Problem med udprint på Canon Prixma Ip 430~
Fra : Valentin

Dato : 21-05-09 08:18

Hej

Jeg har en Canon Prixma Ip 4300 som jeg er glad for, men nu vil den ikke
længre bruge den gule farve!!
Jeg har prøvet med en ny patron, men med samme resultat, meget meget svag
gul farve i print.
Både i test og når jeg tvinger den til at printe små gule firkanter på en
hel a4 side.

Jeg bruger printeren som nr. 2 printer for jeg har en laserprinter. som jeg
hovedsageligt bruger til s/h print.

Hvad kan popblemet være og hvordan løser jeg det??

På forhånd tak
Valentin

Det er nu bedst lortet virker

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-05-09 11:23

"Valentin" <2valentin@c.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg hovedsageligt bruger til s/h print.
>
> Hvad kan popblemet være og hvordan løser jeg det??

Tag alle patronerne ud, så du kan tage selve printhovedet ud.
Fyld en dyb tallerken med ca. 1,5 cm lunkent vand. Sæt patronen i, så du kan
se, at selve printhovedet er under vand.
Lad den stå et kvarters tid. Tag den op og tør godt af med køkkenrulle.
I med den og i med patronerne. Kør en grundig rensning i printerens
værktøjskasse.
Så burde det virke igen.

Kurt

Fra : Geggo

Dato : 21-05-09 11:44

> [...]
> Lad den stå et kvarters tid. Tag den op og tør godt af med køkkenrulle.
> I med den og i med patronerne. Kør en grundig rensning i printerens

og hvis det ikke virker så prøv

Jeg havde samme problem... men men men... det bedste råd er, fra min side:

hæld lidt sprinklervæske i en gryde så printerhovedet bliver dækket op til

der hvor farverne løber ned i dutterne. derefter

- opvarm sprinklervæsken, til den damper lidt.

- put prinhovedetsdyser ned i sprinklervæsken og og lad det stå til væsken
bliver kold

- husk at ligge en tændstik under printerhovedet så det ikke er tæt imod
grydens bund

- sæt printhovedet på kaffefiltre, det suger rigtig godt når væsken er kold.

- gentage denne procedure 3-4 gange

Hvis det endnu ikke virker skal du igang med den lange tur...

Det tog mig 3 dage med 16 opvarmninger og skift af sprinklervæsken

før min sorte photopatron virkede igen....

Hvis du har et børnesugerør med knæk på så sæt det over der hvor

blækket går fra patronen og ned i hovedet. Når det slutter tæt til så

puster du alt hvad du kan 2-4 gange. Så vil du se at det på et eller andet
tidspunkt

løber farve ud igen. Hos mig gjorde det først efter de 14 gange. Jeg valgte
at

varme det op 2 yderligere gange for at være sikker på at der ikke var mere
lak i hovedet..

Hvis det ikke virker, så tror jeg ikke den kommer til at virke igen, men det
hjalp mig.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-05-09 15:43

"Valentin" skrev i en meddelelse
> Jeg bruger printeren som nr. 2 printer for jeg har en laserprinter.
> som jeg hovedsageligt bruger til s/h print.

Her kommer så dit problem - blækprintere skal bruges jævnligt - ellers
tørrer de ud og dyserne stopper til.

Så der er kun en vej frem - en grundig opblødning og rensning hver gang
de tørrer ud.

Andre er kommet med metoden

Jan

Fra : Valentin

Dato : 25-05-09 20:05

Jeg takker for de gode råd, og vil prøve fremgangsmåden og se om det
virtker.
Ja jeg ved det med at printe ud en gang i mellem, og har sagt det til andre
også
men der er smuttet for mig

Fra : Valentin

Dato : 01-06-09 14:51

Bare kanon, det virkede bare med varmt vand fra hanen, og så i første
forsøg.

Takker igen mange gange