To computere til én skærm ?
Fra : Erik Greve

Dato : 12-05-09 19:04

Ved ikke helt om gruppen er rigtig, men jeg prøver :

Jeg har min normale computer, der kører Vista og en test-computer, der lige
nu kører Win 7.

Jeg vil gerne kunne skifte imellem dem til min LG skærm, der har både en
analog og
en digital indgang. Min normale PC bruger den digitale indgang, og test
maskinen må gerne
bruge den analoge.

Jeg mener at have set, at man kan få en 'DIMS', der gør det muligt at skifte
imellem dem
uden at skulle pille stik ud og sætte stik ind hver gang.
Er der nogen, der ved om det kan lade sig gøre og helst også hvordan ?

Venlig hilsen
Erik Greve

Fra : lnc

Dato : 12-05-09 19:46

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213905&searchArea=&Soegeord=

Mvh Lars

Fra : ttoet

Dato : 12-05-09 20:08

"Erik Greve" <eg@erikgreve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden at skulle pille stik ud og sætte stik ind hver gang.
> Er der nogen, der ved om det kan lade sig gøre og helst også hvordan ?

Hej Erik.

Den "dims" du skal have fat på hedder en KVM switch. Med den kan du bruge
den samme skærm samt keyboard og mus på flere PC'er. Skiftet klares enten
ved et tryk på en knap, eller ved en tastekombination.

Selv bruger jeg en 4-ports switch, så jeg kan skifte mellem mine 3 faste
PC'er med hhv. Windows XP, Windows 7 og Ubuntu Linux. Når først man har
prøvet det, så er det en uundværlig ting hvis man har flere PC'er. Den 4.
port bruger jeg når jeg roder med andre computere. De er lige til at koble
til. Er der lige et eller andet jeg skal teste eller søge oplysning om, så
er det bare et tryk på en knap, hvorpå jeg er på en af de andre computere.
Det' let(h). .

Thoeger

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 12-05-09 20:18

"Erik Greve" skrev
> [...]
skifte
> imellem dem
> uden at skulle pille stik ud og sætte stik ind hver gang.

Jeg har en DELL skærm med digital og analog indgang.
På skærmen kan jeg vælge mellem at vise den ene eller den anden PC.
Så hvis det blot det er billedet du vil skifte mellem,
kan du måske allerede gøre det direkte på skærmen.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Brian Lund

Dato : 12-05-09 20:40

> [...]
> Så hvis det blot det er billedet du vil skifte mellem,
> kan du måske allerede gøre det direkte på skærmen.

Samme her, bare med samsung!

Hvis jeg har to computere tilsluttet skærmen (en til digital og en til
analog) så er det bare at trykke på en knap på skærmen så skifter den.

Brian

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 13-05-09 08:00

Erik Greve skrev:

> Jeg vil gerne kunne skifte imellem dem til min LG skærm, der har
> både en analog og en digital indgang. Min normale PC bruger den
> digitale indgang, og test maskinen må gerne bruge den analoge.

Hvis skærmen har to indgange, har den sikkert også en knap til at
skifte imellem dem.

FUT: dk.edb.hardware.skaerm.
(FUT = FollowUp-To = Opfølgning til nævnte gruppe).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Erik Greve

Dato : 14-05-09 09:15

> [...]
> uden at skulle pille stik ud og sætte stik ind hver gang.
> Er der nogen, der ved om det kan lade sig gøre og helst også hvordan ?

Tak for indlæg, jeg tror jeg klarer det nu !
Venlig hilsen
Erik