Netværk printer
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 12-04-09 15:25

Vil lige høre om der er nogle herinde der skulle have lykkes med at få en
PIXMA IP 4000 på et netværk via en adaptor..................hvis
ja.....hvordan og hvilket udstyrg har Du/i brugt.

På forhånd tak for hjælpen

Carsten

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 12-04-09 16:12

Carsten Pedersen wrote:
> Vil lige høre om der er nogle herinde der skulle have lykkes med at få en
> PIXMA IP 4000 på et netværk via en adaptor..................hvis
> ja.....hvordan og hvilket udstyrg har Du/i brugt.

Jeg har sådan en printer siddende på en gammel D-Link
DP-100 via parallelkabel.

Det fungerer, men er langsomt. Jeg ved ikke om det er
10 Mbit netforbindelsen eller parallelkablet, der er flaskehalsen.

Når man printer fotos ud kan man tydelig se hastighedsforskellen
på en direkte USB forbindelse og så via nettet.

Man få heller ikke feedback fra printeren så man skal gætte
hvilken blækpatron, der skal skiftes når den løber tør.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-04-09 16:50

Mogens Kjaer wrote:

> Det fungerer, men er langsomt. Jeg ved ikke om det er
> 10 Mbit netforbindelsen eller parallelkablet, der er flaskehalsen.

Tja, printerporte er ikke hurtige.

Jesper Poulsen

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 16-04-09 22:11

"Carsten Pedersen" <caraem@mail.tele.dk> wrote in message
> Vil lige høre om der er nogle herinde der skulle have lykkes med at få en
> PIXMA IP 4000 på et netværk via en adaptor..................hvis
> ja.....hvordan og hvilket udstyrg har Du/i brugt.
Har ikk prøvet med din model af printer ...
men Canon anbefaler denne:
http://www.canon.dk/Networking/C-6700WG/index.asp

Ellers prøv en hvilken somhelst USB printserver...

HTH
Martin Bilgrav