Tunderbird mails
Fra : Per H

Dato : 11-05-09 23:16

Findes der noget plugin til TB, der gør at man henter mails fra flere
konti, på en gang. Så man undgår at bruge pilen ved "hent" ikonet?

per

Fra : Leif Neland

Dato : 11-05-09 23:30

Per H skrev:
> Findes der noget plugin til TB, der gør at man henter mails fra flere
> konti, på en gang. Så man undgår at bruge pilen ved "hent" ikonet?

Er der andet end at sætte flueben i
funktioner -> kontoindstillinger -> (kontonavn) -> serverindstillinger
[v] Søg efter ny post ved opstart

?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-05-09 00:17

Per H skrev:
> Findes der noget plugin til TB, der gør at man henter mails fra flere
> konti, på en gang. Så man undgår at bruge pilen ved "hent" ikonet?

Som Leif siger og du kan nøjes med at ramme F5.

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 10:02

On Tue, 12 May 2009 01:16:49 +0200, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Som Leif siger

Ja ved det men det er kun ved opstart, og de intevaller man har sat
det til.

> og du kan nøjes med at ramme F5.

Den var ny takker..

per

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-05-09 13:46

Per H skrev:

> Ja ved det men det er kun ved opstart, og de intevaller man har sat
> det til.

Med de givne indstillinger virker det så også bare at klikke på
Hent-knappen.

--
Niels

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-05-09 14:33

Niels P Sønderskov escribió:

> Med de givne indstillinger virker det så også bare at klikke på
> Hent-knappen.

Nej, den henter kun mails til den markerede/aktive konto.

Mikkel
--
Mikkel Moldrup-Lakjer
mikkelml@gmail.com

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-05-09 14:54

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Nej, den henter kun mails til den markerede/aktive konto.

Nej, som der står øverst: Alle konti.

--
Niels

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-05-09 18:48

Niels P Sønderskov escribió:

> Nej, som der står øverst: Alle konti.

Ja, hvis man klikker på pilen i stedet for knappen.

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-05-09 18:52

Mikkel Moldrup-Lakjer escribió:

> Ja, hvis man klikker på pilen i stedet for knappen.

Og dermed bliver det til to klik, og altså ikke en genvej.

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-05-09 20:14

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Ja, hvis man klikker på pilen i stedet for knappen.

Nej.

--
Niels

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-05-09 22:13

Niels P Sønderskov escribió:

> Nej.

Jo. Men det har du fundet ud af, kan jeg se i dit svar til Per H.

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 16:24

On Tue, 12 May 2009 14:46:22 +0200, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Med de givne indstillinger virker det så også bare at klikke på
>Hent-knappen.

ikke på mine 2 maskiner.

der er det kun den øverste konto der hentes
de andre kontoer i "lokalmapperne" hentes ikke.
Ik før jeg markerer bjælken

per

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-05-09 20:15

Per H skrev:

> ikke på mine 2 maskiner.
>
> der er det kun den øverste konto der hentes
> de andre kontoer i "lokalmapperne" hentes ikke.
> Ik før jeg markerer bjælken

Aha, forskellen er så at jeg ikke ser nogen grund til at have mere end
én indbakke.

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 20:52

On Tue, 12 May 2009 21:15:15 +0200, Niels P Sønderskov
<npsonder@gmail.com> wrote:

>Aha, forskellen er så at jeg ikke ser nogen grund til at have mere end
>én indbakke.

Men når der er nogle der har f.eks 3 konti, kan man så få dem til at
ligge i "en" indbakke,

per

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-05-09 23:53

Per H skrev:

> Men når der er nogle der har f.eks 3 konti, kan man så få dem til at
> ligge i "en" indbakke,

Mine er fordelt efter det første valg når en ny konto oprettes: E-mail,
rss nyheder & blogs, Gmail og news, hvor jeg har fem normale e-mailkonti
som altså hentes ved klik på Hent eller med F5.

--
Niels

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-05-09 14:30

Per H escribió:

> Ja ved det men det er kun ved opstart, og de intevaller man har sat
> det til.

> Den var ny takker..

Til gengæld mangler jeg gevaldigt en genvej til "Hent Alt" i
Thunderbird. Det er lidt irriterende at skulle klikke flere gange for at
nå den funktion.

Mikkel

--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-05-09 14:58

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Til gengæld mangler jeg gevaldigt en genvej til "Hent Alt" i
> Thunderbird. Det er lidt irriterende at skulle klikke flere gange for at
> nå den funktion.

Alle konti kan også hentes med Alt+Shift+T

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 16:21

så er F5 da lettere?

per

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 16:26

<npsonder@gmail.com> wrote:

>Alle konti kan også hentes med Alt+Shift+T

der er overhoved ingen virkning hos mig.

per

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-05-09 18:49

Per H escribió:

> der er overhoved ingen virkning hos mig.

Virker heller ikke her.

Mikkel

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-05-09 15:06

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev, Den 12-05-2009 15:29:
> Til gengæld mangler jeg gevaldigt en genvej til "Hent Alt" i
> Thunderbird. Det er lidt irriterende at skulle klikke flere gange for at
> nå den funktion.

Hvorfor ønsker du selv at udføre "Hent Alt"?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-05-09 18:53

Per H skrev:
> Findes der noget plugin til TB, der gør at man henter mails fra flere
> konti, på en gang. Så man undgår at bruge pilen ved "hent" ikonet?

Prøv dette:
https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/4856

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Per H

Dato : 12-05-09 19:08

Det løste problemet. takker

per

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 12-05-09 19:10

Kim Ludvigsen escribió:

> Prøv dette:
> https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/4856

Dejligt, så mangler vi bare en tastaturgenvej!

Tænk at Thunderbird stadig skal være bagefter Outlook Express på dette
punkt.

Mikkel
--
Weblog fra Guatemala:
http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-05-09 19:25

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Dejligt, så mangler vi bare en tastaturgenvej!
>
> Tænk at Thunderbird stadig skal være bagefter Outlook Express på dette
> punkt.

Husk nu, hvorfor du bruger Thunderbird: Udvidelser,
udvidelser og atter udvidelser (og sikkert også et par andre
grunde).

Keyconfig burde kunne løse problemet:
http://mozilla.dorando.at/readme.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-05-09 20:06

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev, Den 12-05-2009 20:09:

> Dejligt, så mangler vi bare en tastaturgenvej!
>
> Tænk at Thunderbird stadig skal være bagefter Outlook Express på dette
> punkt.

Måske fordi der findes en bedre løsning på det. Det er bedre at få
besked fra sit mailhotel om ny mail istedet for at mailprogrammet skal
spørge om det.