er i huset til
dokumenter, mail m.v.

Den kører XP - og det har virket fint indtl for nylig, hvor jeg pludselig
begyndte at få denne fejl:

"Der er ikke serverlager nok til at udføre denne kommando"

- når jeg prøver at komme på et delt drev på denne PC - der er ikke
problemer med andre PC'er med delte drev.

Ifølge Google skyldes det for det meste at et eller andet program har ændre
IrpSackSize i registreringsbasen.

Default i XP er 15 - mens den i Win2K var 11 - så hvis den er ændret til 11
af et eller andet program - så skal den bare ændres tilbage til 15.

Den findes så ikke i min registreringsbase - så jeg opretter den med værdien
15 og typen DWORD som beskrevet.

Men der er stadig ikke hul igennem ;-(

Er der nogle, der har et bud på en løsning ?

Helst en, der IKKE indebærer system-gendeannelse til dagen før, det holdt op
med at virke - selvom det nok bliver løsningen

X-postet i d.e.netaerk og dk.edb.system.ms-windows - Follow up til
dk.edb.netaerk

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Stig Christensen

Dato : 29-04-09 18:37

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> begyndte at få denne fejl:
>
> "Der er ikke serverlager nok til at udføre denne kommando"

Har du checket noget så banalt som at PC'en ikke er ved at løbe tør
for diskplads

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-04-09 21:18

"Stig Christensen" skrev i en meddelelse
> Har du checket noget så banalt som at PC'en ikke er ved at løbe tør
> for diskplads

Jo tak - ja det er der rigeligt af.

Så det er ikke problemet.

--