mus der kun kan vandret og lodret findes d~
Fra : a

Dato : 03-05-09 13:46

Fra : Infinity

Dato : 03-05-09 13:52

--
/Infinity

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-05-09 20:57

"Infinity" <Infinity@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:49fd9383$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> --
> /Infinity

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-05-09 21:59

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]elvis.dk> skrev i meddelelsen
news:49ff48b4$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-05-09 22:11

"a" <dsl293810@vip.cybercity.dk> wrote in news:49fd91f3$0$90266$14726298
@news.sunsite.dk:

Jeg kender ingen mus der kan andet end vandret og lodret. Da skærme og
brugerflader endnu kun findes i 2 dimensioner ville det da heller ikke give
mening.

Måske skal du uddybe dit spørgsmål.

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-05-09 22:20

> Måske skal du uddybe dit spørgsmål.

Måske han er interesseret i REN y/x akse, dvs. ikke noget med at "stikke på
skrå"? :)

Troels

Fra : a

Dato : 05-05-09 10:11

"Troels [around 9000]" <denne@remove.computer.dk> skrev i en meddelelse

> Måske han er interesseret i REN y/x akse, dvs. ikke noget med at "stikke
> på

Ja det jeg mener , altså kun op og ned - hvandret hen og tilbage !

/ Th

Fra : Infinity

Dato : 05-05-09 10:14

a wrote:
> [...]
> meddelelse news:49ff5bf4$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja det jeg mener , altså kun op og ned - hvandret hen og tilbage !

Hvis du tager en gammel kugle mus så er der en rulle for op/ned og en for
skrå.
Den for skrå piller du ud.
--
/infinity

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-05-09 19:23

> Hvis du tager en gammel kugle mus så er der en rulle for op/ned og en for
> skrå.
> Den for skrå piller du ud.

;)

- Martin

Fra : Rado

Dato : 05-05-09 23:30

On Tue, 5 May 2009 11:13:33 +0200, "Infinity" <Infinity@mail.dk>
wrote:

>Hvis du tager en gammel kugle mus så er der en rulle for op/ned og en for
>skrå.
>Den for skrå piller du ud.

Så kan musen jo ikke tygge skrå længere...

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-05-09 11:27

> Ja det jeg mener , altså kun op og ned - hvandret hen og tilbage !

Den funktionalitet du ønsker er nærmest indbygget i alle kuglemus. En
kuglemus registrerer netop kun de 4 retninger du ønsker. Resten ligger i
mussedriveren.

Så du skal have en kuglemus og søge efter en mussedriver der har de
begrænsninger du ønsker. Jeg har ikke hørt om sådan en driver.

Alternativt kan du måske bruge en musse emulator. Det er et program der
lader dig bruge f.eks. piletasterne til at flytte mussemarkøren. Der findes
et utal af dem, og der skal såmænd nok være en der kan konfigureres efter
dine specielle ønsker. Så må vi håbe den også matcher dine ønsker om
operativsystem.

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-05-09 19:33

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så du skal have en kuglemus og søge efter en mussedriver der har de
> begrænsninger du ønsker. Jeg har ikke hørt om sådan en driver.

Med DragLock virker det:
http://www.donationcoder.com/Software/Skrommel/index.html#DragLock

Hold venstre win-tast nede for at låse. Den låser til den retning du bevæger
første gang efter du har trykket.

- Martin