Formatere SD kort
Fra : Joeb

Dato : 17-05-09 19:29

Har lige et spørgsmål vedr. Sd kort:

Da jeg havde xp kunne jeg se feks billeder fra sd-kortet i mit kamera, både
på computeren og på fjernsynet uden at ændre noget
Nu da jeg har vista, siger den at jeg skal formatere kortet, inden
computeren kan læse det
Det gør jeg så, men nu kan fjernsynet ikke se kortet----mærkeligt

Er du en mulig løsning?

Har prøvet at formatere kortet på forskellige måder: fat, fat32 plus andre
indstillinger men intet virker.

Mvh. JL

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-05-09 11:40

"Joeb" <Joeb@hot.dk> wrote in

> Nu da jeg har vista, siger den at jeg skal formatere kortet, inden
> computeren kan læse det
> Det gør jeg så, men nu kan fjernsynet ikke se kortet----mærkeligt

Muligvis har du et ikke-standardiseret SD kort.

Der findes 2 typer:

SD kort (til og med 2 Gb)
SDHC kort (til og med 32 Gb)

Visse kortproducenter har lavet ikke-standard SD kort med højere kapacitet
end 2 Gb, og disse kort vil ikke nødvendigvis virke med alle kortlæsere. De
vil give problemer som det du oplever.

http://kortlink.dk/wikipedia/6mg4

Hvis ovenstående er dit problem, er der kun en løsning: Køb et nyt
standardiseret SD kort. Vær sikker på at både dit TV og din computers kort
læser understøtter SDHC inden du investerer i et SDHC kort (altså større
end 2 Gb). Ellers er det sikre at købe et SD kort på 2 Gb.