Firewall problem
Fra : Roeder

Dato : 16-04-09 04:30

Hejsa,

Efter jeg har fået rettet problemet hos telia, så kører det fint til
vores dmz, men af en eller anden grund så kører uploaden rigtig
langsom til vores produktion netværk, nogen ide til hvad der kan
skyldes det ?

Det skal lige siges vi kører ISA 2004, så min tanke er kan det være
netkortet på firewallen siden til produktion netværket eller ? for den
download med den rigtige hastighed, men det er kun upload der ikke
virker som den skal.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-04-09 11:45

On 2009-04-16, Roeder <prn@driogan.dk> wrote:

> [...]
> netkortet på firewallen siden til produktion netværket eller ? for den
> download med den rigtige hastighed, men det er kun upload der ikke

Duplex-mismatch. Check alle interfaces undervejs.

--
Andreas

Fra : Roeder

Dato : 16-04-09 05:10

On 16 Apr., 12:45, Andreas Plesner Jacobsen <a...@daarligstil.dk>
wrote:

> Duplex-mismatch. Check alle interfaces undervejs.
>
> --
> Andreas

Det virker fint fra ydreside til dmz
Det virker ikke finte fra ydreside til prod. netværk.. så du vil mene
det er duplex mismatch fra firewall kortet til switch på prod. ?

Det skal lige siges det er en server med 3 netkort 1 ydre 1 til dmz og
1 til prod.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-04-09 12:13

On 2009-04-16, Roeder <prn@driogan.dk> wrote:

> Det virker fint fra ydreside til dmz
> Det virker ikke finte fra ydreside til prod. netværk.. så du vil mene
> det er duplex mismatch fra firewall kortet til switch på prod. ?

Jeg ved ikke nok om nettet til at mene hvor det ligger. Derfor: Check
alle interfaces undervejs. Det vil sige på switche og maskiner. Det
burde ikke tage mange sekunder.

--
Andreas

Fra : Roeder

Dato : 16-04-09 05:31

On 16 Apr., 13:13, Andreas Plesner Jacobsen <a...@daarligstil.dk>
wrote:

> Jeg ved ikke nok om nettet til at mene hvor det ligger. Derfor: Check
> alle interfaces undervejs. Det vil sige på switche og maskiner. Det
> [...]

har jeg gjort de står på fuld, kan det være hvis der er en anden
duplex mismatch på prod. netværket at det påvirker det på prod.
netværket til firewall ?