"Komprimere meddelelslageret...osv" / Irri~
Fra : Knud Hansen

Dato : 18-04-09 18:47

"Windows Mail kan komprimere meddelelseslageret Dette kan tage nogle
minutter."

Dukker op efter hvert brug af Windows Mail ( i Vista). Når der er gået ca.
30 sek ,
kommer denne meddelelse:

"Windows mail holdte op med at fungere" og så kommer den besked "
Forhindring af datakørstel har lukke Windows Mail for at beskytte din
computer" !

Og så kan jeg starte forfra igen. Har prøvet alt, mener jeg ,for at stoppe
dette lort : http://support.microsoft.com/kb/936092/da Dette var det
tætteste jeg kunne komme en løsning. den gav heller ingen resultat. harogså
søgt i hjælpepakken i Vista.

Hjælp modtages med glæde .

Hvordan skrives dette på engelsk ? :

Fra : Ole C

Dato : 18-04-09 19:02

Knud Hansen skrev blandt andet:

> [...]
> var det tætteste jeg kunne komme en løsning. den gav heller ingen
> resultat. harogså søgt i hjælpepakken i Vista.

Du skriver ikke om du faktisk har ladet WM få sin vilje og komprimere
meddelelseslageret?
Hvis du har og beskeden alligevel opptræder, er der mulighed for at lade
Windows kigge systemfilerne igennem med kommandoen "sfc /scannow" (uden
anførselstegnene) i en kommandoprompt.

> Hvordan skrives dette på engelsk ? :
>
> "Windows Mail kan komprimere meddelelseslageret Dette kan tage nogle
> minutter."

Aner det ikke. Der må dem med en engelsksproget udgave af Vista på banen.

--
vh
Ole C

Fra : Knud Hansen

Dato : 18-04-09 19:32

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvis du har og beskeden alligevel opptræder, er der mulighed for at lade
> Windows kigge systemfilerne igennem med kommandoen "sfc /scannow" (uden

Har forsøgt at lade WM køre igennem men den slutter hver gang som beskrevet

Fra : Carl Drud

Dato : 18-04-09 19:19

"Knud Hansen" <qwert@123.dk> writes:

> [...]
>
> "Windows mail holdte op med at fungere" og så kommer den besked "
> Forhindring af datakørstel har lukke Windows Mail for at beskytte din

Har du et anti-virus program installeret? Prøv at deaktivere mail
scanning.

http://www.vistax64.com/vista-mail/215229-windows-mail-compacting-issue.html

--
Carl

Fra : Knud Hansen

Dato : 18-04-09 19:50

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Har du et anti-virus program installeret? Prøv at deaktivere mail
> scanning.

Har lige prøvet - Det hjalp ikke selvom jeg har deaktiveret mail-scanning i
Avast, desværre.

Fra : Knud Hansen

Dato : 19-04-09 19:14

Ergo : Vi har et problem hér der tilsyneladende ikke er en løsning på ?

Fra : Ole C

Dato : 19-04-09 20:59

Knud Hansen skrev blandt andet:

> Ergo : Vi har et problem hér der tilsyneladende ikke er en løsning på
> ?

Jo - en reparation af installationen, hvis ikke "sfc /scannnow" gør tricket.

--
vh
Ole C

Fra : Knud Hansen

Dato : 21-04-09 01:32

> Jo - en reparation af installationen, hvis ikke "sfc /scannnow" gør
> tricket.

Når jeg prøver at køre sfc /scannow - kommandpromt - får jeg beskeden : "at
jeg skal være adminstrator , der køre en konsolsession for at benytte sfc"
eller sådan noget ligende. Hvordan bliver administrator ifbm en opgave via
kommandpromt ?

Fra : Ole C

Dato : 21-04-09 07:27

> [...]

> : "at jeg skal være adminstrator , der køre en konsolsession for at
> benytte sfc" eller sådan noget ligende. Hvordan bliver administrator

Jeg læser i et andet indlæg, at du tilsyneladende har fået løst dit
problem - men for en anden gangs skyld:
Du højreklikker på ikonet til kommandoprompten og vælger "Kør som
administrator..."

--
vh
Ole C

Fra : Knud Hansen

Dato : 22-04-09 21:55

> Jeg læser i et andet indlæg, at du tilsyneladende har fået løst dit
> problem - men for en anden gangs skyld:
> Du højreklikker på ikonet til kommandoprompten og vælger "Kør som
> administrator..."

Ok.tak. det var desværre det eneste sted jeg ikke tænkte på at højreklikke.

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-04-09 21:06

Knud Hansen wrote, On 18-04-2009 19:47:
> Hvordan skrives dette på engelsk ? :
>
> "Windows Mail kan komprimere meddelelseslageret Dette kan tage nogle
> minutter."

Jeg har fundet denne engelske version på Internettet: "Windows Mail can
compact the message store. This can take a few minutes."

Fra : Knud Hansen

Dato : 19-04-09 21:56

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> Jeg har fundet denne engelske version på Internettet: "Windows Mail can
> compact the message store. This can take a few minutes."

tak til jens og ole, prøver begge forslag om lidt

Fra : Knud Hansen

Dato : 21-04-09 01:47

Fandt løsningen ved at søge på den oversatte version af den irriterende
tekst efter afslutning af mail :

Click on Tools>>options and go to the Advanced tab. Click on the Maintenance
button. Now uncheck the option to compact the database after x uses.

BINGO. Ovenstående løste mit problem. Når jeg vil have komprimeret mail ,
gør jeg det når jeg vil ,og IKKE når mail vil det.

Fra : Knud Hansen

Dato : 21-04-09 01:53

.....og især når komprimeringen ikke virker

Fra : Jens Jensen

Dato : 21-04-09 10:22

Knud Hansen wrote, On 21-04-2009 02:47:
> BINGO. Ovenstående løste mit problem. Når jeg vil have komprimeret mail
> , gør jeg det når jeg vil ,og IKKE når mail vil det.

Men så er det jo blot en udskydelse af problemet, med mindre at du
vælger aldrig at komprimere.

For at komprimeringen kan køre, skal der være noget ledig plads på
harddisken, måske nogle få GB. Windows regner skraldespanden med til
ledig plads.

Programmet CCleaner kan bruges til at rydde op i bl.a. midlertidige
filer, som af en eller anden grund ikke er blevet slettet:
http://www.spywarefri.dk/viden/ccleaner-laver-rengringen-pa-din-computer/