Speedstream 4100
Fra : Peter Hansen

Dato : 16-04-09 20:07

Jeg har et par spørgsmål om det ADSL modem TDC leverer.

Det jeg har hedder Speedstream 4100.

Jeg har hos flere bekendte der har det samme moden set at lampen "Internet"
ikke lyser på deres
modem, men det fungerer fint. Der er lys i Power, Ethernet, DSL, og Activity
blinker når data overføres.
Hvad funktion representerer "Internet" lampen ? ( Den lyser konstant hos
mig )

Når DSL lampen lyser er det så tegn på at der er kontakt til DSlam på
centralen?

Hvad muligheder har udbyder til at ændre parametre i modemet, findes der er
webinterface på det. ?

TDC kan ved kontrol af linien se hvilken router man har bag 4100 modemet,
hvordan kan de det når der er lukket af for ping, web, telnet adgang til
routeren?

Hmmm mange spørgsmål, men jeg er lidt nysgerig på det område

Peter

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-04-09 20:17

Peter Hansen wrote:

> [...]
> Activity blinker når data overføres.
> Hvad funktion representerer "Internet" lampen ? ( Den lyser konstant

Jeg har haft tre SS 4100 modemer. PÃ¥ et af dem lyste internet dioden
konstant, på de to andre var den slukket hele tiden.

> Når DSL lampen lyser er det så tegn på at der er kontakt til DSlam på
> centralen?

Ja.

> Hvad muligheder har udbyder til at ændre parametre i modemet, findes der
> er webinterface på det. ?

Der er ikke noget webinterface, mig bekendt. Om TDC kan ændre noget
centralt skal jeg ikke kunne sige.

> TDC kan ved kontrol af linien se hvilken router man har bag 4100
> modemet, hvordan kan de det når der er lukket af for ping, web, telnet
> adgang til routeren?

Hvad kan TDC præcist se? Det er formentlig når din router beder TDCs DHCP
server om en IP adresse at der lækkes noget information (et hostname med
navn på routeren, måske).

--
Jesper Lund

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 05:45

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> wrote in message

> Der er ikke noget webinterface, mig bekendt.

Jo det er der, men det er disabled (det er faktisk en router), om der
kun er åbent for en bestemt IP (fra TDC´s pool, skal jeg ikke kunne
sige).

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-04-09 20:22

Den Thu, 16 Apr 2009 21:07:24 +0200 skrev Peter Hansen:

> [...]
> adgang til routeren?
>
> Hmmm mange spørgsmål, men jeg er lidt nysgerig på det område

Kender ikke præcis den model, men på min Zyxel 2602 er der de samme
lamper.

DSL indikerer at der er "hul" igennem til DSL linien.
Internet indikerer at der også er "hul" så du kan komme på internettet.

Der er sikkert webinterface, men koden til det holder TDC sikkert for sig
selv - ellers kunne de ikke bestille andet end at servicere
"pilfingre"

På Cybercity modemet, som også er router, har kunderne lov at ændre på
alt, det kan nemlig nulstilles, og så går det automatisk ind på en config
side hos CC.

Resten kender jeg ikke noget til, men det jeg ved, ved jeg fordi jeg har
læst i manualen

---
Karl Erik.

Fra : Peter Hansen

Dato : 17-04-09 09:22

> [...]
> side hos CC.
>
> Resten kender jeg ikke noget til, men det jeg ved, ved jeg fordi jeg har

Ud fra det må det altså være således:

Power = Strømforsyning
Ethernet = Kontakt til ens egen router/PC
DSL = der er opnået kontakt til Dslam
Internet = Man har fået tildelt en IP fra Udbyder

Jeg havde for nogle tid siden et problem med at få en IP og når jeg tænker
over det så lyste Internet lampen ikke.
Så det passer godt med at den lyser når man har en IP fra udbyder.

Kan det så ikke være forskellig Fremware i udstyret der gør at på nogle 4100
fungerer Internet dioden, og på andre er den ikke aktiv?
Det hjælpet jo ikke at spørge TDC de kan sjældent hjælpe på tekniske
spørgsmål... suk.

Peter

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 16-04-09 21:03

DSL Lampen indikere at der er trukket en IP adresse
At den ikke lyser på alle har hvis noget at gøre med en softwarefejl som
ikke tænder den.

webinterface, nej

skal du lege med den så se om der ikke er noget på nettet ala

http://www.dslreports.com/forum/remark,15024939
http://www.broadbandreports.com/shownews/38332

mvh
Niels Pedersen

Fra : N_B_DK

Dato : 17-04-09 05:46

"QBIC [6400] - Niels Pedersen" <niels@ringparken.dk> wrote in message
> webinterface, nej

Jo der er skam webinterface på den, det er bare normalt ikke
tilgængeligt.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 19-04-09 20:25

Der er ( ikke ) webinterface i speadstream 4100
Der er webinterface i bla efficient network speadstream 5100

men med meget begrænset brugerinterface
( men mener ikke det er tilfældet i Danske speadstreams )

( ) = hvad jeg har af viden

/ Niels

Fra : Max

Dato : 19-04-09 20:31

Hej Niels

> Der er ( ikke ) webinterface i speadstream 4100

Hvis man kikke i manualen, ja så får man indtryk af at
der er et webinterface i sådan en Speedstream

http://www.modemsupport.com.au/4x-UM_007-4035-001_1274276.pdf

--
Mvh Max

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 20-04-09 07:58

Ja det ser det godt nok ud til.

Jeg har aldrig før set det på speadstream 4100 / 4200 men flere gange
på de nyere modeller speadstream 5100

takker for linket.

mvh
Niels Pedersen

Fra : N_B_DK

Dato : 20-04-09 00:23

> Der er ( ikke ) webinterface i speadstream 4100

Jo.

> men med meget begrænset brugerinterface
> ( men mener ikke det er tilfældet i Danske speadstreams )

Der findes ikke Danske speedstreams.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 20-04-09 08:00

Jeg mente de speadstream der bla. bruges af stofa og tele danmark.

Men det er nu bevist at de har webinterface som Max henviser
i linket til manualen.

mvh
Niels Pedersen

Fra : Peter Hansen

Dato : 21-04-09 21:30

Kunne det tænkes at TDC undlader at tilbyde 2 Mbit upload fordi 4100 kun kan
gå op til
1,5 Mbit ?
Det kan man jo se af den manuel der omtales...
Det irreterer mig at TDC ikke har den mulighed på deres "private" bredbånds
forbindelser.

Peter

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-04-09 23:30

"Peter Hansen" <PeterQHansen@forum.dk> skrev i en meddelelse

> TDC kan ved kontrol af linien se hvilken router man har bag 4100 modemet,
> hvordan kan de det når der er lukket af for ping, web, telnet adgang til
> routeren?

Man kunne tro det var ud fra MAC adressen.
Med MAC adressen kan man se hvem producenten er af udstyret

--
/Dennis

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-04-09 14:31

Den Fri, 17 Apr 2009 10:21:51 +0200 skrev Peter Hansen:

> [...]
> 4100 fungerer Internet dioden, og på andre er den ikke aktiv? Det
> hjælpet jo ikke at spørge TDC de kan sjældent hjælpe på tekniske

Jo det kan det udmærket være.

Jeg har haft TDC i mange år, men når der en sjælden gang, og jeg mener
sjælden for TDC fungerer _altid_, men deres support er lige til rotterne.
Derfor fravalgte jeg support både på ADSL og telefoni - det kan man
faktisk, og derved spare vist nok kr. 50,- pr. måned.
I øvrigt skal du selv holde øje med TDC's priser, de kan blive billigere,
men eksisterende (gamle) kunder får ikke besked, så pludselig betaler man
alt for meget for internet og telefoni.

Nu har jeg Cybercity som ISP, og det har fungeret uden problemer de par
måneder jeg har haft dem. Telefoni klarer jeg via Viptel VOIP. Jeg ringer
så lidt at kr. 100,- holder i 3 måneder. Før gav jeg TDC kr. 110,- pr.
måned for fri telefoni til fastnet, men jeg bruger altså ikke så meget.

---
Karl Erik.

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-04-09 22:49

Peter Hansen wrote:

> Kunne det tænkes at TDC undlader at tilbyde 2 Mbit upload fordi 4100 kun
> kan gå op til
> 1,5 Mbit ?

Nej, jeg har 20/2 hos Telmore (TDC gensalg) med SS 4100.

--
Jesper Lund