Forhindre adgang til internet
Fra : Nederbasse

Dato : 17-04-09 22:44

Hejsa

Hvordan forhindre man en pc med XP sp3 adgangen til Internettet men beholder
adgangen til et lokalt netværk?
Computeren virker som filserver på et lan men ,å ikke komme på nettet

--
Lars
http://www.neder.dk

Fra : Rander

Dato : 18-04-09 00:09

Nederbasse skrev noget i denne stil, den 17-04-2009 23:44:
> Hvordan forhindre man en pc med XP sp3 adgangen til Internettet men beholder
> adgangen til et lokalt netværk?
> Computeren virker som filserver på et lan men ,å ikke komme på nettet

Sætter dens DNS til 127.0.0.1?

http://bamsepetting.dk

Der findes to slags engle: Almindelige engle og skytsengle.
Skytsengle er skudt ud af kanoner. Dem er der lidt mere fart på.
Og så er de ofte lidt mere stive i håret. (Anne Sophie, 6 år)

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-04-09 07:27

On Fri, 17 Apr 2009 23:44:29 +0200, "Nederbasse" <xxxx@xxxx.com>
wrote:

> [...]
>adgangen til et lokalt netværk?
>Computeren virker som filserver på et lan men ,å ikke komme på nettet
Lader vær med at sætte default gateway.

/Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-04-09 13:54

> [...]

> adgangen til et lokalt netværk?
> Computeren virker som filserver på et lan men ,å ikke komme på nettet

Log på din router, vælg Firewall -> Access Control.

--
I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out.