hvordan redigere hjemmesider i IE8?
Fra : JcLind

Dato : 18-05-09 20:43

Jeg plejer at højreklikke og vælge "vis kilde".
Når jeg gør det nu, så kommer der en side frem, hvor jeg godt nok kan
se siden, men jeg kan ikke redigere.
Jeg benytter mig af Notebook, når jeg redigerer, men kan ikke gøre det
i IE8.
Kan man konfigurere IE8, så man kan få kilden vist så den er "åben"
eller hvad?

vh jakob

Fra : emjeppesen

Dato : 18-05-09 21:57

JcLind skrev:

>Jeg plejer at højreklikke og vælge "vis kilde".
>Når jeg gør det nu, så kommer der en side frem, hvor jeg godt nok kan
>se siden, men jeg kan ikke redigere.

Du har aldrig kunnet redigere dine hjemmesider i IE

Hilsen emj

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-05-09 06:26

emjeppesen skrev:

> Du har aldrig kunnet redigere dine hjemmesider i IE

Nej, men man har via "Vis kilde" kunnet åbne det i Notepad (eller
hvilken html-editor man nu havde angivet som standard) og derved
redigere siden (såfremt der altså stod "file" og ikke "http" først i
adressen).

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : JcLind

Dato : 19-05-09 07:20

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Du har aldrig kunnet redigere dine hjemmesider i IE

Jo, såmænd.

højreklik, vis kilde....
Præcis som jeg skrev i min første besked.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-09 08:13

"JcLind" <Svar-her-i@grupp.en> wrote in message

> Jo, såmænd.
>
> højreklik, vis kilde....

Ja VIS, IKKE rediger.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Leif Neland

Dato : 19-05-09 08:32

N_B_DK skrev:
> "JcLind" <Svar-her-i@grupp.en> wrote in message

> Ja VIS, IKKE rediger.

Det må kunne sættes op hvordan "Vis kilde" fungerer.
Hos mig åbner IE8 "Vis kilde" i ultraedit, min "programmeringseditor".
Jeg skal så selv give siden et andet navn, hvis jeg vil gemme den,
ellers ligger den bare i "Temporary internet files.

FireFox åbner i sit eget vindue, der ikke kan redigeres. Der må man
nøjes med at klippe/kliste.

Leif

Fra : JcLind

Dato : 19-05-09 20:27

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "JcLind" <Svar-her-i@grupp.en> wrote in message

> Ja VIS, IKKE rediger.

når du tydeligvis ikke besider en viden, der kan afhjælpe det
oprindelige problem, så burde du ikke bruge bandwith på at være en
flueknepper

Fra : N_B_DK

Dato : 20-05-09 10:28

> når du tydeligvis ikke besider en viden, der kan afhjælpe det
> oprindelige problem,

LOL, du er sq ikke den skarpeste kniv i skuffen.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : JcLind

Dato : 23-05-09 13:15

> "JcLind" <Svar-her-i@grupp.en> wrote in message

> LOL, du er s

Whatever

Fra : Edmund

Dato : 09-06-09 10:25

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "JcLind" <Svar-her-i@grupp.en> wrote in message

> Ja VIS, IKKE rediger.

i IE6 og 7 kom notesblok frem, så der kunne man redigere

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-09 12:58

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> wrote in message

> i IE6 og 7 kom notesblok frem, så der kunne man redigere

Nej man kan ikke, for at redigere noget, skal det kunne gemmes samme
sted, og du kan IKKE gemme dine rettelser/ændrigner på webserveren efter
endt "redigering" i noteblok.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-06-09 14:35

> [...]

>Nej man kan ikke, for at redigere noget, skal det kunne gemmes samme
>sted, og du kan IKKE gemme dine rettelser/ændrigner på webserveren efter

Men man kan på lokal gemte sider.
--
Kerim

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-09 15:00

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Men man kan på lokal gemte sider.

Ja men det er så ikke længere en hjemmeside.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-06-09 15:14

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev :

>Ja men det er så ikke længere en hjemmeside.

Det er da netop en hjemmeside

Men, hvem forhindrer en i at uploade den, når den er
færdigredigeret?

Og så har man samtidig en backup.
--
Kerim

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-09 20:20

> Men, hvem forhindrer en i at uploade den, når den er
> færdigredigeret?

OK, så hopper du lige indpå DR.dk og redigerer forsiden med din
noteblok, og gemmer siden, og så ser vi om forsiden nu også er ændret
hos DR, jeg ser frem til du ændrer deres forside ;)

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 09-06-09 20:34

> [...]

>noteblok, og gemmer siden, og så ser vi om forsiden nu også er ændret
>hos DR, jeg ser frem til du ændrer deres forside ;)

Bortset fra, at jeg synes du er lidt dum.

Så er det jo ikke det vi mener, men jeg kan da godt rette en side
på dr.dk og så uploade den, blot ikke på dr.dk, men et andet
sted.
--
Kerim

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-09 22:09

> Bortset fra, at jeg synes du er lidt dum.

Det er muligt du synes det, det ændrer bare ikke på jeg har ret.

> Så er det jo ikke det vi mener, men jeg kan da godt rette en side
> på dr.dk og så uploade den, blot ikke på dr.dk, men et andet
> sted.

Og derved er der ikke tale om en redigering.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Edmund

Dato : 09-06-09 15:26

> "Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Ja men det er så ikke længere en hjemmeside.

Og hvad tror du man gør, når man er færdig med at redigere i notesblok

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-09 20:22

> Og hvad tror du man gør, når man er færdig med at redigere i notesblok

Du får 15000,- når du kan vise du kan gå ind på DR´s forside og ændre
deres forside ved at redigere noget som helst i noteblok, og gemme det
efterfølgende.

Jeg gætter meget kraftigt på det ikke bliver nødvendigt at give dig så
meget som 15 ører.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Edmund

Dato : 09-06-09 20:52

> [...]
> efterfølgende.
>
> Jeg gætter meget kraftigt på det ikke bliver nødvendigt at give dig så

indrøm nu bare du tog fejl, i stedet for alt det gylde

Fra : N_B_DK

Dato : 09-06-09 22:11

> indrøm nu bare du tog fejl, i stedet for alt det gylde

Tog fejl? LOL hvis jeg tager fejl, hvorfor tager du så ikke imod mit
tilbud og scorer de 15000?

Mon ikke nærmere du selv nu kan se det er noget frygteligt sludder det
du skrev, og ikke vil indrømme det.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Edmund

Dato : 10-06-09 01:11

> [...]
> tilbud og scorer de 15000?
>
> Mon ikke nærmere du selv nu kan se det er noget frygteligt sludder det du

Det er noget sludder at du blander DR ind i det, hvad har det med redigering
af egne sider at gøre.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-06-09 04:06

> Det er noget sludder at du blander DR ind i det, hvad har det med
> redigering af egne sider at gøre.

Nej det er satme ikke sludder, fakta er at man kan IKKE redigere noget
som helst med noteblok, du kan se kildekoden ja, men det er fandme ikke
det samme som man kan redigere noget som helst.

hvis man redigerer noget, ændrer man på noget, ved at du ser kildekoden
på en hvilken som helt side, og evt ændrer noget i noteblok, ændrer
INTET på den side du har "åbnet" i noteblok, er det en kal gemt html
side, ja så vil amn kunne gemme ændringen/ændringerne, men en lokal gemt
html fil er IKKE en hjemmeside.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-05-09 13:29

JcLind skrev:

>Når jeg gør det nu, så kommer der en side frem, hvor jeg godt nok kan se
>siden, men jeg kan ikke redigere.

Prøv med F12

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : JcLind

Dato : 13-06-09 19:56

"JcLind" <Svar-her-i@grupp.en> skrev i en meddelelse
> [...]
> det i IE8.
> Kan man konfigurere IE8, så man kan få kilden vist så den er "åben"

Jeg har lagt en genvej til notesblok i samme bibliotek som de sider jeg
arbejder med. Vupti, når notesblok er åben, så kan man med musen føre
filnavnet (i stifinder) ned, aktivere notesblok, føre musen op i ruden
og slippe. Da er kildekoden klar i notesblok til at BLIVE REDIGERET.

VH jakob

Fra : Edmund

Dato : 14-06-09 05:08

"JcLind" <Svar-her-i@grupp.en> skrev i meddelelsen
> [...]

> filnavnet (i stifinder) ned, aktivere notesblok, føre musen op i ruden og
> slippe. Da er kildekoden klar i notesblok til at BLIVE REDIGERET.

Det kan blive lidt nemmere, hvis du har notepad/notesblok i højrekliksmenuen

Indsæt nedenstående i Notepad, og gem som notepad.reg og kør så filen.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Notepad]
@="&Notepad"

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Notepad\command]
@="Notepad.exe %1"

Mvh Edmund

Fra : JcLind

Dato : 13-06-09 20:28

Hjemmeside:
hjemme=home
side=page

hjemmeside="homepage" og ikke "website" som nogen går og tror...

Dette er klippet fra http://en.wikipedia.org/wiki/Home_page

"The homepage (often written as home page) is the URL or local file
that automatically loads when a web browser starts or when the
browser's "home" button is pressed. You can turn this feature off and
on, as well as specify a URL for the page to be loaded."

Pudsigt nok er det lige præcis det, jeg sysler med, at lave min egen
startside, som så lgger på min egen computer.

Altså URL eller lokal fil. Den BEHØVER IKKE at være uploaded og
tilgængelig på nettet, det er stadigvæk en hjemmeside.
jakob