Hardware til "Green" Server
Fra : El-Trikker

Dato : 14-05-09 22:21

Hej

Jeg har idag et monster af en IBM xSeries 306 til at stå og køre som
mailserver for ca. 10 domæner. og den kører som sådan rigtig fint.. det gør
elmåleren til gengæld også...

så jeg overvejer lidt selv at bygge en "green" server, som gerne skulle være
lidt billigere i strøm, og til mit behov, tror jeg ikke der er nogle
specielle grunde til at vælge server hardware, da den jo ikke er specielt
spændt for.. men dog stadig skal kunne køre 24x7x365

Nu er mit spørgsmål til jer, så hvad jeg skal vælge.. jeg kunne godt tænkte
med at det fyldte så lidt som muligt, og det er ikke et karv at det skal
kunne rack monteres, dog vil jeg stadig have muligheden for RAID1

Jeg har kikket lidt på nogle shuttle barebones kunne det evt. være en
mulighed, eller skulle jeg hellere selv samle en fra bunde af?

Og hvad skal jeg vælge at processor, ram, diske, størrelse mv..

Serveren kører naturligvis linux.. og har ca. 10 domæner idag. ca. 30
mailadresser og ca. 800 mails om dagen den skal håndtere (inkl spam) og
samtidigt ville jeg også gerne at der var lidt ekstra at gøre med, så den
også kan klare flere domæner.

Mvh Brian

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-05-09 00:23

El-Trikker skrev:

> Nu er mit spørgsmål til jer, så hvad jeg skal vælge.

En dedikeret server på et webhotel er som regel
meget billigere, og de sørger for sikkerheden.

I dag kan det ikke betale sig at køre sådan noget
som privatperson, der findes meget bedre løsninger.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Esben

Dato : 16-05-09 12:24

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> En dedikeret server på et webhotel er som regel
> meget billigere, og de sørger for sikkerheden.
>
> I dag kan det ikke betale sig at køre sådan noget
> som privatperson, der findes meget bedre løsninger.

Det kan tilmed gøres gratis hos Google.

--
Esben

Fra : N_B_DK

Dato : 16-05-09 13:51

"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> wrote in message
> Det kan tilmed gøres gratis hos Google.

Siden hvornår tilbuder google, email hosting? (med egne domæne navne)

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-05-09 15:32

N_B_DK skrev:
> "Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> wrote in message
>

> Siden hvornår tilbuder google, email hosting? (med egne domæne navne)

Har de gjort længe.

http://www.google.com/a/cpanel/domain/new