usb
Fra : Rick

Dato : 19-05-09 19:06

Hejsa i gruppen,

Jeg har fået sat min stationære computer væk i et skab og det ser jo fint og
nydeligt ud.
Men dertil skal alle kabler (skærm, højtalere, strøm) også være længere. Det
virker også helt fint, undtagen med usb kabel.

Et par af mine usb apparater virker ok, andre kan blive i nærheden af
computeren. Men nogle apparater virker ikke på det forlængede 3m kabel. Jeg
havde nok læst, at en sådan forlængelse kunne give problemer, men vil en
strømforsynet hub kunne hjælpe? eller vil det bare give mere strøm og ikke
bedre signal?

- rick -

Fra : Rado

Dato : 19-05-09 21:30

On Tue, 19 May 2009 20:05:44 +0200, "Rick" <rickcool22@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>strømforsynet hub kunne hjælpe? eller vil det bare give mere strøm og ikke

En strømforsynet hub hjælper ikke. Du skal have fat i et booster
kabel:

http://av-connection.dk/?PGr=395&ML=382

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Lasse Jensen

Dato : 19-05-09 22:13

On Tue, 19 May 2009 22:29:54 +0200, Rado wrote:

> En strømforsynet hub hjælper ikke. Du skal have fat i et booster kabel:
>
> http://av-connection.dk/?PGr=395&ML=382

Et boosterkabel er en strømforsynet hub med kun én port.

Hvad Rick vælger er op til ham, bare ingen af kablerne overskrider
reglerne beskrevet i
http://en.wikipedia.org/wiki/Usb#Maximum_useful_distance

--
Lasse Jensen

Fra : Rado

Dato : 19-05-09 23:41

On 19 May 2009 21:12:35 GMT, Lasse Jensen <fafler@gmail.com> wrote:

>Et boosterkabel er en strømforsynet hub med kun én port.

Med strømforsynet mente jeg en alm. flerports hub med separat
strømforsyning. Er der signalforstærkning i sådan en?

Jeg gik ud fra det var signalet der var for svagt, og ikke strømmen,
men er det omvendt, eller begge dele, hjælper et boosterkabel som det
foreslåede selvfølgelig ikke.

Fra : Max

Dato : 20-05-09 06:39

Hej Rado

> Med strømforsynet mente jeg en alm. flerports hub med separat
> strømforsyning. Er der signalforstærkning i sådan en?

Ja.

--
Mvh Max

Fra : Rado