Oullook 2003 og to mailkonti
Fra : Sommer

Dato : 27-04-09 16:17

Hej

Jeg har to mail konti (pop3)

a@at.dk

og

b@@at.dk

Jeg har sat dem op i min outlook og kan sende/modtage mail , men
hvordan får jeg 2 indbakker ?

Lige nu kommer mails i samme indbakke/udbakke/sendt bakke.

Fra : GiWeo

Dato : 27-04-09 16:29

Hejsa

>Jeg har sat dem op i min outlook og kan sende/modtage mail , men
>hvordan får jeg 2 indbakker ?
>Lige nu kommer mails i samme indbakke/udbakke/sendt bakke.

Det får du ikke - men du kan manuelt oprette en Indbakke2, og så
lave en regel der hedder "Flyt meddelelser modtaget via kontoen XXXX
til mappen Indbakke2"

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-04-09 18:12

GiWeo <no@mail.here> skrev :

>Det får du ikke - men du kan manuelt oprette en Indbakke2, og så
>lave en regel der hedder "Flyt meddelelser modtaget via kontoen XXXX
>til mappen Indbakke2"

Man kan ikke bruge regler i Outlook.
--
Kerim

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 27-04-09 19:22

Kerim Ellentoft skrev:

> Man kan ikke bruge regler i Outlook.

Det må du ikke fortælle min Outlook, for det virker da fint.

Mogens

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-04-09 20:34

Mogens Nielsen <willemoesgadeFJERNDETTE@gmail.com> skrev :

>Det må du ikke fortælle min Outlook, for det virker da fint.

Outlook? Ikke Outlook Express?

Hmm, det lader til, at du har ret.

Det har ellers tidl. været fremme, at man ikke kan den slags i
Outlook til at sortere modtagne meddelelselser, fx. fra en
TDC-mailkonto, hvor man kun har en mailboks, men flere aliaser.

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP052428971030.aspx
--
Kerim

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-04-09 21:45

Den 27 apr 2009 skrev Kerim Ellentoft i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> Outlook til at sortere modtagne meddelelselser, fx. fra en
> TDC-mailkonto, hvor man kun har en mailboks, men flere aliaser.

Der er regler i begge programmer.

Men i OE kan du definere en handling der lyder "Hent den ikke fra
server" eller "Slet den fra server"

I Outlook behandles mail først efter de er hentet fra serveren, hvilket
gør Outlook uegnet til TDCs aliaser

Lars Klintholm

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-04-09 18:02

Sommer skrev:

> Jeg har sat dem op i min outlook og kan sende/modtage mail , men
> hvordan får jeg 2 indbakker ?

Jeg ved det er et dumt spørgsmål, men hvorfor? Jeg har selv seks konti,
men ville da nødig have seks indbakker.

Og så er sommertid faktisk snart slut

--
Niels

Fra : Bente

Dato : 28-04-09 07:09

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved det er et dumt spørgsmål, men hvorfor? Jeg har selv seks konti,
> [...]

Mon ikke hun , ligesom jeg, har et firma.

Jeg bruger den ene til min private mail og den anden til firma mail.
For at holde dem adskildt har jeg oprettet en ekstra bruger på min pc der
hedder firma. Så kan jeg skifte mellem dem (selvom det er lidt besværligt at
logge af og på)

Men måske kan hun bruge den ide.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-04-09 09:22

Bente skrev:

> [...]
> hedder firma. Så kan jeg skifte mellem dem (selvom det er lidt besværligt at

Det var noget i den retning, der faldt mig ind. At der kunne være tale
om flere brugere; og så er det lidt smartere at de har hver sin konto på
maskinen. Hvis det faktisk er privat og firma synes jeg bedre om efter
modtagelsen at smide dem jeg vil gemme i forskellige mapper.

--
Niels