Fejl på PSU eller bundkort
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 14-05-09 16:52

Hej NG.

Jeg har fået et problem jeg aldrig før har set.

Jeg har et ASUS P4P800 Deluxe bundkort der er forsynet fra en Thermal Take
TT-420APD strømforsyning.

De sidste par dage har jeg haft følgende problemer/observationer:

1) PC slukker pludselig under opstart. Herefter skal afbryderen på
strømforsyningen slukkes og tændes igen, førend PC'en kan startes via
knappen på fronten (når jeg slukker PSU'en blinker "lyset" på frontet
kortvarigt).

2) PC'en gik i sort bortset fra div. LED på fronten som stod og blikkede
meget hurtigt. Het skulle der igen slukkes på PSU.

3) Under opstart tager det længere tid "at komme videre" fra bios beskederne
på skærmen.

Jeg hælder til at det er PSU'en der er ved at stå af (og ikke mit bundkort)!

Hvad mener I?

Er der nogen der har haft en lignende oplevelse?

Hilsen

Jacob

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-05-09 20:45

"Jacob Jørgensen" <gismoREMOVE@12move.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bundkort)!
>
> Hvad mener I?
>
> Er der nogen der har haft en lignende oplevelse?

PSU er altid et godt sted at starte, når der er problemer som dit. Men jeg
har også set pc.er med samme symptomer, hvor det har været såvel bundkort
som cpu som opførte sig på stort set samme måde.

Kurt

Fra : tjaaa

Dato : 15-05-09 07:01

"Jacob Jørgensen" <gismoREMOVE@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkort)!
>
> Hvad mener I?
>
> Er der nogen der har haft en lignende oplevelse?

Minder utroligt meget om samme problem(er) jeg også havde med samme board
som du har. det var psu'en der var defekt.
Mvh Søren

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 17-05-09 15:18

"tjaaa" <bøhtosse@fjols.dk> skrev i en meddelelse
> Minder utroligt meget om samme problem(er) jeg også havde med samme board
> som du har. det var psu'en der var defekt.
> Mvh Søren

Tak for svar. Jeg bestiller lige en ny PSU.

Hilsen

Jacob

Fra : Søren Andersen

Dato : 17-05-09 19:28

Jacob Jørgensen skrev:
> "tjaaa" <bøhtosse@fjols.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Tak for svar. Jeg bestiller lige en ny PSU.

Hvilken PSU?