Router valg.
Fra : Ukendt

Dato : 06-05-09 17:26

hej

jeg skal have en router og valget står mellem disse 2. Hvilken ville I
vælge. Jeg har en 50mbit forbindelse, ved ikke om det har noget at sige mht.
valg af router. Primært kabelført internet.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=230604&searchArea=&Soegeord=
eller
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=437265&searchArea=&Soegeord=

Mvh.
René

Fra : kjeld09

Dato : 06-05-09 10:34

On 6 Maj, 18:26, "rsl" <rsl[at]has[dot]dk> wrote:
> [...]
> vælge. Jeg har en 50mbit forbindelse, ved ikke om det har noget at sige mht.
> valg af router. Primært kabelført internet.

Hej
Jeg ville kigge lidt på Netgear, det er fordi at de fleste problemer
her på siden handler mest om dem du har valgt, men stort set aldrig om
Netgear.

m v h
Kjeld

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-05-09 17:47

"rsl" skrev i en meddelelse
> jeg skal have en router og valget....

Prøv at kigge i news:dk.edb.netvaerk hvor spørgsmål om routere egentlig
hører hjemme - der er lignende spørgål af og til oppe - og det er nok der,
de bedste router-eksperter læser med.

Jan

Fra : Morten Wartou

Dato : 06-05-09 23:27

"rsl" <rsl[at]has[dot]dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vælge. Jeg har en 50mbit forbindelse, ved ikke om det har noget at sige
> mht. valg af router. Primært kabelført internet.

Jeg kan varmt anbefale en SMC WGBR-14N, som kan fåes i Computercity for
495,- (hvilket nok er en fejl, den er normalt noget dyrere, og
non-gigabitversionen koster 649,- i samme butik...) - en meget stabil sag
(hvilket er en sjældenhed blandt wifiroutere), masser af funktioner, en fin
firewall og et dejligt webinterface. Den har ingen problemer med at hive
6-700 mbit igennem fra min NAS til min computer, samtidig med at jeg med
TDC's hastighedstest får ca. 95 mbit igennem (er på en 100 mbit opkobling).
Jeg synes gigabit på switchen er et must, og det kan ingen af de to du
lænker til levere.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : jk

Dato : 07-05-09 09:18

On Wed, 6 May 2009 18:26:03 +0200, "rsl" <rsl[at]has[dot]dk> wrote:

> [...]
>vælge. Jeg har en 50mbit forbindelse, ved ikke om det har noget at sige mht.
>valg af router. Primært kabelført internet.

Hej Rene

Jeg ville skyde lidt høje efter en D-link 655 til 649 kr. Den er
klasser højere oppe, både m.h.t. trådet hvor den kan gigabit, og
trådløs hvor den kan 11n.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315923&searchArea=&Soegeord=

Gigabit og 11n er fremtiden. Om du så kan udnytte det, er en anden
sag. Det kan du sådan set kun til det interne netværk, den formidler.
Ikke overfor internet.

mvh

John

Fra : Jesper Lund

Dato : 07-05-09 20:03

Morten Wartou wrote:

> en meget stabil
> sag (hvilket er en sjældenhed blandt wifiroutere),

Hvorfor er det en sjældenhed? Min Asus WL-500gP med OpenWrt firmware
kører i flere måneder uden behov for genstart.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-09 08:16

Hej og tak for Jeres svar.
Det endte med at jeg købte en D-link DIR-825. Det kan godt være det ikke er
det bedste men okay for mig.

Fra : jk

Dato : 08-05-09 09:55

On Fri, 8 May 2009 09:16:25 +0200, "rsl" <rsl[at]has[dot]dk> wrote:

>Hej og tak for Jeres svar.
>Det endte med at jeg købte en D-link DIR-825. Det kan godt være det ikke er
>det bedste men okay for mig.

Det er kanont !
Det er netop godt med dual band for trådløse. For ellers vil en børbar
med 11g trække alle dem med 11n ned på 11g, når de bruger routeren
samtidigt. Kendt problem i debatten.

Tillykke med den

mvh

John